gallay Skrevet Mars 25, 2012 Skrevet Mars 25, 2012 Hei. Ikke helt sikker på om det er akkurat pakningen som har skylda, men det er lov å spøre. Så derfor lurer på om hvor lenge en kan kjøre med gåen toppakning, mtp høytforbruk av olje? Lagt merke til lite kjølevæske, men temperaturen stiger ikke opp såvidt, holder midt på blinken. Siden det er ikke mulig å finne ut hvordan type væske er der, bestemte jeg meg om å bytte hele dritten i samme slengen, pluss motorolje, men er det noe vits å gjøre det før topppakningen byttes? Evt. det bekreftes hva er en optimal pris? Er det noen her på forumet som har anledning til å utføre denne jobben? ( Holder til i Trondheim og kan regne med rundt 40-50mil kjøring) Leste rundt om på nettet og priser ligger rundt 12-15k minst, det er ikke en pris jeg er klar over. Ville gjort det selv, men har aldri skrudd bilen selv, så er dette et problem i utgangspunktet. Motor og det elektriske er noe vanskelig om en ikke gjort det før, resten klarer jeg såvidt. Takk på forhånd! PS: Første bil, med masse problemer: Helvetes j**** dritt Likevel blir det kun bmw fremover
Odd-M Skrevet Mars 25, 2012 Skrevet Mars 25, 2012 Forbruk av olje kan skyldes mye annet enn toppakning. Hvor mye bruker den? Er det grums i kjølevannet eller har det ren blå/grønn farge? Ryker det av eksosen, evt. hvilken farge? Er det beige gugge under lokket for oljepåfylling?
Kennethe34 Skrevet Mars 25, 2012 Skrevet Mars 25, 2012 Siden du har N42 motoren er jeg nesten villig til å vedde penger på at oljeforbruket ditt skyldes tett veivhusventilasjon
gallay Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Skrevet Mars 25, 2012 Forbruk av olje kan skyldes mye annet enn toppakning. Hvor mye bruker den? Er det grums i kjølevannet eller har det ren blå/grønn farge? Ryker det av eksosen, evt. hvilken farge? Er det beige gugge under lokket for oljepåfylling? Har fylt på 2 liter i de siste 2mnd, og det er ikke noe særlig bra. Der kamakselfølleren sitter er det mye sort olje, men vet ikke om det skyldes pakningen. Det er en del røyk utifra eksosen, men som regel er det likens som andre biler har det, hvit også,og på tomgang er det nesten usynlig. Ang. lokket for påfylling så der er det ingen beige gugge så lenge jeg vet. Men på oljepinnen er det mye skum på, samt rustner den hele tiden.
gallay Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Skrevet Mars 25, 2012 Siden du har N42 motoren er jeg nesten villig til å vedde penger på at oljeforbruket ditt skyldes tett veivhusventilasjon Jeg ser ikke motoren mistet noe særlig med kraft, men den eter bensin( Ikke noe særlig, men hvertfall mer enn den skal). Stakk innom GS verksted og fikk beskjed om det samme, men må jo være helt sikker for guds skyld
gallay Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Skrevet Mars 25, 2012 Jeg ville ha bytta veivhusvent først. Skal til Gs imorgen, så vi får håpe det er veivhus som har skylda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå