Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei bare lurte på om noen her kunne hjelpe meg litt ang mistanker om gåen topp?

oppdaget at temp føler på radiator var gåen så bilen kokte når den sto på tomgang, var ikke lenge skrudde den av med en gang.

skal bytte delen men fylte på vann igjenn og har kjørt litt i noen dager nå. men er bare redd for at topppakning eller topp kan være gåen noen måter som jeg kan skjekke det på?

har ikke så mye peiling på dette, men den bruker litt vann men det er ikke snakk om mye vann kan sikkert kjøre 10-15 mil i allefall vist ikke lenger uten og se at det har minket noe særlig men om jeg ikke skjekker det på en liten stund har det minket litt, karnskje 1,5 cm på tanken.

vet ikke om dette er mye eller normalt? ikke vann i olje eller motsatt og den blåser varmt inne i bilen. noen som kan si om dette er normalt eller om muligens toppe`n er gåen?

takk for alle svar:-)

Skrevet

ok, men hvordan trykktester jeg det da? må jeg på verksted da? noe dyr afære det eller?

men er det ikke normalt at det forsvinner litt kjøleveske?

skal det ikke forsvinne noe i det hele tatt? kan sikkert kjøre noen mnd uten og måtte fylle på i allefall 1 mnd.

Skrevet

Får kjøpt utstyr for å trykkteste på for eksempel biltema. Er en veldig enkel prosess. Men hvis man ikke vil invistere i slikt utstyr så tar det et verksted under en arbeidstime å gjøre jobben.

Skrevet

ok da får jeg gjøre det da, håper bare ikke toppen er gåen, kan ikke skjlnne at den skal være det heller for den bruker jo ikke så mye vann er jo egentlig så lite at jeg nesten ikke merker det kan sikkert kjøre 15 -20 mil uten og se at det har forsvunnet noen ting.

men får vel trykkteste den for å være sikker.

Skrevet

Skal ikke forsvinne kjølevæske i det hele tatt. Slik er det bare..

Forsvinner det væske så lekker det enten, ellers bruker vannet.

Skrevet
Skal ikke forsvinne kjølevæske i det hele tatt. Slik er det bare..

Forsvinner det væske så lekker det enten, ellers bruker vannet.

I den perfekte verden gjør det sikkert ikke det heller, men på de aller fleste biler forsvinner det litt over tid. Er bilen som den skal forsvinner det vaneligvis ikke mer enn at det holder og etterfylle når det er servise.

Høres ut som det forsvinner litt mer vann enn det her, men om det ikke ryker noe mer enn normalt når du starter opp med kald motor og kjølevæska ser rein og fin ut er nok toppakninga i orden. Ville alikevell trykktesta anlegge, eventuelt se rundt på slanger og div deler i kjøleannlegge. Er det en liten lekasje et sted blir det noe størkna greier som har lignendes farge av det kjølevæska har.

Skrevet
hei bare lurte på om noen her kunne hjelpe meg litt ang mistanker om gåen topp?

oppdaget at temp føler på radiator var gåen så bilen kokte når den sto på tomgang, var ikke lenge skrudde den av med en gang.

skal bytte delen men fylte på vann igjenn og har kjørt litt i noen dager nå. men er bare redd for at topppakning eller topp kan være gåen noen måter som jeg kan skjekke det på?

har ikke så mye peiling på dette, men den bruker litt vann men det er ikke snakk om mye vann kan sikkert kjøre 10-15 mil i allefall vist ikke lenger uten og se at det har minket noe særlig men om jeg ikke skjekker det på en liten stund har det minket litt, karnskje 1,5 cm på tanken.

vet ikke om dette er mye eller normalt? ikke vann i olje eller motsatt og den blåser varmt inne i bilen. noen som kan si om dette er normalt eller om muligens toppe`n er gåen?

takk for alle svar:-)

Men hva er egentlig problemet.?

Hvis du må etterfylle en skvett i ny og ned spiller det liten rolle så lenge bilen går, varmapparatet virker og den ikke koker.

Vent med grublinga til problemet oppstår :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...