Gå til innhold

BMW E30 325 - hjemme fra e30meet- vurderes solgt


BMW E30 325
 Share

Anbefalte innlegg

Kan jo gratulere deg her også, med #1 Peoples Choice fra treffet, absolutt velfortjent!

Var egentlig ikke plana mi, vært mye og kommer til å være mye stress i mai/juni, men diskutere det litt med anders (ikke at jeg tror han husker det men, haha;))

Vi gjorde det ja?! Det har du rett i at jeg ikke husker noe av :lol::oops::drink: Hohohoo...

Vet ikke hva jeg sa natt til søndag, men synes du og Halvdan burde tatt dere turen til østlandet! :)

Er nok ingen frist for påmelding nå noe mer, siden treffet har blitt åpnet for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo gratulere deg her også, med #1 Peoples Choice fra treffet, absolutt velfortjent!
Var egentlig ikke plana mi, vært mye og kommer til å være mye stress i mai/juni, men diskutere det litt med anders (ikke at jeg tror han husker det men, haha;))

Vi gjorde det ja?! Det har du rett i at jeg ikke husker noe av :lol::oops::drink: Hohohoo...

Vet ikke hva jeg sa natt til søndag, men synes du og Halvdan burde tatt dere turen til østlandet! :)

Er nok ingen frist for påmelding nå noe mer, siden treffet har blitt åpnet for alle.

Du var kake natt til søndag Anders. Men det var artig til oss da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, og takk det samme! Ja, vi hadde jo planlagt å dra oppover for mange mndr siden, men ettersom det ble salg av e36'n så brått og kjøp av "ny" bil så har det ramla ut en del penger på den. Var derfor litt seint ute med å begynne klargjøringa av e30'n, hehe..

Det er jo snart feriepengetid nå, så da skal nok e30'n få sin bit av den slik at jeg kan ta den ut av garasjen igjen. Det er jo fortsatt den som er gullet.

SÅ mye stress, altså? Jaja..kjenner jo til det problemet.

Det er vel egentlig ingen frist for påmelding, tror jeg.

Hadde vært utrolig kult hvis du og H_Vatn tok turen nedover, iaf. Kjør via Oslo, så slår vi følge videre nedover! ;) Hehe..

Hørte det ja, må ikke bli helt VAG;) godt å høre at det er e30en som er gullet enda. Har du noen spennende overraskelser som er nytt av året du da?

Tja, jeg blir lett stressa;) straks ferdig med to år fagskole nå, så er eksamens tid mai/juni, jeg og fruen skal muligens flytte rundt juni/juli, offshore jobb søking og jobbing på land står på plana - noen påstår nemlig at jeg ikke kan bruke alle pengene på e30er, så da må en jobbe mer:p så var det e30en da.

Før den skal brukes mer må jeg gjøre noe forandring bak, slik at den blir litt mer leken. Subber litt ved bånngass, har ei plan, men tips mottaes med takk.

Så skal jeg bytte indre og ytre styreledd i tannstanga, heve tannstanga, type e36 med spacere på oversiden atm. Den er så utsatt nå at den lever ikke lenge i denne høyda- derfor jeg kjørte som en nisse på fellesturen:p og selfølgelig 4hjuls kontroll. Sleit skjevt i fjord, så gidder ikke slite ut frandekka like fort som bak. Så dette må gjøres før et eventuelt e30meet.

Ellers så skal jeg heve motoren litt mer, å muligens fikse ei skli/ slite plate under, få ferdig innsiden av panseret- slik at det kan åpnes uten å skjemme ut bilen. Men er absolut gira på treff!

gratulerer med pokal, du har fått deg en nydelig e30 her :applause:
Gratulerer med pokal! Velfortjent :applause:

Takk for det folkens, venner meg aldri til det å bli gratulert, vet liksom ikke hva jeg skal si, men det er veldig moro:)

Gratulerer med pokal. Flotte biler dere hadde hele gjengen ;) Ålreit å slå av en prat på fredagsnatta og, selvom lørdagsformen ikke var helt det store :P

Ja, var trivelig det;)

Leste gjennom tråden din her nå, og jeg må virkelig si at lysten på å skaffe seg E30 ikke har blitt noe mindre. Dette har blitt en utrolig stilren bil som alt har blitt gjort riktig med! Utrolig pene bilder! Hadde ikke gjort det noe annerledes selv.

:applause::applause::applause:

Gøy å høre, mtp at det er en preface med chrome. Jeg syns det er kult, men etter jeg fiksa den sølv e30en var det mange utenom miljøet som syns den var penere, når svart bilen var satt på verkstedet for vinteren, bla min bestefar:p "alle" skal jo helst ha plastfangere og shadowline.

Hvor mye skulle du hatt for å selge? ;);)

Er egentlig ikke noe som kunne falt meg inn. Da måtte jeg tjent mye på det, å det er det slike biler den sølv er ment for;) Det hadde jo uansett blitt en ny e30, en "uferdig" en. Det å hoste opp alt av deler på nytt blir kostbart . Vil heller ikke sette noe tall på det, det blir litt feil. Slipper den uansett ikke før jeg er fornøyd med den selv, og veien dit har så vidt begynt, for min dek:p Dessuten er dette min førstebil, og min guttedrøm, så liker å tro at denne ikke skal selges.

Men om du er gira på å kvitte deg med m5en kvikt, så skal jeg ikke være vanskelig. Haha:D

Kan jo gratulere deg her også, med #1 Peoples Choice fra treffet, absolutt velfortjent!

Vi gjorde det ja?! Det har du rett i at jeg ikke husker noe av :lol::oops::drink: Hohohoo...

Vet ikke hva jeg sa natt til søndag, men synes du og Halvdan burde tatt dere turen til østlandet! :)

Er nok ingen frist for påmelding nå noe mer, siden treffet har blitt åpnet for alle.

Takk for det Anders, setter pris på å høre det fra deg. Du eier jo den perfekte facelift if meg, og som du vet har bilen din vært en av mine forbilder siden jeg kom over den i 06 (om jeg husker riktig)

Derfor syntes jeg du skulle hatt pokal:)

Haha, morsomt var det hvertfall! Du sa ikke noe spes.

Joda, vet halfdan mener vi skal dit hvertfall. Får se litt hvordan eksamene utarter seg, og hvor mye jeg orker å jobbe med bilen oppi det hele:)

Nå ble det jaggu mye teskt og prat her, så jeg må legge ut det lille jeg har av bilder fra når jeg bytta hjullager på "sølvi" i dag.

Den likte tydeligvis ikke at jeg kalte den for bossbil her om dagen (ref: ikke like snill med den kan du si). Etter håkon kjørte den til gs og tilbake, begynte hjullagret virkelig å lage skummle lyder. Etter en liten sjekk turte jeg ikke annet enn å bytte det. Heldigvis har jeg slikt liggende, men typisk at gjerrige meg hadde bare et.

Før

555df9e7-21a3-943c.jpg

(ikke la bremse kalipere henge løst slik som dette, dårlig praksis)

Underveis

555df9e7-21dd-91cd.jpg

Lagret kom veldig lett av, men det delte seg (naturlig nok mtp hvordan det er laget)

555df9e7-2226-611f.jpg

Her ser vi lagret, ikke rukket å innspisert dette enda. Er litt gøy å se hva som skjer med slitte deler :)

555df9e7-2267-3cdd.jpg

Klart for nye deler

555df9e7-22e7-3417.jpg

Ferdig montert

555df9e7-2316-2b81.jpg

Nå er ikke akkurat hjullagerbytte verdens mest spennende jobb, men noe bilder/ update måtte jeg komme med oppi all jattinga:)

Nå ser ikke sølvi like vedlikeholdt ut som den andre, og er heller ikke like bra teknisk, men desverre er den temmelig ned prioritert, siden jeg trenger en bruksbil og prioriterer den andre. Men har bestemt meg for å gjøre denne like brs teknisk, og fikse de få skjønnhetsfeilene den har. Er egentlig en kjempe bil, så med tiden skal jeg få i et sett værsting hjul til den også. Borbetene kan forøvrig byttes i noe annet i samme liga, så lenge det ikke er hvite hjul - reps er også forhatte:)

Forøvrig

Har helt glemt å takke "kim." På forumet (kimT på detailers club) for full utvendig detailing av den sorte. Uten han hadde den ikke vært i nærheten så blank og fin. Utrolig dyktig kar, som utretter underverker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nokk samme følelsene for e39"n din som jeg har på m5"n.. D har allti vært min drøm å få en strøken e39 m5;) føler jeg er på go vei nå;) mangler litt finish.. Skal ut med motor å gir til vintern og lakke alt og bytte stempler og litt tjafs så e det mulighet for en liten compressor :P men nokk om d. Hadde vært morro å møttes en dag å pratet å sett på bilene... Er jo halve morroa d:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som kjørte den så fint! :roll:

Du gjorde det ja, nesten for fint;)

Hadde vært morro å møttes en dag å pratet å sett på bilene... Er jo halve morroa d:)

Hørtes ut som ei god plan for m5en det:) har litt planer oppi hodet selv. enig, det burde vi absolutt gjøre, er jo ikke langt unna. Få med halfdan og samle noen folk til et "minitreff"

Hva slags stoff brukte du for å rengjøre senterne etter deling? :D De gamle lim restene å sånn

De nyeste RSene ble jo blåst, da var det ikke mye rester igjenn, resten fikk lakkerer ta seg av:) på det andre brukte jeg det jeg hadde for hånden, kniv, barberblad, syl, matteduk, pussepapir o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis for meg, siden han får holder på en del hos oss ;)

han er veldig flink, og seriøs syns jeg. Bruker for det meste swiswax produkter ( eneste i midt norge med forhandler avtale, om jeg har forstått det rett )

en slik jobb inn og utvendig, 3stegs ++ blir vel en 6k tenker jeg. Forstått det sånn at han er litt kostbar, i forhold til "vanlig" men jeg mener virkelig det er verdt det. Hadde ikke kvid meg på å betalt for det, for å si det sånn. men spørs jo litt på hvordan bilen ser ut, størelse og nøyaktighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var kake natt til søndag Anders. Men det var artig til oss da :D

Bra jeg kunne hjelpe til med litt underholdning da :lol:

Takk for det Anders, setter pris på å høre det fra deg. Du eier jo den perfekte facelift if meg, og som du vet har bilen din vært en av mine forbilder siden jeg kom over den i 06 (om jeg husker riktig)

Derfor syntes jeg du skulle hatt pokal:)

Haha, morsomt var det hvertfall! Du sa ikke noe spes.

Joda, vet halfdan mener vi skal dit hvertfall. Får se litt hvordan eksamene utarter seg, og hvor mye jeg orker å jobbe med bilen oppi det hele:)

Takk for det Marius, men slutt og tull, var velfortjent! Hadde ikke forventa noe som helst, standarden var rimelig høy i år, med mange biler :)

Mhm, får håpe det blir så dere tar turen nedover hvertfall :) Hadde vært moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BMW E30 325 changed the title to BMW E30 325 - hjemme fra e30meet- vurderes solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...