Gå til innhold

BMW Alpina B10 BiTurbo #432

Anbefalte innlegg

Da var påsken over og begge B10´ene kjørt inn i sin trygge og gode garasje. Alltid hyggelig å starte opp slike kjøretøy, og spesielt kjekt nå som snart sommeren er her og de kan tas litt i bruk:) Legge ved et bilde og to da vi hadde parkert dem:)

Ikke alle garasjer med to B10´er!:))

8mwa6csamuqqpjcff11p.jpg

giuy37laybwmc2ek831r.jpg

375o2fmx7rx94jthq3f2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt merkelig at jeg blir så glad av å se slike bilder, men E34 (Spesielt i Alpinautførelse) er utrolig flotte biler!

Veldig synd at min egen er langt fra så god stand..

Ikke merkelig i det hele tatt! Blir glad selv jeg, slike dager med litt motor, lyd og eksos er godt:) Det er nydelig biler, til å være en 20 år gammel firdørs :) Du har jo en pen bil du ogs? 540 med manuell ?:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, men den er langt fra strøken.

Mangel på reelle alternativer når jeg kjøpte bilen var vel årsaken til det. Skulle importert. ;)

Hmm.. er din en Norsk bil?:)

Er ikke mange å finne i Norge, så skal en få tak i noe bra må en til utlandet nesten..;( Sjelden sak uansett med 540 manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er Norsk ja. Lette et par år før jeg først fant en.

Den er imidlertid ikke original 6-trinns, den monterte jeg selv.

E34 540i ble aldri tatt inn i Norge som manuell, så alle du finner her til lands er enten importert i ettertid eller ombygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er Norsk ja. Lette et par år før jeg først fant en.

Den er imidlertid ikke original 6-trinns, den monterte jeg selv.

E34 540i ble aldri tatt inn i Norge som manuell, så alle du finner her til lands er enten importert i ettertid eller ombygget.

aha, det viste jeg ikke...du har ikke tall på hvor mange orig 540 det ble solgt nye i Norge?:)

Hvor stor forskjell vil du si det er fra manuell til automat på en 540 E34 ?:) jeg har jo en 540ia og den B10 4.6 men 4.6 blir feil å sammenlikne når den er tunet opp til 340 fra 286...er veldig på jakt etter 540 med manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå skal 750en gjøre 0-100 på 0.2 sekunder raskere enn en 540ia, og 0.2 sekunder treigere enn 540i/6, men når jeg går fra 750en til 540en føles den rett og slett som en rakett i forhold. Ihvertfall i lave hastigheter hvor automaten stort sett bare slurer.

Får liksom mere følelsen av å ha direkte kontroll over bakhjulene med manuellkassen, mens med automaten blir det litt delay og ikke på langt nær samme responsen.

Dette er selvfølgelig uten kompressor montert. Med komp. blir det ikke en helt fair sammenligning.

Ser for meg at en 4.6 eller en bi-turbo må være et utrolig morsomt kjøretøy. ;)

Har ikke sett noen tall på antall 540er i Norge nei, men jeg kan ikke tro det er så mange. Er ihvertfall utrolig skjeldent man ser dem til salgs. Spesielt sedaner, da touring kunne tas inn med redusert avgift som varebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tatt meg i å sitte p studere en strøken E34 på gate og tenkt "Faen for en lekker bil igrunn" Er de strøkene og orginale så er en E34 en utrolig flott bil, å se style utgaver er bare trist :(

Det ble forøverig solgt en god del E34 530I Touring nye i Norge, som varebil :wink: 540I har vel aldri slått sånn veldig ann i Norge bortsett fra en håndfull i året, på den tiden der så var slike biler urimlig dyre pga "luksus avgift". En godt utstyrt 525I bikka fort 600 000 kr i f eks 1993, og det var MYE penger den gang :shock: Onklen min kjøpte ny E34 520I i 1991 og den ga han over 400 000 kr for, så ikke rart Sierra og Corolla var det som prega trafikkbildet den gang :wink: Synes det har forandret seg veldig de siste 10 åra, føler jeg ser F10/11 over alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...