Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer det selv.... må vel bytte til manuell kasse selvsagt..., og så melomaksling? Må inn med clutch pedal. Ny clutch og svinghjul?

Hva med elektronikk?

Gjest erlinge28
Skrevet
Bare å ikke ta ut automathjernen, men la den jumpes til å tro den er i P.. Så er alt annet kun mekanisk.

Holder på med akkurat det samme på min E39 525tds..men hvordan lure bilen til å tro at den står i P, og hvordan blir turbotrykket etter ombygging? Har lest at turbotrykket ikke kommer før rundt 3-4000 etter ombygging til manuell..vet ikke om det er på alle men.

Jeg ringte GS for å høre hva jeg trengte..

Mellomaksling

pedalsett

Manuellkasse (samme i e34 525tds som i e39 525tds)

Skrevet

hiver meg på her litt, har en litten plan om det samme prosjekte på min e39tdsa og lurer på om pedalsette passer fra e34 til e39, og om hvor mye arbeid det er med pedalsete? :D

Gjest erlinge28
Skrevet
hiver meg på her litt, har en litten plan om det samme prosjekte på min e39tdsa og lurer på om pedalsette passer fra e34 til e39, og om hvor mye arbeid det er med pedalsete? :D

Tror ikke det går med pedalsett fra e34, så jeg har vært på huggeri og skrudd av fra en e39..var litt jobb for å få det ut, og det ble en god del deler, men jeg tror det blir verdt det. Betalte 500 for pedalsettet med clutch sylinder og slavesylinder :)

Jeg starter idag å plukke ned automatkassa, og sette i pedalsettet, for jeg fikk starta bilen uten kontakten tilkobla automatkassa. Stakk en ledning i pinne 1 og over til pinne 5 tror jeg det var på kontakten, å da starta den. Men kassa går i nødprog. "Trans. failsafe prog" står det i check'en. Når jeg starter bilen, og den står fysisk i P, hører jeg at bilen er som den skal, men når jeg setter den i D, er den veldig lat til å begynne med, så det er sikkert fordi kassa tar løst i tungt gir. Er sikkert ikke bra å kjøre med det slik, men dette var bare for en prøvetur da jeg fikk lurt den til å starte uten kontakt med automatkassa. :) FRAMSKRITT! :)

Skrevet
hiver meg på her litt, har en litten plan om det samme prosjekte på min e39tdsa og lurer på om pedalsette passer fra e34 til e39, og om hvor mye arbeid det er med pedalsete? :D

Tror ikke det går med pedalsett fra e34, så jeg har vært på huggeri og skrudd av fra en e39..var litt jobb for å få det ut, og det ble en god del deler, men jeg tror det blir verdt det. Betalte 500 for pedalsettet med clutch sylinder og slavesylinder :)

Jeg starter idag å plukke ned automatkassa, og sette i pedalsettet, for jeg fikk starta bilen uten kontakten tilkobla automatkassa. Stakk en ledning i pinne 1 og over til pinne 5 tror jeg det var på kontakten, å da starta den. Men kassa går i nødprog. "Trans. failsafe prog" står det i check'en. Når jeg starter bilen, og den står fysisk i P, hører jeg at bilen er som den skal, men når jeg setter den i D, er den veldig lat til å begynne med, så det er sikkert fordi kassa tar løst i tungt gir. Er sikkert ikke bra å kjøre med det slik, men dette var bare for en prøvetur da jeg fikk lurt den til å starte uten kontakt med automatkassa. :) FRAMSKRITT! :)

Skal ta og høre med noen bilopphugeri en dag og høre om de har noen e39 manuel ståend : ) som det går an og få pluket ut pedalsettet på og giroverføringa, frykter at vis jeg ikke får byget om iløpet av den nermeste framtid så tar jeg nokk livet av automat kassa igjen... :P

tror jeg kansje vett om en e34 td manuel delebil :)

Gjest erlinge28
Skrevet

Jeg ringte GS og fikk høre at kassa var lik på e34 525tds og e39 525tds så jeg har skaffa meg ei slik :) Starter å plukke ned kassa og mellomaksling ikveld, så får vi se hvor langt jeg kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...