Gå til innhold

E32 740i


Anbefalte innlegg

Her kjøpte eg simmerringen.

http://www.ebay.com/itm/111276796980?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Du klarer nok å skifte simmerringen uten å ta ned Diffen. Du skrur bare vekk drivakselen, og napper ut flensen som står i diffen.

Eksosen kjem kanskje litt i veien, men eg trur det skal gå :)

Aha, men tenkte på diffen? Du må jo ned med den og. Åpne for cå bytte skivene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimmerdiffs.com hadde lameller til 210 diffen, Kosta greit nok :P, men utrulig god service fra dei da.

 

Brukte ca. 6-8t på å ta ned diff, og skifte lameller. Brukte da god tid. Går sikkert fortere viss alt går etter planen, og ikkje skal f.eks reingjere, og lakke diffen.

Har ikkje montert diffen enda, men det er fort gjort å skru diffen ned og opp. :)

 

Er bare drivakslene som er dritt å få løse. Jevla unbrako skruer.

Så har du alt av verktøy - Momentarm, osv, så er denne jobben ganske enkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimmerdiffs.com hadde lameller til 210 diffen, Kosta greit nok :P, men utrulig god service fra dei da.

 

Brukte ca. 6-8t på å ta ned diff, og skifte lameller. Brukte da god tid. Går sikkert fortere viss alt går etter planen, og ikkje skal f.eks reingjere, og lakke diffen.

Har ikkje montert diffen enda, men det er fort gjort å skru diffen ned og opp. :)

 

Er bare drivakslene som er dritt å få løse. Jevla unbrako skruer.

Så har du alt av verktøy - Momentarm, osv, så er denne jobben ganske enkel.

hehe, bytta diffen min i fjord vinter, så de umbrakoene mine skal ikke være vanskelig å få opp, har 3.15 utv da fant en til jeg vurderer å kjøpe, så fikse den opp og bytte over, og shine den gamle og ha en ekstra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde våre kjekt med ein ekstra diff ja. Mykje kjekkere å overhale ein ekstra diff, der du kan bruke litt lengre tid.

Men diffen tåler vel litt herjing før den blir utslitt? Så satser på eg slepp å reparere diffen på ei stund :)

Den bør uansett kanskje vare litt lenger med 4 clutcher vs 2. Og i tillegg med sterkere brems, så burde det jo slite mindre på clutchene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fekk gjort litt forskjellig på godbilen i Julferien

 

Montert nytt eksosfeste ved girkassa, då det manglet.

post-66869-0-86671800-1420383805_thumb.j

 

 

Monterte også nye side blinklys. Den gamle på v.side var begynt å irre i lysperekontakten, så eg skifta da begge i samme slengen.

post-66869-0-36295800-1420384546_thumb.j

post-66869-0-83708700-1420384583_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ein liten overhaling på bremsene bak. 

Pussa, og smørte opp br.klosser, og br.band.

post-66869-0-51821700-1420388648_thumb.j

Dei gamle fjørene, og pinnene som holder banda var gått i oppløysning, Så det var påtide å gjere noke her :)

 

 

Hadde tenkt å skifte Br.Skjold bak, men det såg greit nok ut, så heiv på litt lakk. Skjoldet fungerer sikkert bra nok til eg må skifte Br.bandene, og skiver bak m/tilbehør.

post-66869-0-42485600-1420388613_thumb.j

post-66869-0-06629200-1420388770_thumb.j

 

Noken jekler disse justeringsskruene til bremsebanda. Dei ruster jo så fort fast. Var smørt opp for 2 år siden, men var begynt å fastne no igjen.

Snudde justeringsskruene andre veien, enn det dei var sist. Så kanskje det fungerer bedre ? Sikkert ikkje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å montere dei gamle MiM felgene som eg har hatt liggende.

Dei passer godt bak, men framme tok dei litt borti eikene på felgene.

post-66869-0-89387800-1420472584_thumb.j

post-66869-0-12356100-1420472611_thumb.j

 

Fant ut at eg må space felgene ut ca 15mm for å få plass.  Og det trur eg går, MiM felgene er 8"x16, offset 10, så dei kommer ganske langt ut. ca. 6mm lenger ut enn Rondells58'ene. Men satser på det går akkurat mellom hjulbuen  :)

Viss ikkje så hiver eg spacerene på vinterfelgene til 520ien min  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerna skit Conlog startsperra. Heilt ubrukelig. Fjerner driten for å unngå noke kødd fra denne seinere, f.eks på ei ferje e.l :)

Made in South Africa, så det seier seg sjølv at dette er noke skit.
post-66869-0-92027300-1420558270_thumb.j

Den eine ledningen til "Nøkkelen" var også smeltet løs, så nøkkelen må stå i for å holde ledningen fast, og da er det lite vits.
post-66869-0-68441300-1420558304_thumb.j

Og så var noken av dei avklyppa ledningane i det orginale ledningsnettet til bilen begynt å korrodere, Skikkelig dårlig opplagt ledninger og.
post-66869-0-96589500-1420558340_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er allerede ei starsperre montert. Der du tar ut nøkkelen, eventuelt låser bilen, og tar nøkkelen med deg. Fungerer godt :)

 

 

Eg måtte rive ut conlog startsperra, pga ei gang for lenge siden så opplevde eg at bilen ikkje ville starte (tenningen gjekk ikkje på).

Fant ut at eg måtte banke førerdøra hardt igjen. Da fungerte tenninga.

 

Sjekka ledninger til startsperra, og der var ein av ledningene delvis brudd på, sikkert ligget i klem ein plass. 

Endret av Carburetion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...