Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, noen som har klart å programere den integrerte garasjeport åpnern?

Har manual på svensk så skjønner ikke helt sjargongen, har Hørman garasjeport.

takker for innspill

Skrevet

Hei,

Først og fremst må du finne ut om din homelink støtter frekvensen på porten din :)

På min e39 funker homelinken på 315-399 mhz. Porten jeg bruker den på er 433 mhz, så har kjøpt en universal mottaker med et rele på som jeg monterte som "bryter" på porten. Og da funker det knall.

Du skal vel holde inne den knappen du vil programmere en liten stund, til det begynner og blinke, så holder du fjernstyringen til porten opp til og trykker på opne knappen samtidig som du holder inne den knappen du vil programmere, du holder inne til deg blinker fort eller noe slikt. :) Husker ikke i hodet helt hvordan det var. :)

'Fredrik

Skrevet

da fant jeg ut hvilken frekvens på Høreman åpnern. 868.3Mhz -

ok, etter å ha postet fant jeg dette nettstedet: http://www.homelink.com/home/welcome

skal teste og sjekke om det fungerer med denne fremgangsmåten.

oppdatering; da har jeg testet, ser dårlig ut :( lysdioden på fjernkontrollen slutter å sende/blinke før

"homelinken" rekker å "lære" seg frekvensen.

kan hende at det ikke er støttet med den frekvensen som forklart tidligere.

blir nok innkjøpe av universal mottaker som kobles på puls inngangen på port åpnern.

Skrevet

Husker ikke koden, men det er ikke i iDrive, men i underkant av speilet i frontvinduet. Der ser du 4 knapper hvis du har dette.

Jeg har 2 portåpnere programmert. Hjemme og jobb, funker utmerket.

Skrevet

Jeg har en 15 år gammel portåpner. Det funker på min 07' E60. Fant bruksanvisningen på dette forumet. Husker jeg prøvde flere ganger før jeg "knakk koden".

Skrevet
Min er 833Mhz og funker utmerket mot min F11

Å hmm trodde homelink gikk til max 399 jeg

Det trodde jeg også til jeg kikket på homelink hjemmeside, der står hørmann sine fjernkontroller på kompabilitets lista (HSM4) og den er på 868mhz

hadde vært artig å visst hvilke frekvens område den dekker.

Skrevet
Min er 833Mhz og funker utmerket mot min F11

Å hmm trodde homelink gikk til max 399 jeg

Det trodde jeg også til jeg kikket på homelink hjemmeside, der står hørmann sine fjernkontroller på kompabilitets lista (HSM4) og den er på 868mhz

hadde vært artig å visst hvilke frekvens område den dekker.

Fant ut at min er på 433.92mhz

Veldig typisk at min Chamberline model 4330E 433.92mhz ikke står oppført :evil: Men alle andre modeller av Chamberline med 433.92mhz støttes

Skrevet

Det kan godt hende at nyere homlink støtter andre frekvenser, det vet jeg ikke noe om, men jeg vet at De som kom på e39 går fra 315-399 mhz. :)

Linken som Lommelom linket til (http://www.ebay.com/itm/2-CH-RF-Wireles ... 7282925933) er av samme typen jeg har montert for og få min homelink til og funke på en port med 433 mhz. :)

Men vær obs på at disse kommer i flere varianter, "latched", "toggle" og som den i linken over "momentary". Den jeg har er momentary, dvs at releet opner så lenge du trykker på knappen, og stenger når du slipper. Dette funker på min port. :)

Slik ser det ut på min portopner:

IMG_0348.jpg

Forklarlig nok, skal ledningene fra releet inn på TASTE, og når disse to kobles sammen opner porten. Så Da har du fått et par ekstra fjernkontroller. Disse tar du da med deg (trenger jo bare en) inn i bilen, ob bruker dem til og programmere homelink med. :)

Her er et bilde av boksen:

IMG_0347.jpg

Dette er selvfølgelig ikke nødvendig om homelink passer sammen med opneren. :)

Fredrik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...