Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har bare god erfaring med MegaSquirt. Billig, og det funker. MS3 har også støtte for VANOS om du trenger det, i tillegg til å ha nok utganger til fullsekvensiell tenning og innsprut.

Skrevet

har et HALTECH E6x, komplett med tennmodul og ledn nett, følger med instruksjonsmanual og software.-5000kr

på din motor må du modifisere litt på el. nettet, er nå koblet på 4-syl, motor

Skrevet
har et HALTECH E6x, komplett med tennmodul og ledn nett, følger med instruksjonsmanual og software.-5000kr

på din motor må du modifisere litt på el. nettet, er nå koblet på 4-syl, motor

Jeg hadde heller kjøpt denne, før jeg har kjøpt meg MS.. :)

Frode G

Skrevet

MegaSquirt funker, enkelt og greit. Er ikke vanskelig å sette seg inn i heller. Har du erfaring med lodding eller kjenner noen som kan, så kjøper du byggesett og sparer et par kroner. Ser man knapt forskjell på foran og bak på en loddebolt, så kjøper man ferdigbygd, koster ikke store pengen det heller ifth Haltech, Autronic osv.

Har til gode å se en MS-boks som feiler uten at det er brukerfeil eller feil på eksterne komponenter. MS3 begynner å få greit bra oppløsning på tabellene og. Haltech E6x er et sprut fra nittenpilogbue som var rått i sin tid, men nå er det nok dessverre utdatert.

Jeg satsa litt med begge beina og kjøpte byggesett uten at jeg hadde lodda stort før, og det gikk bare fint. Hadde aldri rørt en VE-tabell eller satt opp tenningskurver, men likevel målte jeg en nesten 30 hk effektøkning med mapping på motorveien og fjerning av luftmengdemålern.

Megasquirt selges på www.diyautotune.com

Skrevet

Kan jo kjøpe ferdig laget megasquirt til din motor nå til dags med grunnmap og greier. I norge så selger kimmit dette. Ellers så har jeg meget gode erfaringer med DIYautotune fra USA ;)

Skrevet

Ikke kjøp Megasquirt!!!!.. Enkelt og greit!.. Jeg har hatt MS selv og kommer aldrig og kjøpe noe slikt igjen.. kjøp heller Vipec, Autronic, Nira eller noe annet..

Frode G

Hvilke problemer hadde du med Megasquirt, og hva var grunnen til at du fikk de? :wink:

Skrevet
Her er det en link til PPF hvor det har vært litt diskusjon om MS.. :-)

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =1&t=65324

Men hva som er en bra sprut og ikke er og bli en evig diskusjon..

Frode G

Nei, der er det en link til en tråd hvor 3-4 stk mener at MS er drit uten å begrunne det. Men det er jo ikke svar på hvorfor du hadde problemer med ditt..

Er nok av folk som sier at MS er den værste dritten ever made, men om du spør hvorfor blir det brått stille, sparking av småstein og så kommer de plutselig på at de har en kasserolle som står og koker..

Et bra sprut er, for meg iallefall, et som gjør det det får beskjed om.

Så er det jo opp til den som monterer/programerer det å ha de nødvendige kunnskapene?

Skrevet

ett sprut blir ikke bedre enn den som mapper det.

Er man helt blank, så kjøp ett vipec å få det mappet av ppf, er man interisert så gå for ett MS og mapp selv med BBL/knock

det tar tid og sette seg inn i og lære seg. la oss si det slik da.

du har penger, dårlig tid = vipec

du har mye tid, lite penger = MS

edit:

jeg vil påstå att MS1v3 er det beste/enkleste og bruke, MS3 blir dyrt.

på mine biler har jeg MBE pga mapperen min kan dette sprutet best.

neste gang skal jeg mappe selv, da MS2 (gsxr1100turbo)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...