Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er i hovedsak bare motoren som er forskjellig etter hva jeg har skjønt.

Bremser og understell er det samme som på 3,0 euro..

Skrevet

Jeg synes ikke den kan forsvare prisen ihvertfall. 3.0 Euro M3 ligger vel i samme prislende? For meg så blir dette en noe sterkere 325 med vader.

Skrevet

Du kan ikke sammenligne M3 med andre, mindre modeller.. På bakgrunn av understell alene! de burde jo ligge endel under i pris, såfremt restriksjonene i US-utgavene ikke er fjernet slik at motoren er på euro-nivå...

Er vel grunnet de strenge CO kravene i enkelte stater at disse bilene er trimmet ned?

Skrevet

Bilene er ikke trimmet ned, det er en helt annen motor som minner mye mer om M50 enn S50 (ikke individuelle gasspjeld bl.a)

Skrevet

Kopiert fra amerikanske wikipedia siden:

North American models

The first E36 M3 to be imported to the United States was the 1995 model, which received a 3.0 L 24-valve DOHC inline-six engine with 240 bhp (179 kW; 243 PS) and 305 N·m (225 lb·ft) (S50B30US), a different suspension setup and a 0-60 mph (97 km/h) time in about six seconds. It was available with 5-speed manual and automatic transmissions.

A CSL (Lightweight) M3 was produced in limited numbers for the 1995 model year:

The 1996–1999 model years had displacement bumped up to 3.2 L, still with 240 bhp (179 kW; 243 PS), but torque increases to 320 N·m (240 lb·ft) which is the same S52B32US engine used in the early M Roadster and M Coupe. The manual gearbox remains a 5-speed despite the European versions being upgraded to 6-speed. It was also available as a saloon starting in model year 1997, and as convertible in 1998. Production of the saloon was halted in 1998, while the other models continued until 1999.

US sales figures include a total of 18,961 coupes, 7,760 saloons and 6,211 convertibles.[7]

Skrevet

Men eg må jo si det at eg synes det er litt rart at den skal være verdt så lite i forhold til Euro utgaven hvis det kun er motoren og kanskje litt mykere dempere som er forskjellen.

Men det er jo klart, hvis ingen vil ha de så blir de veldig billig og selvfølgelig veldig tungsolgt.

Er det igjen noen som veit om litt mer konkrete priser på hva de har gått for tidligere?

Skrevet
Jeg synes ikke den kan forsvare prisen ihvertfall. 3.0 Euro M3 ligger vel i samme prislende? For meg så blir dette en noe sterkere 325 med vader.

+1

Skrevet

+1

Så dvs at prisen bør ligge på under 100 000? altså 325 coupe + vader?

Da skal hvertfall jeg kjøpe en slik foran euro version hvis jeg kommer over en :)

Skrevet

Altså, den øverste har jo en liten km stand og var hvertfall for noen år siden i "Mint Condition"

Den til 199 000 er vel egentlig litt høyt priset, men har ikke lagt så alvorlig lenge for salg enda.

Den som Konghelle prøver og selge har lagt til salgs i 3 år..

Jeg tror de fleste originale 3,0 går for 140-170 men selvfølgelig noen billigere og dyrere alt ettersom.

Skrevet

Eide selv den moreagrønne M3`en (nå er det nevøen min som eier den) og det er en bra bil... har meget god historikk på den helt tilbake til tyskland.

Skrevet

Den bør jo ha bra med dokumentasjon for å forsvare km standen :) blir han som har den nå eier Nr 3 eller 4 i Norge da?

Skrevet

Han er eier nr 3. i Norge. Eier nr 2. var en kar fra molde som er her på forumet, jeg kjøpte den av han og solgte den videre til nåværende eier som er nevøen min.

I tyskland gikk bilen svært lite grunnet at første eier ble syk kort tid etter han kjøpte bilen. Dermed ble den stående i garasje i 10 år og ble omtrent ikke brukt. Skiftet så eier en gang i tyskland og kom til norge i 2008 om jeg ikke husker helt feil.. da hadde bilen gått rundt 55000km. Da jeg solgte den sto det vel 66k på telleren.

Er den fasteste M3`en jeg har kjørt iallefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...