Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

IBS står for Intelligent Battery Sensor,

Denne skal kutte strømmen til bilen ved for lav spenning (hvis f.eks det er noe som stjeler strøm over natten av utstyr på bilen) for å forhindre feil med bilens elektroniske styresystemer.

Feil ved denne gjør at batteriet tappes for strøm.

Skrevet

Tenker på at den resetter seg med BMW logo i skjermen..

Bmw logo`n kommer og går...

Begynner å bli lei nå! skal inn på verksted igjen i morgen tidlig!

Alt dette var i orden FØR batteribytte hos bmw fredrikstad!

Skrevet

Kan godt hende det også, jeg bare fikk innstrykk av det når MP modulen røk på min, da klikket det helt for idriven og ved frakobling så var kun skjermen død.

  • 3 weeks later...
Skrevet

når jeg hadde feil på ibs'n så resettern alt i idriven. det skjer når bilen har stått i ro en stund,og står den for lenge er batteriet tom. trekk ut den lille ledninga til den også lat som ingen ting, så er biln frisk som en fisk :) eller betal en formue for en latterlig dyr minus kabel med en tullete sensor som bmw skal ha enda en formue for å koble opp.

  • 7 months later...
Skrevet

Drar igang denne tråden igjen. Har en E60 2006/10 hvor "High rate of battery discharge" kommmer opp når bilen har stått 7 timer eller mer. Selv om biler står med lader på( C-tek) så popper denne mld opp. Disse problemstillingene hadde vært fint om noen har kunnet hjelpe meg med;

# Kan denne meldingen komme pga at jeg har en hurtigkobling på batteripolene til batteriladeren?

# kan mld komme hvis IBS( inteligent battery sensor) er gåen?

# Krypstrøm? Hvis jeg skal koble multimeteret på og måle mA under sleep mode, tar jeg av minuspolen etter at bilen har gått i sleep mode? Bakluka må vel være åpen fra starten av?

Skrevet

for å utelukke ibs'n tar du å drar ut den lille ledningen på batteripolen som går til sensoren, da blir den deaktivert. så lader du opp batteriet, og later som ingenting. er feilen vekk da, så er ibs'n gåen. det var min, dro ut ledninga og latet som ingenting i 1. år ;) funka fint da

Drar igang denne tråden igjen. Har en E60 2006/10 hvor "High rate of battery discharge" kommmer opp når bilen har stått 7 timer eller mer. Selv om biler står med lader på( C-tek) så popper denne mld opp. Disse problemstillingene hadde vært fint om noen har kunnet hjelpe meg med;

# Kan denne meldingen komme pga at jeg har en hurtigkobling på batteripolene til batteriladeren?

# kan mld komme hvis IBS( inteligent battery sensor) er gåen?

# Krypstrøm? Hvis jeg skal koble multimeteret på og måle mA under sleep mode, tar jeg av minuspolen etter at bilen har gått i sleep mode? Bakluka må vel være åpen fra starten av?

Skrevet
for å utelukke ibs'n tar du å drar ut den lille ledningen på batteripolen som går til sensoren, da blir den deaktivert. så lader du opp batteriet, og later som ingenting. er feilen vekk da, så er ibs'n gåen. det var min, dro ut ledninga og latet som ingenting i 1. år ;) funka fint da

Tusen takk! Måtte du ha bilen i sleep mode før du dro ut ledningen til IBS'n?

Skrevet
for å utelukke ibs'n tar du å drar ut den lille ledningen på batteripolen som går til sensoren, da blir den deaktivert. så lader du opp batteriet, og later som ingenting. er feilen vekk da, så er ibs'n gåen. det var min, dro ut ledninga og latet som ingenting i 1. år ;) funka fint da

Tusen takk! Måtte du ha bilen i sleep mode før du dro ut ledningen til IBS'n?

det er jeg usikker på, min var død når jeg gjorde det. den fikk den increased battery greier. også gikk det et par dager så var den død. avhengig av hvor mye jeg brukte den. så fikk jeg tips om å trekke ut den. gjorde det, ladet den opp, så var den helt fin. de sier på bmw at det ikke er bra å kjøre med den ute, for da står den og lader hele tiden. men jeg tenker - det er jo ingen andre biler som har hatt den sensoren før, så hvorfor skal det være et problem nå? den dumme sensoren er fette dyr og. etter jeg trakk den ut har den vert feilfri siden :)

også til info, så ga jeg beskjed om dette til kjøper at dette var gjort når jeg solgte bilen ;)

Skrevet

Hei Bjanne!

Det går tre ledninger ut av IBS'n, koblet du fra alle tre, hvis du husker? De går til to forskjellige koblinger. Strømtrekket ser ut til å være rundt 10mA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...