Gå til innhold

Bmw 325D


miktor
 Share

Anbefalte innlegg

Snakk med Fredrik90 her på bimmers. Han er helt frelst av denne bilen :)

Jeg er ikke frelst, men har ikke lagt skul på at jeg er veldig fornøyd med bilen min. Dessvere sitter janteloven hardt i noen og da tolkes det feil :(

Til saken:

Jeg har nå vært eier av min E90 325d i 1,5 år og er sålangt strålende fornøyd, bilen har en fin motor og er absolutt gøyal å kjøre. 197 hk og 400 nm gjør en formidabel jobb og gjør at du har tilstrekkelig effekt i alle situasjoner, og et godt skyv i selv høyere hastigheter. Nå er min bil software oppgradert og har 265 hk som gjør at bilen går riktig så godt, ikke nødvendig men absolutt artig :) På pen ladeveiskjøring så har jeg logget 0,45 l per mil og blandet ligger på ca 0,63 l per mil hvis man følger trafikken og ikke er hard på pedalen. Bilen har gått helt problemfritt i de 1,5 årene jeg har hatt den, har fått en knirke lyd fra høyre bakhjul med det er visst bare en foring som er litt tørr :)

Dette er jo ingen stor bil og baksete plassen kan bli noe knapp med mer en to voksene. Enkelte langbeinte kompiser sliter litt med å få plass til beina på førerplassen også :wink: Diesel tanken er på kun 60 liter, noe som sikkert nok på en 316I eller 318d men på denne så skulle jeg gjerne ha hatt i allfall 70 liter for å øke rekkevidden :) Av utstyr så er stor navi, sportstoler, xenon og stor hifipakke ett must synes jeg, mangler selv sportstolene.

Jeg kan anbefale 325d på det varmeste, gøyal å kjøre og med fin motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjørt 325D både med manuell og automat, med chip og uten chip på begge deler. Må nesten ha chip synes jeg, ellers mangler litt skyv. Med chip så går de riktig så godt. I Norge er det skikkelig greit med skyv på såpass lave hastigheter. En sugebensin er jo morsommere når man kommer opp i de hastigheten som er maksimum i Norge :P Hvis du skal kjøre litt langkjøring og ikke bare småkjøring i byen er dette helt klart bil å anbefale. Dieselbiler liker dårlig masse småkjøring. Tett dieselpartikkelfilter osv, dyre greier. Ulempen må vel bare være stygge baklykter, men det er jo en smakssak. Og lyden er jo stusselig sammenliknet med en bensin. Men faktisk ganske kul lyd på innsiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baklyktene er i og for seg en smaksak, jeg løste det med å montere blackline lykter :) "Øyelokket" over nyrene derimot er det jeg vil trekke fram som det mest malplasserte på bilen. Dieselpartikkeli filteret har ikke godt av småkjøring og jeg merket på min bil at det var på tide med en langtur, ved at den rett og slett lugga litt. En liten kjøretur til nabobyen med ett par friske fraspark på motorveien løste den saken :) Lyden er ikke på nivå med en bensinsekser nei, men gasspådrag høres tøft ut inni bilen ja 8)

0-100 på orginale 7,4 sekunder synes sikke jeg virker som mangel på skyv, men igjen! Det er øyet som ser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med Fredrik90 her på bimmers. Han er helt frelst av denne bilen :)

Jeg er ikke frelst, men har ikke lagt skul på at jeg er veldig fornøyd med bilen min. Dessvere sitter janteloven hardt i noen og da tolkes det feil :(

Til saken:

Jeg har nå vært eier av min E90 325d i 1,5 år og er sålangt strålende fornøyd, bilen har en fin motor og er absolutt gøyal å kjøre. 197 hk og 400 nm gjør en formidabel jobb og gjør at du har tilstrekkelig effekt i alle situasjoner, og et godt skyv i selv høyere hastigheter. Nå er min bil software oppgradert og har 265 hk som gjør at bilen går riktig så godt, ikke nødvendig men absolutt artig :) På pen ladeveiskjøring så har jeg logget 0,45 l per mil og blandet ligger på ca 0,63 l per mil hvis man følger trafikken og ikke er hard på pedalen. Bilen har gått helt problemfritt i de 1,5 årene jeg har hatt den, har fått en knirke lyd fra høyre bakhjul med det er visst bare en foring som er litt tørr :)

Dette er jo ingen stor bil og baksete plassen kan bli noe knapp med mer en to voksene. Enkelte langbeinte kompiser sliter litt med å få plass til beina på førerplassen også :wink: Diesel tanken er på kun 60 liter, noe som sikkert nok på en 316I eller 318d men på denne så skulle jeg gjerne ha hatt i allfall 70 liter for å øke rekkevidden :) Av utstyr så er stor navi, sportstoler, xenon og stor hifipakke ett must synes jeg, mangler selv sportstolene.

Jeg kan anbefale 325d på det varmeste, gøyal å kjøre og med fin motor :)

har sjølv ein 320D e46 med 197 hk som eg er svært fornøgd med.

men ka koste din oppgradering til 265hk? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Softwaren min er ikke lengre tilgjengelig desverre! Men du får tilsvarende effekt hos f eks Autopower med deres CTC stage 2, koster vel en 7-8 000 lapper. Hos ESS får man også en software som gir tilsvarende effekt som min :)

Det jeg har er Hartge, utført hos Bavaria av forrige eier. Var nedstillt da jeg kjøpte bilen men var bare å dra bort å få justert tilbake til full effekt. Da er bilen morsom, du tjener over 1 sekund på 0-100 og toppfarta skal være 249 km/t :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med Fredrik90 her på bimmers. Han er helt frelst av denne bilen :)

Jeg er ikke frelst, men har ikke lagt skul på at jeg er veldig fornøyd med bilen min. Dessvere sitter janteloven hardt i noen og da tolkes det feil :(

Til saken:

Jeg har nå vært eier av min E90 325d i 1,5 år og er sålangt strålende fornøyd, bilen har en fin motor og er absolutt gøyal å kjøre. 197 hk og 400 nm gjør en formidabel jobb og gjør at du har tilstrekkelig effekt i alle situasjoner, og et godt skyv i selv høyere hastigheter. Nå er min bil software oppgradert og har 265 hk som gjør at bilen går riktig så godt, ikke nødvendig men absolutt artig :) På pen ladeveiskjøring så har jeg logget 0,45 l per mil og blandet ligger på ca 0,63 l per mil hvis man følger trafikken og ikke er hard på pedalen. Bilen har gått helt problemfritt i de 1,5 årene jeg har hatt den, har fått en knirke lyd fra høyre bakhjul med det er visst bare en foring som er litt tørr :)

Dette er jo ingen stor bil og baksete plassen kan bli noe knapp med mer en to voksene. Enkelte langbeinte kompiser sliter litt med å få plass til beina på førerplassen også :wink: Diesel tanken er på kun 60 liter, noe som sikkert nok på en 316I eller 318d men på denne så skulle jeg gjerne ha hatt i allfall 70 liter for å øke rekkevidden :) Av utstyr så er stor navi, sportstoler, xenon og stor hifipakke ett must synes jeg, mangler selv sportstolene.

Jeg kan anbefale 325d på det varmeste, gøyal å kjøre og med fin motor :)

har sjølv ein 320D e46 med 197 hk som eg er svært fornøgd med.

men ka koste din oppgradering til 265hk? :D

om du har 320d e46 må det nok mer enn chip til for å få 265 hk :P

uansett, fikk prøvd min 325d, som ble importert fra tyskland en dag før jeg reiste avgårde på jobb igjen, veldig fornøyd med bilen og da spesielt motoren. kjørte min 320d rett etter, og det å gå fra rekkesekseren på 3 liter til firern på 2, DET var en skuffelse det! :P

synes selv bilen gikk godt og motoren hadde en fin gange og fin lyd til å være diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke han mente å få 265 hk i E46en da :)

Men jeg har også reagert på hvor stille og lite "dieselaktig" 325en er, merker faktisk ikke noe særlig vibrasjoner og bilen er utrolig godt støydempet. Ved motorvei kjøring i 120 km/t å hører jeg bank i bordet ikke motoren, noe jeg gjorde på bla E64 630I ved samme fart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...