Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husk at for en skikkelig flush og filterskift på E60 snakker du 4000-5000,- bare i olje og ny bunnpanne/Filter.

Det er dyrere på en E60 enn på eldre biler pga at filteret ikke kan skiftes uten å skifte hele bunnpanna på kassen.

Jeg fikk gjort dette på min E39 og der gikk det ca 2800,- i materiell, 12 Liter olje og filter og pakninger og så tok de ca 1200,- for jobben så det ble 4000,- totalt.

Dette var på et Bosh verksted.

Skrevet

Sikkert interesse for en tråd her i forumet om hvem som har hatt ras på automatkassen e39-e60,Undersøkt en del på utenlanske forum og det ser ut som folk har hatt mest problem etter Oljeskift.

Skrevet
Ble 9117 kr for:

Pro-tech T-flush,

12L olje,

oljepanne m/filter

+arbeid....vanvittig dyrt!

Hva med han karen i Bodø? Tictor, har du nummeret?

Jepp, nr er: 75520370

Skrevet
Sikkert interesse for en tråd her i forumet om hvem som har hatt ras på automatkassen e39-e60,Undersøkt en del på utenlanske forum og det ser ut som folk har hatt mest problem etter Oljeskift.

Dette er fordi de har vert hoss useriøse aktører, og fått feil olje på kassen. Bmw krever en helt spesiell olje på disse automatene. Det hjelper ikke å hive på billig kopi olje med samme spec.

Har selv fått flushet kassen og byttet bunnpanne/filter da bilen hadde gått 100000km. Dette var hos spesialverksted, som utelukkende drev med automatkasser.

Jeg fikk med meg den gamle bunnpannen med oljefilter i, og brakk den opp da jeg kom hjem. Filteret var faktisk gullende rent. Men en grei forsikring er dette selvsagt. Bilen min er nå kjørt 127000km uten antydning til feil med automaten. Har også tunet motor til 265hk/600Nm ved ca. 70000 km, så kassen får virkelig tynt seg av og til.

Firmaet som gjorde jobben var Transtec AS på Bryne.

Skrevet

Det er riktig at det gjelder folk som har byttet selv eller sikkert har brukt ett veksted med feil olje,et verksted som er spesialist på girkasser er å foretrekke,ville ikke satt min bil på pit stop etc,bmw er jo håpløst de tror det er evighetsolje på kassa og ler hvis man spør om oljeskift.

Skrevet

Helt enig i at det er veldig viktig å bruke rett type olje og ikke noe som "skal være like bra"

Jeg fikk jobben gjort på et Bosh Verksted. Betalte totalt 4000,- . 1000,- i arbeid og de resterende 3000,- for 13 Liter olje + Nytt filter og bunnpannepakninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...