Gå til innhold

Sliter veldig med el. system i E39 (FUNNET FEILEN)


jojr
 Share

Anbefalte innlegg

12.april, Det er styreenheten/Grundmodul som lager problemer.

Det er enten pga vannlekasje fra taklukedrenering eller rett og slett når jeg koblet til Carsoft å ta diagnose

Blir vel en litt lang forklaring dette.

Instrumentpanelet sier at alle dører er åpne, untatt bakdør.

Åpner du framdørene skjer ingenting hverken på lys i bilen, eller i instrumentet

p66rswkinwmy7dhghq9t.jpg

Men åpner du bakdørene slukker lyset i instrumentpanelet og kupelyset slåes på når du lukker bakdøren igjen (altså omvendt av hva som skal skje)

p1ku4u99ku74w97myz7r.jpg

Noen som har vært borti lignende?

Andre ting som kan være feil av samme grunn eller hver for seg.

- får ikke kodet nøkkel, slik at fjernkontrollen virker(men det er vel fordi bilen tror dørene er åpne)

- Sentrallåsknappen inni bilen virker ikke

- øverste del av bakluka åpner ikke (microbryter Byttet) men kobler jeg ut ledningen fra microbryter åpner luka seg når jeg låser opp bilen. ikke når leningen er koblet til.

-fant ut i dag at det er vann under teppe bak passasjersete, (hvor det kommer fra aner jeg ikke, da vann som kommer inn i døra renner riktig vei ut. Er det noe elektriske komponenter under teppe der?

- regnsensor virker vel ikke når intervallen går i steg 1. da skal den vel vente til det kommer vann før den går.

-en av ryggesensorene er tatt ut da jeg venter på ny

Dette er det jeg kommer på nå av elektriske feil.

Jeg er helt på 2 års stadiet når det gjelder logikken i elektriske koblinger så forklar deretter :)

-Byttet endekontakt i tenningslås og en kar har sjekket batteri å mener det er bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det var litt merkelig,hadde du bodd i nærheten skulle jeg kjørt en diagnose på bilen din,vet jo ikke før en får prøvd.Bak passajersete ligger det ingen komponenter under teppet.Sjekk om det er tørt i balja under reservehjulet,kan komme derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det var litt merkelig,hadde du bodd i nærheten skulle jeg kjørt en diagnose på bilen din,vet jo ikke før en får prøvd.Bak passajersete ligger det ingen komponenter under teppet.Sjekk om det er tørt i balja under reservehjulet,kan komme derfra.

balja i bagasjrommet hvis vann der kan det hende derfor det er litt rar lyd i nivåregulering

har jo carsoft selv men finner ikke listen over feil, må ksnkje ha word på maskinen for det.

nå dtår det bareerror sjekk list

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde alt dette samtidig eller?

Søkte litt på google, og der er mange som sier aktuatoren i døra, altså dørlåsen der micro bryteren sitter inni. Men om allt dette skjedde samtidig skal det vel litt til for at hver bryter er gåen samtidig.

Det at du ikke kan låse med knappen inn i bilen er fordi den registrerer at dører er opne. Og da virker den ikke. :)

Kan altids sende en mail til Scott og høre om dette er noe han er kjent med, kanskje han har et svar til deg da han vet en del om moduler og slikt :)

http://www.bmwgm5.com/GM3_Info.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde alt dette samtidig eller?

Søkte litt på google, og der er mange som sier aktuatoren i døra, altså dørlåsen der micro bryteren sitter inni. Men om allt dette skjedde samtidig skal det vel litt til for at hver bryter er gåen samtidig.

Det at du ikke kan låse med knappen inn i bilen er fordi den registrerer at dører er opne. Og da virker den ikke. :)

Kan altids sende en mail til Scott og høre om dette er noe han er kjent med, kanskje han har et svar til deg da han vet en del om moduler og slikt :)

http://www.bmwgm5.com/GM3_Info.htm

Takk for hjelpen, det kan jo være at alle 4 har fått en jordingsfeil, har hatt alle ute og koblet fra. men det som er rart er at de bak reagerer omvendt av vanlig mens de forran lyser hele tiden uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det var litt merkelig,hadde du bodd i nærheten skulle jeg kjørt en diagnose på bilen din,vet jo ikke før en får prøvd.Bak passajersete ligger det ingen komponenter under teppet.Sjekk om det er tørt i balja under reservehjulet,kan komme derfra.

Jeg skal til østfold i morgen å kjører gjerne en tur til. har selv carsoft men det gir meg ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte i går å titte litt andre steder, det viser seg at det er vann under teppet bak på høyre side og fremme er det mye vann. der er det jo endel el. komponenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...