Bellen Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10064809 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Mars 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2012 Ups.. Såg ikkje at den var postet tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lefty293 Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 Ser VG-journalisten skriver at det er plastdekslet over +polen til batteriet som skal byttes. "Dette kan i verste fall skape brann" skrives det . Virker litt overkill det da! Noen som vet litt mer om dette? Må jo være det røde dekselet som som skaper kluss! Er dette viktig å få byttet? Må selv kjøre 300 km for å få utført dette, hvis de ikke sender dekselet til meg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 dette er overdrevet, akkurat som toyotatilbakekalling og volvos tilbakekalling. Toyota hadde gasspedaltrøbbel. eller med andre ord en idiot som klarte å feilplassere matten slik at den låste gasspedalen i feil posisjon... og se hvilket mediadrama som resulterte... Volvo hadde noen motorer med delvis feil oljenivå, dette ble fikset raskt og enkelt det også, men media blåste det opp. I det siste har også volvo kalt inn biler fordi airbagsensorledningen som går under førersetet kan bli slitt hvis man har setet i en spesiell posisjon og gjør noe rart, og har derfor kalt inn biler til reperasjon av dette, dette har ikke skapt noen problemer, men 2-3 tilfeller der Airbag lyser i dashbordet. Det blir alikavel sprengt ut av proporsjoner av media. Det viktigste er at produsentene fikser opp i det på en ærlig og rask måte. og så lenge feilene er bagatellmessig (10 av 10 000 biler eller mindre) og de fikses så syns jeg å gjøre en big deal ut av ting blir for dumt. ville nok heller vært skeptisk til de som har flere tilfeller med samme feil/svakhet og som ikke vil innrømme feilen. f.eks har jeg en 90hk suzuki båtmotor med en svakhet som gjør at eksosen gnager seg gjennom eksos"røret" og slipper ut frieksos inne "skallet" på motoren. Et kjapt googlesøk viste at alle motorene med samme eksossystem/motor (også de som ble produser på lisens under andre merker) viste seg å ha denne svakheten, eksosen gjorde at den begynte å ruste og hele eksosen ble porøs og smuldret opp, dette skapte motorhavari og verkstedet ville ha 58 000 kr for å reparere det, jeg mente det var garantisak ettersom dette hadde blitt reparert en gang før (uten motorhavari, men samme eksosfeil) Men det nektet de for. Jeg endte opp med å engasjere advokat og gikk sammen med flere i norge/USA og deler av europa mot suzuki og fikk etter kort tid refundert den tidligere reperasjonen og full reperasjon av den nye motoren, men måtte gjennom helvete for å oppnå det. Slike leverandører/produsenter er useriøse og prøver altid å legge skyld på forbruker. Tror de fleste er enige med meg når jeg sier at hvis en produsent tester bilene skikkelig før de gis ut og tar tak i feil/svakheter så fort som mulig, så får jeg heller et positivt intrykk av de istedenfor det motsatte. Selvfølgelig innenfor visse grenser, hvis f.eks. toyota hadde innkalt biler flere ganger i året hadde jeg nok blitt skeptisk, men de fleste kaller biler inn ytterst skjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 problemer ligger ikke på batteriet, men i gjennomføringen gjennom karosseriet, litt forskjell fra bil til bil, kan ikke utdype mer enn dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enverl Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 Hva gjør man om man er berørt? Vente eller ta kontakt med dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 Hva gjør man om man er berørt? Vente eller ta kontakt med dem? etter min erfaring (gjennom Volvo Frydenbø Bergen) tar de kontakt med deg, til og med hvis du har importbil som ikke er kjøpt gjennom dem/forhandler. De bruker autosys og printer ut lister over eiere for alle bilene som er berørt og kontakter dem i puljevis. Såvidt jeg forstår er problemet at bilene med batteri i bagasjerom er at plastdekselet på plusspolen er feilmontert og kan føre til varmgang i strømledningen og at startmotor ikke får strøm. Det at batteriet er nær tanken har ingenting å si, faren er ekstremt liten. BMW holder per dags dato på å sende ut brev/ringe de som er berørt og leter opp registre på importbiler, hvis du vil fikse dette fortest mulig tar du en telefon til de, hvis ikke du gidder får du nok brev før eller senere. Reperasjonen skjer selvfølgelig uten kostnad for deg. mer informasjon som i min mening er bedre beskrevet enn VG sin artikkel: BT.no: BMW tilbakekaller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 Haha, fikk høre en del om dette på jobb idag da jeg er den eneste som kjører BMW. Personlig synes det er bra at de forskjellig bilmerkene som har vært ute for tilbakekalling står frem, innrømmer egne feil og rette opp i dem på sin kappe. Viser bare at dem er seriøse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 Er nå vel ikke akkurat ofte Bmw må tilbakekalle biler heller da, i forhold til Toyota og Vw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 Er nå vel ikke akkurat ofte Bmw må tilbakekalle biler heller da, i forhold til Toyota og Vw. Spørsmålet er om det er positivt eller negativ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 Haters gonna hate Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå