Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel beste xenon kit om du har ikke lykter som er tilpasset xenonlys er ingen xenon kit... Du kommer til å blende alt som er foran deg på veien.

Kjøpte et slikt kit og monterte det på. Etter noen dager med kjøring på kvelden ble de demontert ;)

Skrevet
Vel beste xenon kit om du har ikke lykter som er tilpasset xenonlys er ingen xenon kit... Du kommer til å blende alt som er foran deg på veien.

Kjøpte et slikt kit og monterte det på. Etter noen dager med kjøring på kvelden ble de demontert ;)

Angående lykter så tenkte jeg kjøpe gs sitt facelift lyktsett fra hella uten xenon da med xenon koster en bank og 2..

Skrevet

Så lenge lyktene er av linse/projektor typen, så funker hvilket som helst xenon kit meget bra med tanke på lysbildet.

Er det derimot vanlige reflektor lamper i nærlys, så er det egentlig bare og glemme ettermontering av xenon.

Blir stort sett et elendig lysbilde, og du skaper rett og slett farlige situasjoner i trafikken da det blender imøtekommende trafikk mer enn godt er.

Skrevet
Så lenge lyktene er av linse/projektor typen, så funker hvilket som helst xenon kit meget bra med tanke på lysbildet.

Er det derimot vanlige reflektor lamper i nærlys, så er det egentlig bare og glemme ettermontering av xenon.

Blir stort sett et elendig lysbilde, og du skaper rett og slett farlige situasjoner i trafikken da det blender imøtekommende trafikk mer enn godt er.

Ok, får spørre om hva slags type lykter det er disse gs selger. Men ser gs lager et xenon kit spesielt til e39 pga feilmeldinger som oppstår ved montering av xenon kit. Har du/dere noen erfaringer med det ?

Skrevet

Har selv E39 med xenon, men di lyser ikke noe særlig, kommer seg nok kanskje en del med kjøp av nye pærer, men eventuelle andre valg?

Skrevet

Jeg kjøpte brukte orginal xenon lamper på finn for ett par år siden til min.

Ikke facelift riktignok, men for 1500 kroner for komplette lamper med hvite blink og med tennere og fungerende pærer, så syntes jeg det var en artig oppgradering den gangen. Dog IKKE imponert over xenon til tross for at jeg handlet inn nye pærer til slutt. Litt oppskrytt synes jeg, men gjør jo bilen litt mer exlusiv i utseendet dersom man har en pen bil i utgangspunktet.

Skrevet

Har selv bygd om til originale facelift xenon lykter. Angrer ikke et sekund på det, får aldri like bra lysbilde som med det originale settet og originale xenon reflektorer.

Har prøvd x antall xenonkit, både fra VVME og GS, men ingen lyste så bra på linselykter som de originale xenonlyktene.

Xenonkita er stort sett like, om de er fra GS, Ebay eller VVME. Kjøp der det er billigst.

Husk at du trenger overgang for H7 på E39, og motstand på kablene så du ikke får pærevarsling (feilmeldingfjerner som folk selger det for.. )

Skrevet

Men Gs selger et kit med facelift lykter av merket Hella. Men uten xenon. Er ikke dette de samme lyktene da? Altså linselykter uten xenon?

Disse blir jo solgt for under 3000,- og xenon kit får en jo for under 1000,- i tillegg.

Skrevet

Jo, skreiv jo at det var linselykter, men lysbildet blir ikke like bra forde, synes nå jeg.

Men ja, du sparer endel på, så en får velge selv.

Jeg kjøpte brukt, og fikk tak i litt deler på egen hånd, så ble bare rundt 4000 for originale facelift xenon lykter og deler for automatisk høydejustering. Dvs. at mine er lovlige i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...