Gå til innhold

Noen som kan høre på denne motoren??


jojr
 Share

Anbefalte innlegg

Det er en 523Iat 1999 mod. M52B25tub

Synes det rasler litt mye i utganspunktet, emn akkurat da jeg drar litt i gassen før noe turtal kommer, høres en slags" kall det gjerne støvsugerlyd"

Er det noen som gidder å gå til youtube å sjekke, for fikk ikke lagt inn en så stor fil her:

.

kom gjerne med flere spørsmål angående lyden.

er dette en motor som skal høres sånn ut eller kan det være mye galt

Høres litt rart ut og skal f.eks. vifta gå raskere rundt når motor ikke går trodde den skulle gli lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har motoren gått? Synes det var mye rasle lyder her. Kommer det fra front/topp på motoren, eller noe annet sted?

Motor har gått 204000 det er et varmedeksel ved manifoilen som rasler litt.

men synes den suge /pipe lyden som kommer fra innsug i det jeg rører litt på gassen er litt spesiell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har nevnt her, sjekk strammehjul og løpehjul. Få også fast det du vet er løst. Høres for meg ut som veivhusventilasjonen også er tett (Den trompetlyden ved lett gasspådrag). Ville også ha byttet denne med slanger. Ta av oljepåfyllingslokket mens motor går og sjekk ut lyden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at jeg ikke tenkte på det, takk takk

Tok av lokket å da skal jeg love deg det ble trompet lyd,

Ikke lurt å kjøre med den da kanskje når det var så merkbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tenkte meg du fikk en fin lyd da ja ;) så lenge det ikke er minusgrader går det vel å kjøre noe. Men ville nok ha prioritert å skifte denne asap. skift også tilhørende slanger, Stak også opp peilepinnerøret når du holder på, evt bytt dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har byttet den ventilen på et par andre biler jeg har hatt, men forstod jo nå at det ikke var nødvendig på de nå når jeg hørte denne :)

Så er det noen som har en ventil liggende så får dere si fra, lenge å vente til butikkene åpner igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tenkte meg du fikk en fin lyd da ja ;) så lenge det ikke er minusgrader går det vel å kjøre noe. Men ville nok ha prioritert å skifte denne asap. skift også tilhørende slanger, Stak også opp peilepinnerøret når du holder på, evt bytt dette også.

Har kjøpt inn ventil og litt slanger, men sjekket i dag og skrudde av oljelokket mens motor var i gang det kom en enda hyere trompet lyd, men det er vakum i toppdeksel ved tomagng og forsatt ble lokket sugd fast opp til 3-4000rpm

Er det da hull i ventilen eller en tilhørende slange.

Det at det blir vakum er etter hva jeg har forstått riktig, men er det pga ventilen suger luft eller at topplokket dytter luft ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

Sjekk om peilepinne lufting er i orden.

Prøv å blås i slangen nr 6 den som går ned i peilepinnen. Den bruker å gå tett og blir svært mye vacum i toppen. Det er ikke selve slangen som bruker å gå tett men peilepinnen.

8974.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...