Kristiansan'årn Skrevet Desember 18, 2014 Skrevet Desember 18, 2014 Her kjøpte eg simmerringen. http://www.ebay.com/itm/111276796980?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Du klarer nok å skifte simmerringen uten å ta ned Diffen. Du skrur bare vekk drivakselen, og napper ut flensen som står i diffen. Eksosen kjem kanskje litt i veien, men eg trur det skal gå Aha, men tenkte på diffen? Du må jo ned med den og. Åpne for cå bytte skivene?
carburetion Skrevet Desember 18, 2014 Forfatter Skrevet Desember 18, 2014 Bimmerdiffs.com hadde lameller til 210 diffen, Kosta greit nok , men utrulig god service fra dei da. Brukte ca. 6-8t på å ta ned diff, og skifte lameller. Brukte da god tid. Går sikkert fortere viss alt går etter planen, og ikkje skal f.eks reingjere, og lakke diffen. Har ikkje montert diffen enda, men det er fort gjort å skru diffen ned og opp. Er bare drivakslene som er dritt å få løse. Jevla unbrako skruer. Så har du alt av verktøy - Momentarm, osv, så er denne jobben ganske enkel.
Kristiansan'årn Skrevet Desember 18, 2014 Skrevet Desember 18, 2014 Bimmerdiffs.com hadde lameller til 210 diffen, Kosta greit nok , men utrulig god service fra dei da. Brukte ca. 6-8t på å ta ned diff, og skifte lameller. Brukte da god tid. Går sikkert fortere viss alt går etter planen, og ikkje skal f.eks reingjere, og lakke diffen. Har ikkje montert diffen enda, men det er fort gjort å skru diffen ned og opp. Er bare drivakslene som er dritt å få løse. Jevla unbrako skruer. Så har du alt av verktøy - Momentarm, osv, så er denne jobben ganske enkel. hehe, bytta diffen min i fjord vinter, så de umbrakoene mine skal ikke være vanskelig å få opp, har 3.15 utv da fant en til jeg vurderer å kjøpe, så fikse den opp og bytte over, og shine den gamle og ha en ekstra
carburetion Skrevet Desember 19, 2014 Forfatter Skrevet Desember 19, 2014 Hadde våre kjekt med ein ekstra diff ja. Mykje kjekkere å overhale ein ekstra diff, der du kan bruke litt lengre tid. Men diffen tåler vel litt herjing før den blir utslitt? Så satser på eg slepp å reparere diffen på ei stund Den bør uansett kanskje vare litt lenger med 4 clutcher vs 2. Og i tillegg med sterkere brems, så burde det jo slite mindre på clutchene.
Kristiansan'årn Skrevet Desember 20, 2014 Skrevet Desember 20, 2014 Var inne på sia der å kikka, 500$ for kittet Damn... men ja sperrer jo 50-60% hmmm
carburetion Skrevet Desember 20, 2014 Forfatter Skrevet Desember 20, 2014 Greie priser Men har ikkje funne lamell kitt til billigere pris med over 30% brems. Kan jo nesten kjøpe ein diff til for den prisen. Men det hjelper jo lite viss den også er utslitt.
carburetion Skrevet Januar 4, 2015 Forfatter Skrevet Januar 4, 2015 Fekk gjort litt forskjellig på godbilen i Julferien Montert nytt eksosfeste ved girkassa, då det manglet. Monterte også nye side blinklys. Den gamle på v.side var begynt å irre i lysperekontakten, så eg skifta da begge i samme slengen.
carburetion Skrevet Januar 4, 2015 Forfatter Skrevet Januar 4, 2015 Tok ein liten overhaling på bremsene bak. Pussa, og smørte opp br.klosser, og br.band. Dei gamle fjørene, og pinnene som holder banda var gått i oppløysning, Så det var påtide å gjere noke her Hadde tenkt å skifte Br.Skjold bak, men det såg greit nok ut, så heiv på litt lakk. Skjoldet fungerer sikkert bra nok til eg må skifte Br.bandene, og skiver bak m/tilbehør. Noken jekler disse justeringsskruene til bremsebanda. Dei ruster jo så fort fast. Var smørt opp for 2 år siden, men var begynt å fastne no igjen. Snudde justeringsskruene andre veien, enn det dei var sist. Så kanskje det fungerer bedre ? Sikkert ikkje
carburetion Skrevet Januar 5, 2015 Forfatter Skrevet Januar 5, 2015 Prøvde å montere dei gamle MiM felgene som eg har hatt liggende. Dei passer godt bak, men framme tok dei litt borti eikene på felgene. Fant ut at eg må space felgene ut ca 15mm for å få plass. Og det trur eg går, MiM felgene er 8"x16, offset 10, så dei kommer ganske langt ut. ca. 6mm lenger ut enn Rondells58'ene. Men satser på det går akkurat mellom hjulbuen Viss ikkje så hiver eg spacerene på vinterfelgene til 520ien min
John90 Skrevet Januar 5, 2015 Skrevet Januar 5, 2015 6mm lenger ut en rondellane skal vel gå fint På min står det 9,5x18 offset 6 på framme So da bør gå
carburetion Skrevet Januar 6, 2015 Forfatter Skrevet Januar 6, 2015 Fjerna skit Conlog startsperra. Heilt ubrukelig. Fjerner driten for å unngå noke kødd fra denne seinere, f.eks på ei ferje e.l Made in South Africa, så det seier seg sjølv at dette er noke skit. Den eine ledningen til "Nøkkelen" var også smeltet løs, så nøkkelen må stå i for å holde ledningen fast, og da er det lite vits. Og så var noken av dei avklyppa ledningane i det orginale ledningsnettet til bilen begynt å korrodere, Skikkelig dårlig opplagt ledninger og.
Bmw Mathias Skrevet Januar 8, 2015 Skrevet Januar 8, 2015 Skal du montere ny startsperre? Av annet merke?Du slite vel kanskje litt med sånne halv tvilsomme naboa?
carburetion Skrevet Januar 8, 2015 Forfatter Skrevet Januar 8, 2015 (endret) Er allerede ei starsperre montert. Der du tar ut nøkkelen, eventuelt låser bilen, og tar nøkkelen med deg. Fungerer godt Eg måtte rive ut conlog startsperra, pga ei gang for lenge siden så opplevde eg at bilen ikkje ville starte (tenningen gjekk ikkje på). Fant ut at eg måtte banke førerdøra hardt igjen. Da fungerte tenninga. Sjekka ledninger til startsperra, og der var ein av ledningene delvis brudd på, sikkert ligget i klem ein plass. Endret Januar 8, 2015 av Carburetion
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå