korny Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 har hatt en e39 520 manuell stående innerst i garasjen gjennom vinteren. når eg nå skulle starte den kinner den ikke. har vert strøm på batteriet hele tiden, og ingenting annet en kjørt inn og satt ned er gjort. alle lamper kommer på og bensinpumpen slår inn, men sten død. er forholdsvis ny starter på den, så er ikke den, jording etc er på plass og sitter godt fast, tenningsmodul pak nøkkel er ny, så mitt spørsmål er da er det en sikring eller ett rele som kan klabbe det til slik som her?
T.H.O Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Garantert for lite strøm på batteriet. E39 krever mye strøm ved oppstart. Lad opp, eller prøv med startkabler.
Tom K Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 eller prøv å gi starteren et lite slag , mulig den har satt seg
Espen02E30 Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Før du begynner å slå osv er det vel like enkellt å sjekke om innslaget får strøm... Får det ikke strøm, nei da må en lete litt. Sitter vel ett rele som gir det strøm ja. Er det strøm der, kan du sikkert slå litt
Tom K Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 men slå forsiktig, med håndtaket på et skrujern feks
korny Skrevet April 17, 2012 Forfatter Skrevet April 17, 2012 ok.. en liten oppdatering. sto med lader på i hele dag og den sa batteri var oppladet. forsatt stein død. dobbeltsjekket sikringer og jordin på motor. alt er i orden. tok så og koblet på en ledning på + kontakten midt på innsugsmanifoilden og "tredde" hånda inn til starter og plusset innslaget, da kinna den men startet ikke.... hadde også av batteriet under lading så den skal vel være resetta foruten flashminne, men det er ikke feilen. har ikke hatt gnagere på ledninger. og eg kjørte den inn der den står, nøkkel har tilogmed stått i tenning også... er helt lost her...
Lasse83 Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Kan jo hende ews har slått seg vrang? Skjedde på min x-e38, akkurat samme symptom, kinnet når jeg ga innslaget direktestrøm, men startet ikke...
korny Skrevet April 17, 2012 Forfatter Skrevet April 17, 2012 ews problemer hindrer ikke kinning da? skjønner ikke dette her...
Espen02E30 Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Det at den kinnet når du ga innslaget strøm betyr jo kun i teorien at feilen ligger mellom starter og nøkkel ( enkelt forklart ) Så er nok litt tidlig å konkludere med ews.. Hadde du på tenningen når du gjorde dette?
korny Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 hadde på tenning ja, men den startet ikke. feilen ligger på veien imellom. derfor eg er på rele jakt. men hvor sitter de? bak hanskerommet?
Lasse83 Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 ews problemer hindrer ikke kinning da? skjønner ikke dette her... Gjorde det på min e38 gitt... Mulig det er forskjellig fra E39 da men...
korny Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 ok....? noen fler som kan bekrefte dette?
MrBrum Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 EWS trøbbel stopper definitivt kinning. Fant en del info ved å google. La ved en detaljert bedskrivelse. Går visst også an å koble ut denne enheten. Tipper det ligger tråder her inne om EWS, som er BMW sitt anti theft system. http://www.computersolutions.cn/blog/wp ... MW_EWS.pdf
korny Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 etter det eg har opplevd med ews har det vert slik att motoren starter men stopper etter 5-10 sek. gjelder da e36 m3 (3,0 og 3,2) men dette systemet trenger jo ikke være likt for all del. skal finlese link MrBrum ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå