Gå til innhold

Problemer med m57d25 motor etter at Swirl flaps er fjernet

heino67
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har en opel omega med samme motoren som bmw 5 serie (e39) m57d25 og har netopp reparert motoren etter et swirl flaps havari, byttet topp og stempel og fjernet swirl flapsene..

Men problemet er at jeg synes effekten på middels pådrag er dårligere og turboen ligger og fjusker kobbler inn og ut på wastegate, men gis det mere belastning så går den som den skal. kontrolerte selvfølgelig turboen etter havariet og den har ingen synlige skader etter at spjellet har fartet igjennom.

Ellers går og låter motoren helt fint

er det noen andre som har erfaring med disse motorene før og etter swirl flaps fjerning ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke swirl flaps fjerning som er synderen, disse ser åpne på middelspådrag som du beskriver. Hva gjorde du med vakumslangen? Og du må beksirve "fjuskinga, inn og ut på wg" litt bedre, turboen har ikke wg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vakumslangen til klokka på swirl flapsen har jeg tettet igjen.

Når jeg holder jevnt pådrag 2000rpm og oppmot 3 så hører jeg turboen lader men dumper kjapt trykket og lader, dette går så fort at jeg merker ikke nå rykking i bilen mens syns den drar dårligere på dette omerådet en den gjorde før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har funnet løsningen får problemet, har mistanke til at swirl flapsen sitter fast i sneglehuset på turboen, uten æ ha kommet borti turbinhjul, får når jeg tenker meg etter så var det ikke noe spor i katalisatoren etter turboen. må nåkk plokke ned turboen til uken.. høres dette ut som et kjent swirl flaps fenomen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...