Henryk Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 Har vurdert Federal ss 595 dekk. Noen som har erfaringer med Federal?
Henrik K Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 Jeg har kjørt med SS 595 i en sesong på min E46. Kjøper som regel premium dekk, med tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på noe rimeligere. De fungerer helt OK til rimelige dekk å være, men på vått er ikke egenskapene all verden. Greit å sjekke ut egenskapene på vått innenfor trygge rammer, hvilket jeg gjorde på en regnvåt Vålerbane i høst. Erfaringene derfra gjør at jeg justerer tempoet noe når jeg kjører i regnvær med disse dekkene. Slitestyrken virker OK, og de støyer ikke særlig mer enn andre dekk jeg har hatt. Blant rimelige dekk kan jeg anbefale de, men de er altså ikke på høyden med premiumdekk.
SST Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 Jeg kjöpte disse bak til en 540 jeg hadde. Rakk ikke kjöre så langt på de för jeg solgte bilen, men jeg opplevde de som veldig brede i forhold til andre dekk jeg har hatt. Hadde disse i 265/35-18 og de var vesentlig bredere enn de jeg plukket av i samme dimensjon (husker ikke hva jeg plukket av, men tror det var et dekk i den billigere sjangeren) Noe som har opplevd det samme?
Øyvind L. Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 Kjøpte faktisk Federal bak på bruks bilen idag. 950kr stk i 245/40/17. Spennende å se hvordan de virke.
Henryk Skrevet April 3, 2012 Forfatter Skrevet April 3, 2012 Bra med tilbakemeldinger! Trur jeg gir dette dekket en sjans skal ha disse forran og bestilte med 235/40/18. Det jeg syntes er viktig er at di ikke sporer for mye og støy og kjørekomfort.. Håper di også er ok på våttføre
Henrik K Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 Av de egenskapene du nevner, er det altså på vått føre jeg synes de mangler en del. Men til den prisen kan man ikke forvente all verden heller. Kjører forresten på dimensjon 225/45-17(f) og 245/40-17(.
Henryk Skrevet April 3, 2012 Forfatter Skrevet April 3, 2012 Det er sant. Kan ikke forvente alt av "lavpris" dekk. Kjører normalt og sjelden hardt på våte veier, så regner ikke med di er ekstremt dårlige.
Mikael-B Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 Disse har egenskaper til dekk som er dobbelt så dyre, så for meg er disse helt klart verdt pengene. Har brukt disse selv i to sesonger i dimmen 215/35-18.
Spankus Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 Hatt Federal dekk på 520'n min framme i to sesonger. Kjørte ca 50000km og var ikke mye tegn til slitasje. Lite dekkstøy å ellers ett helt greit dekk som absolutt er verdt pengene det koster. 235/40/18 Helt greit!
Henryk Skrevet April 3, 2012 Forfatter Skrevet April 3, 2012 Høres bra ut! Skal kjøre på samme profil som deg, så regner ikke med jeg blir skuffet. Er så lei sporing..
Blodstrupmo1 Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 Et elendig dekk som ikke på noen måte kan anbefales. Elendig på vått og middelmådig på det meste.
happY Skrevet April 6, 2012 Skrevet April 6, 2012 hmm hvorfor kjøper ikke du ferrari? Positivt overasket over disse dekkene. Har hatt de fremme på en lav e39 og har ikke merket noe særlig til understyring, mønsteret tilsier at de ikke er så værst på vannplaning heller. Mye går på undestell også, er jo klart at disse dekkene til 500-600 kroner ikke fungerer som veltebøyle.
Odd-M Skrevet April 6, 2012 Skrevet April 6, 2012 Har to eksempel i vennekretsen på at slitebanen løsner fra kordelaget i store deler/flak. De virker også ganske urunde. Ikke konkret på SS595 da, men Federal har ikke imponert meg noe på kvalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå