Gå til innhold

Hardtops E30 Superduper


Hardtop
 Share

Anbefalte innlegg

Takk takk. :-) Har det moro da, gjør det jeg har lyst til uten å ha noe prestasjonsangst. Kan love dere at det ikke er alt som har egnet seg på bilder. :-)

Nå står det litt stille for tiden, har det travelt på andre områder. Blir nok burbygging (har kjøpt) og catchtank, pluss litt til etterhvert.

Må få lov til å skryte litt av at jeg endelig etter mange år med Pajero har skaffet meg BMW til hverdagsbruk også da. Det var en litt annen verden for å si det slik, ettersom jeg ikke har vært bortskjemt på komfortfronten... :-)

Bare en 520d, men gromvogn i min verden.

kft9cxofvbkesjvtg3zb.jpg

mqyaoc396r5hznzt0eng.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, ja den er jo hakket grommere med sekser. Jeg var faktisk såpass fed up av svære tørste dieselmotorer at det var forlokkende med en bitteliten gjerrigknark av en toliter. Går helt greit, og bruker nesten ingenting. :-) Billig service også, mindre av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ettersom Køhler ikke er spesielt opptatt av lavt lydnivå, og Vålerbanen er det, har jeg laget meg et par decibelkillere i tilfelle jeg blir nektet å kjøre med full lyd.

Heretter kalt Vålerproppen.

Hadde et par rør liggende til overs, så da var det bare å jakte i garasjen etter noe som kunne stappes inni uten å ta fyr. Helst skulle det slippe ut litt eksos også, så helt tett kunne det jo ikke være. :-)

Fant et par stålbørster jeg tenkte jeg kunne bruke.

o05try35adzpqqjlg2aw.jpg

Fjernet koppen som samler børstene.

ejjl1fe1o0iijzjiazwr.jpg

qz2fckykq5grbnsxy66s.jpg

Så var det bare å stappe den inn, og låse den med et par skruer.

ah916a612t3vkjiobu4v.jpg

Vakkert blir det ikke, men får håpe det får meg gjennom nåløyet.

b7603yx9lanvmsma8a2p.jpg

j3d2u13pqpu73008swxq.jpg

Så gjenstår det å se om dette stjeler alt som er av hester... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom løsning :) . Dette er bare for støykontrollen, eller tenker du å ha det påmontert under banekjøring? Kanskje påkrevd med lang last skilt? :P

Tenkte jeg skulle forske litt på mulighetene for eksosspjeld på samme problemet, ser Summit har flere varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en nødløsning, som et alternativ til ikke å få kjøre.

Om den er for tett vet jeg ikke ennå, kan ihvertfall se lys gjennom. Får eventuelt trimme den litt med en avbiter. :-)

Hvis det bare er måling på banen, ikke i pit, satser jeg på å lette litt på gassen forbi måleren. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja, jeg har jo alt liggende klart egentlig. Tenkte jeg skulle bytte tetninger i calliperene først, samt bruke opp de DS 2500 klossene jeg ikke fikk solgt. :-)

Ellers har jeg fått litt arbeidslyst nå igjen etter helgen på Rudskogen, så jeg har begynt å forberede bytte av traversforinger bak. De har vært litt romme, så bilen har føltes en tanke løs bak.

Kjøpte originalforinger, og fylte de med to-komponent gummi av den harde typen.

Slik er de originalt.

8oinldaopxhx9fmmhyce.jpg

Tettet åpningene med øreplugger. Eneste jeg fant som passet. :-)

06teygnavynkc8igadjk.jpg

Blandet gummigugga fra Gasoline.

x0atnjezbwvvjoma7od3.jpg

Fylte opp tomrommene slik at det blir hjemmelagde "gruppe N" foringer. :-)

2lli4hq77k5uf3hhg8zf.jpg

Da er det bare å bytte da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har kjørt litt i helgen, og filmet litt. Rudskogen med Alfa klubben, flott treff med hyggelige alfisti. :-)

Hagenisse filmet også litt da jeg lå foran og hadde planer om å imponere med sporvalget mitt. Det ble så som så med det, så jeg slapp ham bare forbi igjen. :-)

http://www.facebook.com/photo.php?v=3731833011727

Edit: Fikk ikke til å vise denne, kanskje Hagenisse legger ut en direktelink om han ser dette. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...