tittigulle Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 har sagt i lang tid nå sagt at min 525i blir sjalu så fort jeg tar i 320`n.. vasket 320`n her om dagen... og nå begynner 525`n og tulle.... har gledet meg som et barn til å sette på sommer hjula og det ble bare den nedturen ..blæææ.. over til problemet.. etter at jeg satte på sommerhjula så syns jeg bilen drar tungt,den er litt små velete,og det vibrerer litt i ny og ne.. men det som beskymrer meg mest er at bilen drar tungt,bensinforbruket har økt betraktelig og turtallet går lissom ikke ned når jeg tar inn clutchen.. hva er nå dette for noe? Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere problemstilling og biltype.
tittigulle Skrevet April 9, 2012 Forfatter Skrevet April 9, 2012 det er 17" bmw alu felger.. brukte de forrige sommer oxo.. lurer på om nye dekk vil gjøre susen på kjøre egenskapen.. tror ikke det er noe galt med caliperene.. bilen triller fint .. kanskje noen av hestekreftene har tatt ferie... vet ikke jeg..
scoot Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 At den henger på turtall tyder jo på noe i den duren Hafsmo antyder. Sjekk etter vakuumlekkasjer, sjekk om LMM funker som den skal og sjekk TPS ( throttle position sensor ). Vibrasjoner, sporing og noe høyere drivstoff-forbruk må du forvente når du setter på større og breiere dekk. E34 er ekstremt var på vibrasjoner, det lille minste ubalanse i dekk og felg vil gjøre utslag. Få de avbalansert!
tittigulle Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 brukte jo de samme hjula i fjor.. når jeg satte på sommer hjula i fjor så var bilen helt for j.... å kjøre,men så bytta jeg masse i forstillinga,tokk fortsillingskontroll og avbalangserte hjula så ble den så fin å kjøre atte og den hadde ikke samme oppførsel som nå... men jeg mener at om mann setter på større hjul så burde ikke det ha noe å si på turtallet i trillemodus el? æsj jeg får vel ta et nøyere blikk på dissa slangene .. hva er TPS og hvor sitter den?
tittigulle Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Falskluft? jeg bare lurer om det emnet du startet :Kjøre uten throttle posision sensor? kan det være noe isamme gate som det som skjer med bilen min?
Emihol1 Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 brukte jo de samme hjula i fjor.. når jeg satte på sommer hjula i fjor så var bilen helt for j.... å kjøre,men så bytta jeg masse i forstillinga,tokk fortsillingskontroll og avbalangserte hjula så ble den så fin å kjøre atte og den hadde ikke samme oppførsel som nå...men jeg mener at om mann setter på større hjul så burde ikke det ha noe å si på turtallet i trillemodus el? æsj jeg får vel ta et nøyere blikk på dissa slangene .. hva er TPS og hvor sitter den? tps: throttle posision sensor. står fastmontert på gass-spjeldet. står festet en svart kontakt på den. ikke veldig inne på dette, men mener den registrerer hvor mye gass du har eller noe i den duren. prøv å koble fra tps, å se om bilen går mere ujevnt da. om den går helt likedan er det nok tps`en som er gåen.
tittigulle Skrevet April 14, 2012 Forfatter Skrevet April 14, 2012 er det en sensor el noe slikt som har med tempratur,bensinindikatoren og turtallet viseren..... en som har med alle 3 å gjøre lissom... tempraturviseren går litt opp og ned(jojjo) turtallviseren viser høyere... bensinindikatoren viser mere og den "vibrerer litt"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå