Gå til innhold

importert premium selection bil - betydning i norge?

Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

heisann,

har fått importert en 325d som var merka som premium selection bil i tyskland, såvidt jeg har skjønt det gir dette en god sikkerhet på at bilen har fulgt alle servicer, alt av vedlikehold ol. er tatt på verksted mm. i tillegg til dette skal også alle premium selection biler ha minst ett års garanti etter overlevering.

gjelder dette kun i tyskland, eller gjelder det også etter at bilen har ankommet norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann,

har fått importert en 325d som var merka som premium selection bil i tyskland, såvidt jeg har skjønt det gir dette en god sikkerhet på at bilen har fulgt alle servicer, alt av vedlikehold ol. er tatt på verksted mm. i tillegg til dette skal også alle premium selection biler ha minst ett års garanti etter overlevering.

gjelder dette kun i tyskland, eller gjelder det også etter at bilen har ankommet norge?

Tror ikke du har garanti på denne. Er vel bare 2 års fabrikkgaranti på biler som ikke er kjøpt nye i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at en bil skal være skikket til å kalles en premium selection bil i Tyskland så er det en rekke kriterier som skal være til stede. Bilen skal ha fulgt alle servicer, Km skal stemme, bilen skal være skadefri +++

En bil som blir solgt under dette varemerket skal også ha alle eventuelle feil rettet.

Euro pluss garantien du får med fungerer i hele Europa, men enkelte forhandlere prøver seg med å si den ikke er gyldig. Da er det bare å kontakte Bmw Norge så må de fort rette ting med denne garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okok, får ta å forhøre meg litt mer med importøren ang. denne saken. garanti eller ei så er det jo bare bra at man har funnet seg en premium selection bil, jeg føler meg ihvertfall mye tryggere. hjelper vel ved videresalg igjen og kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 325d var en Premium selection men denne garantien hadde visst ikke Bavaria noe med fikk jeg fortalt. Men for Norske biler så gjelder det i Norge, min 2002 520I som jeg kjøpte i 2008 var en Premium selection bruktbil da jeg kjøpte den på Bavaria :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...