-Roger- Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Noen som har peiling og kjenner til andre US modeller med skilt på som har vært solgt? Regner med de er verdt mindre enn Euro modellene? Er denne verdt ca 160? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33929803
todleif Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Har den berre 245hk? Er det andre ting som er forskjelligt? Bør iallefall være betydligt rimeligare enn ein euro modell sia den har so svak motor.
-Roger- Skrevet Mars 30, 2012 Forfatter Skrevet Mars 30, 2012 Det er i hovedsak bare motoren som er forskjellig etter hva jeg har skjønt. Bremser og understell er det samme som på 3,0 euro..
Mexos Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Jeg synes ikke den kan forsvare prisen ihvertfall. 3.0 Euro M3 ligger vel i samme prislende? For meg så blir dette en noe sterkere 325 med vader.
gixxer4fun Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Du kan ikke sammenligne M3 med andre, mindre modeller.. På bakgrunn av understell alene! de burde jo ligge endel under i pris, såfremt restriksjonene i US-utgavene ikke er fjernet slik at motoren er på euro-nivå... Er vel grunnet de strenge CO kravene i enkelte stater at disse bilene er trimmet ned?
Lars89 Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Bilene er ikke trimmet ned, det er en helt annen motor som minner mye mer om M50 enn S50 (ikke individuelle gasspjeld bl.a)
Alec Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Kopiert fra amerikanske wikipedia siden: North American models The first E36 M3 to be imported to the United States was the 1995 model, which received a 3.0 L 24-valve DOHC inline-six engine with 240 bhp (179 kW; 243 PS) and 305 N·m (225 lb·ft) (S50B30US), a different suspension setup and a 0-60 mph (97 km/h) time in about six seconds. It was available with 5-speed manual and automatic transmissions. A CSL (Lightweight) M3 was produced in limited numbers for the 1995 model year: The 1996–1999 model years had displacement bumped up to 3.2 L, still with 240 bhp (179 kW; 243 PS), but torque increases to 320 N·m (240 lb·ft) which is the same S52B32US engine used in the early M Roadster and M Coupe. The manual gearbox remains a 5-speed despite the European versions being upgraded to 6-speed. It was also available as a saloon starting in model year 1997, and as convertible in 1998. Production of the saloon was halted in 1998, while the other models continued until 1999. US sales figures include a total of 18,961 coupes, 7,760 saloons and 6,211 convertibles.[7]
-Roger- Skrevet April 1, 2012 Forfatter Skrevet April 1, 2012 Men eg må jo si det at eg synes det er litt rart at den skal være verdt så lite i forhold til Euro utgaven hvis det kun er motoren og kanskje litt mykere dempere som er forskjellen. Men det er jo klart, hvis ingen vil ha de så blir de veldig billig og selvfølgelig veldig tungsolgt. Er det igjen noen som veit om litt mer konkrete priser på hva de har gått for tidligere?
-Erik- Skrevet April 1, 2012 Skrevet April 1, 2012 Jeg synes ikke den kan forsvare prisen ihvertfall. 3.0 Euro M3 ligger vel i samme prislende? For meg så blir dette en noe sterkere 325 med vader. +1
-Roger- Skrevet April 1, 2012 Forfatter Skrevet April 1, 2012 Jeg synes ikke den kan forsvare prisen ihvertfall. 3.0 Euro M3 ligger vel i samme prislende? For meg så blir dette en noe sterkere 325 med vader. +1 Så dvs at prisen bør ligge på under 100 000? altså 325 coupe + vader? Da skal hvertfall jeg kjøpe en slik foran euro version hvis jeg kommer over en
todleif Skrevet April 1, 2012 Skrevet April 1, 2012 Kva er normal pris på euroutgaven da? Her er iallefall ein som virker interessant. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33745602 Og her er 2 til. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32197906 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31584728
-Roger- Skrevet April 1, 2012 Forfatter Skrevet April 1, 2012 Kva er normal pris på euroutgaven da? Her er iallefall ein som virker interessant. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33745602 Og her er 2 til. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32197906 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31584728 Altså, den øverste har jo en liten km stand og var hvertfall for noen år siden i "Mint Condition" Den til 199 000 er vel egentlig litt høyt priset, men har ikke lagt så alvorlig lenge for salg enda. Den som Konghelle prøver og selge har lagt til salgs i 3 år.. Jeg tror de fleste originale 3,0 går for 140-170 men selvfølgelig noen billigere og dyrere alt ettersom.
Gjest Skrevet April 2, 2012 Skrevet April 2, 2012 Eide selv den moreagrønne M3`en (nå er det nevøen min som eier den) og det er en bra bil... har meget god historikk på den helt tilbake til tyskland.
-Roger- Skrevet April 2, 2012 Forfatter Skrevet April 2, 2012 Den bør jo ha bra med dokumentasjon for å forsvare km standen blir han som har den nå eier Nr 3 eller 4 i Norge da?
Gjest Skrevet April 2, 2012 Skrevet April 2, 2012 Han er eier nr 3. i Norge. Eier nr 2. var en kar fra molde som er her på forumet, jeg kjøpte den av han og solgte den videre til nåværende eier som er nevøen min. I tyskland gikk bilen svært lite grunnet at første eier ble syk kort tid etter han kjøpte bilen. Dermed ble den stående i garasje i 10 år og ble omtrent ikke brukt. Skiftet så eier en gang i tyskland og kom til norge i 2008 om jeg ikke husker helt feil.. da hadde bilen gått rundt 55000km. Da jeg solgte den sto det vel 66k på telleren. Er den fasteste M3`en jeg har kjørt iallefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå