Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal snart kjøpe bil, og siden BMW e39 528i er dyr i Norge lurte jeg på om det var verdt å få den importert til Oslo fra Tyskland siden den er billigere der.

Vet noen ca. hva det vil koste? Bilen jeg så på kostet ca. 20 000NOK, hva vil det koste å importere den til Norge. Bilen skal ikke registreres i Norge med en gang, den skal bare flyttes hit, uten skilter.

Takk! :)

Skrevet

moms er 25% av kjøpesummen.

summen du fikk er engangsavgiften for å få kvite skilter på den.

er mulig du må momse frakten av bilen og, om den ikke kan dokumenteres, så er satsen til tollvesenet 10tusenkr.

Skrevet
moms er 25% av kjøpesummen.

summen du fikk er engangsavgiften for å få kvite skilter på den.

er mulig du må momse frakten av bilen og, om den ikke kan dokumenteres, så er satsen til tollvesenet 10tusenkr.

Så dette beløpet må betales uansett? -.-'

Skrevet

moms av 10tusen ja.

eller gjør som en bekjent av meg, kjør bilen hjem selv, på tyske skilter, ihåp om å ikke bli stoppet. så sparer du dem pengene.

men da kan du ikke levere karosseri på hugging og få vrakpant. meget mulig en hugger tar imot karosseri gratis :)

Skrevet
du må ikke betale ti tusen, du må betale mva av denne summen.

Jeg fikk et engangsbeløp på 69 000kr, jeg lurte på om jeg må betale dette uansett for å få skilter i Norge.

Vet du det?

Skrevet
du må ikke betale ti tusen, du må betale mva av denne summen.

Jeg fikk et engangsbeløp på 69 000kr, jeg lurte på om jeg må betale dette uansett for å få skilter i Norge.

Vet du det?

Ja, du må betale engangsbeløpet på 69 000 kroner som er MVA og avgift / toll på bilen for å få hvite skilter.

Skrevet
du må ikke betale ti tusen, du må betale mva av denne summen.

Jeg fikk et engangsbeløp på 69 000kr, jeg lurte på om jeg må betale dette uansett for å få skilter i Norge.

Vet du det?

Ja, du må betale engangsbeløpet på 69 000 kroner som er MVA og avgift / toll på bilen for å få hvite skilter.

Det vil si at det ikke lønner seg å importere. Wow

Skrevet

Halvgamle biler med "stor" bensinmotor har aldri lønt seg å importere. Finnes jo mange under 80 på finn? :wink:

Skrevet

Med alternativ fortolling kan du komme gunstig på ut på eldre biler med stor motor.. Men en 528 er nok greiest å kjøpe i Norge:)

Skrevet

jeg har netopp hentet en 2002 540iat fra Sverige( like billig der som i Tyskland, om ikke billigere) betalte først 264000kr i engangsavgift, så ba jeg om alternativ utregning av avgiften, fikk igjen 207000kr etter ca 2 uker. så jeg betalte 57000 i avgift, bilen kom på ca125000kr ink moms og bil i Sverige, så jeg vil påstå at det lønner seg å inportere gamle biler med stor bensin motor :)

Skrevet

Har hørt du kan få litt spenn for det om du sender et rent karosseri direkte til norsk metallgjenvinning/retur

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...