heino67 Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 Hei har en opel omega med samme motoren som bmw 5 serie (e39) m57d25 og har netopp reparert motoren etter et swirl flaps havari, byttet topp og stempel og fjernet swirl flapsene.. Men problemet er at jeg synes effekten på middels pådrag er dårligere og turboen ligger og fjusker kobbler inn og ut på wastegate, men gis det mere belastning så går den som den skal. kontrolerte selvfølgelig turboen etter havariet og den har ingen synlige skader etter at spjellet har fartet igjennom. Ellers går og låter motoren helt fint er det noen andre som har erfaring med disse motorene før og etter swirl flaps fjerning ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 Det er nok ikke swirl flaps fjerning som er synderen, disse ser åpne på middelspådrag som du beskriver. Hva gjorde du med vakumslangen? Og du må beksirve "fjuskinga, inn og ut på wg" litt bedre, turboen har ikke wg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heino67 Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2012 vakumslangen til klokka på swirl flapsen har jeg tettet igjen. Når jeg holder jevnt pådrag 2000rpm og oppmot 3 så hører jeg turboen lader men dumper kjapt trykket og lader, dette går så fort at jeg merker ikke nå rykking i bilen mens syns den drar dårligere på dette omerådet en den gjorde før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 høres muligens ut som den lader for mye, åpning av vnt er da for "beskyttelse". Diagnose med påfølgende logging under kjøring burde gjøre det helt klart hva som er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heino67 Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2012 Tror jeg har funnet løsningen får problemet, har mistanke til at swirl flapsen sitter fast i sneglehuset på turboen, uten æ ha kommet borti turbinhjul, får når jeg tenker meg etter så var det ikke noe spor i katalisatoren etter turboen. må nåkk plokke ned turboen til uken.. høres dette ut som et kjent swirl flaps fenomen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå