jojr Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Jeg har hatt mye elektriske problem med bilen, -Bakluke åpner når jeg låser opp bilen -Instrumentpanelet sier at alle dører er åpne -bilen begynte plutselig å gi et pip når en låste bilen + div I dag satte jeg inn en grund/hovedmodul fra en tilsvarende bil. Da virket alt som det skulle. Men kan jeg bare bytte modul, eller må noe programeres om? Eller kan jeg risikere at den nye modulen kan ødelegge bilen på andre måter. Bilen startet også med den andre modulen, så den gjør tydeligvis ikke noe med EWS en, eller? kan jeg risikere at det kommer senere Legger ved et bilde av de to modulene, den som det står GM III (LOW) på, er den som står i bilen, men kan jeg bruke den som det står GM III (high) på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Hei, Jeg bytta min til en brukt som ikke var lik min, den var low, men min hadde ikke kjøleribbe slik den brukte hadde. Jeg kjørte med den en stund. Eneste jeg merket syns jeg og huske, var at blinklysa ikke blinka når jeg låste opp, kun igjen. Før blinka dem både lås og lås opp, og at den sluttet og låse dørene etter jeg startet og kjøre. Jeg kodet den brukte jeg kjøpte etter en liten stund. Merket igrunnen ikke noe forskjell etter det heller. Men om du for eksempel har servotronic, og dette ikke er aktivert i den nye modulen så vil det nok ikke virke lenger. Eller om du har touring og den nye kommer fra sedan så vil du ikke få opp bakluka. Så det er litt funksjonelle ting som må kodes, noe er mer viktig en andre. Kan ikke si noe om det vil skade bilen desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet April 12, 2012 Forfatter Share Skrevet April 12, 2012 Ok takk, den kommer fra en helt tilsvarende bil den er vel produsert 5 mnd senere i 1999 og hadde litt mer utstyr, men ellers like biler. Jeg vet jeg har kodet om låse muligheter med carsoft, som at den skal låse seg når du begynner å kjøre eller 1. trykk kun låser opp fører dør og 2 trykk alle. på fjernkontrollen. Men Har du noen ide om hva som er forskjellen på de det står (low) og (High) på. Begge de jeg har nå er det kjøleribbe på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Mener på mudbug nevnte en gang at biler med servotronic har high, mens biler uten har low. Sikkert andre ting som spiller inn og da. Fattern sin 98 mod har servotronic, modul med ribber på og er high, min har ikke servotronic og er low. Men jeg kan kode servotronic på min modul, men om det ville funka om jeg ettermonterte og koda det aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet April 12, 2012 Forfatter Share Skrevet April 12, 2012 Da er det nok det som er forskjellen, Bilen som enheten kommer fra har servotronic og sport nivåregulering, mens min har vanlig nivåregulering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå