kristian_ Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Hei, Siden jeg kjøpet bilen har baklykta på "bagasjelokket" plaget meg. Den er falmet og stygt. Er det mulig å få fikset dette selv, eller er det mye jobb? Kanskje best å kjøpe nye? Edit: Jeg vet det er møkkete bil. Vært møkkavær og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Du kan våtslipe de og polere opp. Gjorde det på min, de var også ganske matte. Har gjort det både med lyktene fremme og bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Du kan prøve med Meguiar's PlastX - fås kjøpt på BilXtra og Torshov. Jeg har god erfaring med det, du må bare huske å jobbe godt og lenge med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Kjøp deg våtslipepapir 1000 og 3000, husk og bruk mye vann, mat på med vann hele tiden med spruteflaske, masker rundt lykta godt med evt 3m teip, gjør dette først før du begynner.hvis du har poleringsmaskin så er det et pluss, kjøp deg 4" pad og plate, dette for du kjøpt på nærmeste bilrekvesita, så kjøper du deg scratch remover til lykt, og polish, jobb godt med 1400rpm med maskin, ikke legg for mye vekt på glasset, tørk godt av mellom hver step, hvis lykta fortsatt er matt etter første step, har du ikke jobbet produktet godt nok inn, da gjør du repitasjoner til lykta blir klar og fin igjen, så jobber du godt inn siste produkt. Mange bilpleieprodukter som leverer dette, meguiars, 3M, autoglym, swisswax, osv, ta deg en tur på bilxtra, mekonomen osv disse har det meste av det du trenger. Mvh Sindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet April 13, 2012 Forfatter Share Skrevet April 13, 2012 Takk for tipsene! Da er det håp for lykta, og den skal bli bra igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Dette settet gjør nok susen. Monteres på drill så det er nok enklere enn å gå over for hånd. http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 3&type=alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian_ Skrevet April 14, 2012 Forfatter Share Skrevet April 14, 2012 Jeg gjorde et forsøk med Meguiar PlastX i dag, men blir nok kanskje litt våtsliping, eller at jeg kjøper meg maskin og arbeider inn produktet med det istedet. Er forsåvidt fornøyd med resultatet, men hadde håpet på å få tilbake litt mer av klarheten så det blir likt som baklykta. Før: Etter: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå