jojr Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Det er en 523Iat 1999 mod. M52B25tub Synes det rasler litt mye i utganspunktet, emn akkurat da jeg drar litt i gassen før noe turtal kommer, høres en slags" kall det gjerne støvsugerlyd" Er det noen som gidder å gå til youtube å sjekke, for fikk ikke lagt inn en så stor fil her: .kom gjerne med flere spørsmål angående lyden. er dette en motor som skal høres sånn ut eller kan det være mye galt Høres litt rart ut og skal f.eks. vifta gå raskere rundt når motor ikke går trodde den skulle gli lett
MrBrum Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Hvor langt har motoren gått? Synes det var mye rasle lyder her. Kommer det fra front/topp på motoren, eller noe annet sted?
jojr Skrevet April 8, 2012 Forfatter Skrevet April 8, 2012 Hvor langt har motoren gått? Synes det var mye rasle lyder her. Kommer det fra front/topp på motoren, eller noe annet sted? Motor har gått 204000 det er et varmedeksel ved manifoilen som rasler litt. men synes den suge /pipe lyden som kommer fra innsug i det jeg rører litt på gassen er litt spesiell.
JTS77 Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Som andre har nevnt her, sjekk strammehjul og løpehjul. Få også fast det du vet er løst. Høres for meg ut som veivhusventilasjonen også er tett (Den trompetlyden ved lett gasspådrag). Ville også ha byttet denne med slanger. Ta av oljepåfyllingslokket mens motor går og sjekk ut lyden da
jojr Skrevet April 8, 2012 Forfatter Skrevet April 8, 2012 Utrolig at jeg ikke tenkte på det, takk takk Tok av lokket å da skal jeg love deg det ble trompet lyd, Ikke lurt å kjøre med den da kanskje når det var så merkbart
JTS77 Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Hehe, tenkte meg du fikk en fin lyd da ja så lenge det ikke er minusgrader går det vel å kjøre noe. Men ville nok ha prioritert å skifte denne asap. skift også tilhørende slanger, Stak også opp peilepinnerøret når du holder på, evt bytt dette også.
jojr Skrevet April 8, 2012 Forfatter Skrevet April 8, 2012 Ja har byttet den ventilen på et par andre biler jeg har hatt, men forstod jo nå at det ikke var nødvendig på de nå når jeg hørte denne Så er det noen som har en ventil liggende så får dere si fra, lenge å vente til butikkene åpner igjen
jojr Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Hehe, tenkte meg du fikk en fin lyd da ja så lenge det ikke er minusgrader går det vel å kjøre noe. Men ville nok ha prioritert å skifte denne asap. skift også tilhørende slanger, Stak også opp peilepinnerøret når du holder på, evt bytt dette også. Har kjøpt inn ventil og litt slanger, men sjekket i dag og skrudde av oljelokket mens motor var i gang det kom en enda hyere trompet lyd, men det er vakum i toppdeksel ved tomagng og forsatt ble lokket sugd fast opp til 3-4000rpm Er det da hull i ventilen eller en tilhørende slange. Det at det blir vakum er etter hva jeg har forstått riktig, men er det pga ventilen suger luft eller at topplokket dytter luft ut
Aroid Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Hmm. Sjekk om peilepinne lufting er i orden. Prøv å blås i slangen nr 6 den som går ned i peilepinnen. Den bruker å gå tett og blir svært mye vacum i toppen. Det er ikke selve slangen som bruker å gå tett men peilepinnen.
jojr Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Det er vel denne jeg har siden det er m52B25tub ellers har jeg fått feil, for det var den du har bilde av jeg byttet på forrige m52b20
Aroid Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Poenget var at det bruker å gå tett i peilenpinnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå