Gå til innhold

Hva skjer når man fjerner innmaten av katalysator?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer om man tar ut innmaten? Min er helt ødelagt, ødelegger dette motorn eller er det noen negative ting med å fjerne det?

Skrevet

man får, eller kan få en ekkel hul lyd i eksosen, men for all del, fjern dritten :)

og kan få feil avgass måling på eu kontroll :)

Skrevet

Har hørt at dette kan ødelegge motoren? Men det tror jeg ikke på bare ha en bekreftelse på om det er sant /usant

Skrevet

Hvem har sagt det? Er bare å fjerne den :wink:

Kjørte uten på akkurat lik bil som du har (98 E46 318) og det gikk helt fint.

Men var ikke noe pen lyd i den. Litt bilcross-aktig. Så ville bytta ut med et rakt rør.

Skrevet

Fjern katten, jeg har gjort det på flere biler uten problem.. :-)

Og motoren blir ikke ødelakt, men du må ha en annen kat til eu kontroll. Eller et annet eksosannlegg, som du bruker til eu kontoll.

Frode G

Skrevet

Det er vel egentlig bare bra for selve motoren å fjerne katalysatoren. Da får motoren og eksosen mindre motstand på veg ut, og du får mere effekt ut av motoren. :) Snakker av erfaring. Dessverre måtte katalysatoren inn igjen til EU godkjenningen....

Hvis motoren er i bra stand kan det hende den går gjennom EU kontr. uten katalysator. Men da må motoren være varm.

Men vi skal vel ikke akkurat anbefale å ta den ut.

Skrevet
Det er vel egentlig bare bra for selve motoren å fjerne katalysatoren. Da får motoren og eksosen mindre motstand på veg ut, og du får mere effekt ut av motoren. :) Snakker av erfaring. Dessverre måtte katalysatoren inn igjen til EU godkjenningen....

Hvis motoren er i bra stand kan det hende den går gjennom EU kontr. uten katalysator. Men da må motoren være varm.

Litt pirk, men mener du at mindre motstand = høyere effekt?

Skrevet

Hvis du ikke står på EU pga avgass tar du kontrollen på feil plass. "Alle" jeg kjenner i verkstedbransjen slurver med det...

Skrevet

Litt pirk, men mener du at mindre motstand = høyere effekt?

Vel, sklei kanskje litt utpå isen der.....det må være motstand i eksosanlegget. Hvis det er eksos lekkasje synker effekten i motoren. Men samtidig får du høyere effekt av rett rør kontra et system med katalysator. Kom med den rette tekniske forklaringen den som kan.... hehe

Skrevet
Hvis ikke bilen ikke er innenfor avgasskravene så blir ikke bilen godkjent...

Er ikke alle mekanikere/verksteder som tar seg bryet med det vet du :wink:

Så det ble brukt 1 gang på siste verkstedet jeg jobba og det var når kontrolløren fra BT var der... Finnes MANGE sånne verksteder :wink:

Skrevet

Bilen er godkjent til 2014 så det er litt care akkurat nå :) tenkte jeg skulle ta ut innmaten imorgen. Hjertelig for svar folkens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...