laffe Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Hei, Min E46 følelse ikke helt rett, nesten bokstavelig talt. Ved kjøring rett frem må jeg ha rattet litt til venstre fra normalposisjon for å holde rett kurs. I tillegg føles bilen litt merkelig i svinger, kjennes ut som noe er feil bak, men klarer ikke helt å sette fingeren på følelsen. I utgangspunktet ville jeg selv trodd det var skjev bakstilling, skade på bærebru eller lignende. Men med visuell sjekk ser alt rett ut, har heller ikke vært bort i noe med bilen. Fruen sier også at hun ikke har vært å slengt ræva inni noen kantsteiner så jeg får vel tru henne på det:) Er det noen andre ting som kan gi nevnt symptomer. Feks ødelagt foringer, dempere, fjær eller lignende? Takker for svar.
laffe Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 Får oppdatere meg selv. En liten inspeksjon bak viste at det var slark i foringene til støttestaget bak. Er vel det som også omtales som kyllingbeina til stabstaga. Har hatt en liten ulyd der bak så jeg regner med at det kommer fra dette. Men kan det også være grunnen til at bilen drar skjevt? Selv ser jeg ikke at det kan være tilfelle. Fant forøvrig ikke noe annet som så feil ut der bak. Men en evt skjevhet kan jo være vanskelig å se med bare øyet.
laffe Skrevet April 14, 2012 Forfatter Skrevet April 14, 2012 Må oppdatere meg selv litt her, og kanskje håpe at noen svarer:) Bytta stabstagforingen på høyre side, men det hjalp ikke. Etter litt sjekking ser det ut som det er svingarmsforingen som er gåen. Noen som har noen anelse om hva det vil koste å ta dette på verksted og må man ta hjulstillingskontroll etterpå? Er det idiotisk å bytte foringen, men hoppe over hjulstillingskontrollen?
kimf Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Det er ikke umulig at du har fått "subframe disaster" , noe som er en kjent feil på disse bilene.
Lars89 Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Står 4,2t pr side evt 6,25t for begge på Autodata. Ville absolutt bytta begge. Må ha hjulstillingskontroll hvis du vil unngå høyt dekkforbruk.
laffe Skrevet April 15, 2012 Forfatter Skrevet April 15, 2012 Det er ikke umulig at du har fått "subframe disaster" , noe som er en kjent feil på disse bilene. Ikke si sånt da... Men er ganske sikker nå på at det er svingarmsforingen som er årsaken til problemene. Skal uannsett oppdatere tråden når den er skifta.
laffe Skrevet April 15, 2012 Forfatter Skrevet April 15, 2012 Står 4,2t pr side evt 6,25t for begge på Autodata. Ville absolutt bytta begge.Må ha hjulstillingskontroll hvis du vil unngå høyt dekkforbruk. Takk for svar, håper tidsestimatet er inkludert hjulstillingskontroll ellers blir dette dyrere enn jeg hadde regna med.
laffe Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Skrevet Mai 19, 2012 Kan oppdatere her. Bytta svingarmsforinga på høyre side på verkstedet. Ble 3700,- inkl hjulstillingskontroll. Bilen ble bra etter dette. Takk for alle svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå