Gå til innhold

Hardtops E30 Superduper


Hardtop
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må jo ha mattene for å kompensere for den tunge takluka. :-)

Burde jo få et røverkjøp på takplata di Raymond, så kan jeg fjerne asfalten.

Stabstagene er de stiveste fra H&R tror jeg. Finfine på landeveien, men litt myke på bane. Tenkte å bytte til stivere, men redd det kan blir for stivt for mine ikke-ABS bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører jo bare av og til på bane, ikke er det noe rundetids bil jeg har heller så kanskje slime hadde passet min bra.

Vil du selge dem om du evt finner på du skal kjøpe deg nye ?

Du står nå som nummer 3 i køen, men du rykker stadig fremover. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S50B32 du går for? :-) Har selv godkjent søknad på B32 i min med en god blanding av E30/E36 M3 deler, men mangler økonomiske midler til hobbyvirksomhet. :roll: Fikk du noe krav om å ha M3 understell på din? Spennende å følge med her, liker at du tar ting rolig og behersket, med såpass kvalitet på arbeidet at man til slutt sitter slik som det her. =P~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skrytet. :-)

Brukte 8mm bolter på fronten, og for at det skulle se noenlunde originalt ut brukte jeg bolter lik de som er brukt bakerst på kanalene mot traversforingene. Delenr. 33311129676

Dette er en S50B30, og fikk ikke krav om 5-bolt. Jeg synes faktisk det er litt rart at de godkjenner E36 fjørbein, med tanke på geometrien som visstnok ikke blir helt optimal. (Bumpsteer?)

G-RACING, litt av tanken er jo nettopp å holde den så original som mulig utseendemessig. Har akkurat handlet på meg noen 16 toms kryssekerfelger av Hylle, det tror jeg blir det mest avvikende trekket. :-)

Hadde jeg hatt M3 (litt lyst...) så hadde jeg trolig kjørt på litt mer racelook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å spamme tråden, men hva er det nøyaktig som blir feil med e36 løsninga? (og kan det kompanseres)

gjerne ta det på pm om du ikke vil ha masse rart i tråden din :)

har denne løsninga selv, men har ikke helt bestemt meg om jeg skal gå for det, vil at det skal funke bra på bane og.

likte løsninga med bremsebalansejusteringa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å spamme tråden, men hva er det nøyaktig som blir feil med e36 løsninga? (og kan det kompanseres)

gjerne ta det på pm om du ikke vil ha masse rart i tråden din :)

har denne løsninga selv, men har ikke helt bestemt meg om jeg skal gå for det, vil at det skal funke bra på bane og.

likte løsninga med bremsebalansejusteringa :)

Jeg må innrømme at jeg ikke vet. Har bare hørt det av folk jeg anser som pålitelige. Har noe med bumpsteer og ugreie vinkler i sving å gjøre tror jeg.

Det kan godt hende at det fungerer greit i praksis, jeg er bare forundret over at BT godtar en miks av understellsdeler med ulik geometri. Det samme gjelder egentlig bremser og BIAS, de spesifiserer gjerne størrelsen på skivene, men ikke veldig opptatt av match.

Stor fordel for oss som lager mye rart selvsagt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...