Gå til innhold

BMW E30 325 - hjemme fra e30meet- vurderes solgt

BMW E30 325
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for det APedersen

Det blir moro Anders:)

Har dulla litt med e30en i helga, godt å være helt alene i sjappa, for engangskyld :)

Alltid gøy når disse bilene skal på bukken

555df9e7-2b8d-d4ee.jpg

De fordømte plankebitene jeg har gått å sparka i en måndes tid hadde selfølgelig gjemt seg nå. Etter jeg endelig fant noen brukbare biter, og fikk kjørt/spunnet meg oppå di, måtte jeg uansett jekke for å få arma under vangen.

I dag var jeg tydeligvis så lei av meg selv, at jeg ga meg en på tygga. Ikke spes snilt gjort..

555df9e7-2d0f-9948.jpg

Kommer mer update ila morgendagen, tror jeg.

Edit:

Sølvi fikk bytta ut mtech 1 rattet i et mtech 2 ratt, håper hun ble glad, det ble i hvertfall jeg:)

555df9e7-309c-5e9e.jpg

noen som har erfaringer med omega motorrens o.l?

Spør siden sølvbilen driver å soter ned pluggen på syl 5 med jevne mellomrom, tenker da på om stempelringene har kokset fast etc, alle andre pluggene er fine. Er så ille at den begynner å gå på 5 tilslutt (3 uker). Ser ikke helt logikken i at kun syl 5 ringene skal ta kveld alene, derfor jeg tenker på koksing avleiringer etc. Motoren hadde stått noen mnd når jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil! Behold den med blanke lister, skiller seg litt ut med det :) Sjøl om eg aldri hadde trudd eg skulle stemme for nokke anna enn shadowline her på bimmers, meiner eg dennne fortena å ha alufargen. Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det folkens, kjekt å oppdatere når dere liker det dere ser, og leser:)

Gøy at du sier det G-Racing, siden du stemte for shadowline her tidligere:)

Fikk omsider bilen på bukk

555df9e7-c69e-559c.jpg

Misjonen var å heve tannstanga og bytte styre leddene, siden jeg uansett må på 4 hjuls kontroll (2 hjul for mitt vedkommende). Nå er alt i forstillinga nytt, bortsett fra stabstagforingene, disse er uansett bra.

Bilen er ikke like ren og pen under som utenpå, men slik er det vel for de fleste;)

Her ser dere hvordan den sto, opprinelig har den et spist hjørne her, og jeg tuller ikke om jeg sier at jeg har skrapt vekk bortimot 1,5 cm med gods. Nå er det "spacere" på øversiden for å få e36 tannstang til å passe i e30 traversjen.

555df9e7-c795-32c5.jpg

I etter tid ser jeg at jeg er fantastisk dårlig på å ta gode bilder, men her er det hvertfall klart for nye deler.

555df9e7-c867-9027.jpg

Underveis

555df9e7-c8bc-2d4c.jpg

Her ble det blodig alvor i det mansjetten skulle festes i tannstanga, endte opp med å gleppe taket og slå meg selv mitt i kroppens lukte mekanisme. Det var som å slå på en krane, har aldri blød så fort, og mye på kort tid før. Resten av jobben ble gjort med potetnese:D

Her ser dere hvordan det ble

555df9e7-c9b1-3fd3.jpg

"spacerene" besto av to skiver og en mutter. Endte opp med en mutter og ei skive under, og ei skive over. Det må være ei skive i øverkant for at tannstanga ikke skal krasje i traversjen.

Måtte også løsne på splinsa inn på tannstanga, fra rattstammen/ leddet, slik at dette ikke kom i spenn.

Motor er også hevet

555df9e7-ca9a-4b7d.jpg

555df9e7-caa6-40d1.jpg

Dette er selfølgelig i strid med slitasje og venlig bruk, samt effekt og slikt. Har ikke merket noe forskjell og bilen er uansett ikke noe effekt monster, så ser ikke på dette som noe problem. Girkasse er hevet en smule, for å jevne ut vinkelen bakover, og eksosen ble litt høyere.

Noen som gjetter hva jeg holder på med her?

555df9e7-cb47-1e63.jpg

For utenom dette fikk bagfanger litt førstehjelp etter noen var uheldig når de skubbet inn en bil. Ble forhåpentligvis helt ok. Også måtte jeg pleie en bue som hadde spist litt dekk:)

Som plaster på potetnesen var det gøy å få kjøre litt schulz:D

555df9e7-cfec-f7bb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en motor rens jeg bruker som er bra.. Husker ikke merket men om

Du svinger oppom skal du få en box;) hvor bestiller du merket du har i frontruta? Fikk ett av en på forumet men klarte å montere d litt skeft da d ble montert for fort 15 min før avgang til gs treffet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen er et fryd for øyet mister, veldig, veldig bra! :D

Må nesten ''kopiere'' en ting, dog det finnes på 1000 vis av andre biler, hvor bestilte du ''stanceworks'' klistremerke du har på frontruten :D ?

EDIT: leste meg til det nå :D

Smaken er som baken ;)

Den eneste jeg IKKE liker ved denne perlen, er nettopp det klistremerket. Da hadde det nesten vært bedre med en 90-talls Pioneer-logo der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• BMW E30 325 changed the title to BMW E30 325 - hjemme fra e30meet- vurderes solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...