Gå til innhold

Trenger hjelp til riktig kobling av stereoen min (C.Vega)


Anbefalte innlegg

Ja det er serie koblet.

Eg ville ha brukobla forsterkeren og seriekobla spolene på suben.

Nei,Nei ikke gjør det så lenge du ikke må.

Ved og kjøre den i 2kanal får du 2x600w på suben som totalt gir 1200w rms. Det samme får du ved todleif sitt opsett men 1x1200w rms + en mye mer ustabil forsterker. Kan på en måte sammenlingnes med og belaste forsterkeren med 1fas isteden for 3fas. Har byggd mange forsterkere gjennom tiden og vet alt om dette. Ikke vær red for at suben får for mye watt. Det som dreper den er forvrengning av lyden. Det kan du like godt klare med en 2x50w forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gir ikke noe mere hvis du brokobler den. Da må du pararellkoble høytalerne noe som gir 1ohm. Og det klarer ikke denne forsterkeren i brokoblet modus. Det er her pris kommer inn. Bilig kontra Dyrt.

Hvis du brokobler en 2kanals forsterker med en 4ohms høytaler. Blir belastningen på forsterkeren som 2ohm høytaler.

Hvis du får koblet og bygd dette bra. Blir det nok mer en litt mer trøkk en orginal anlegget. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er serie koblet.
Eg ville ha brukobla forsterkeren og seriekobla spolene på suben.

Nei,Nei ikke gjør det så lenge du ikke må.

Ved og kjøre den i 2kanal får du 2x600w på suben som totalt gir 1200w rms. Det samme får du ved todleif sitt opsett men 1x1200w rms + en mye mer ustabil forsterker. Kan på en måte sammenlingnes med og belaste forsterkeren med 1fas isteden for 3fas. Har byggd mange forsterkere gjennom tiden og vet alt om dette. Ikke vær red for at suben får for mye watt. Det som dreper den er forvrengning av lyden. Det kan du like godt klare med en 2x50w forsterker.

Korleis får du ein meir ustabil forsterker ved brukobling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...