RobinR Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 Fungerer Dice Mediabridge med Android også eller er det bare Iphone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet August 15, 2012 Forfatter Share Skrevet August 15, 2012 Er det kun timeren til webasto man mister ved å bytte til dynavin? Alt annet fungerer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet August 16, 2012 Share Skrevet August 16, 2012 Er det kun timeren til webasto man mister ved å bytte til dynavin? Alt annet fungerer? I bunn og grunn, ja, men du mister også muligheten til småtteri i MIDen under instrumentpanelet, får ikke stille klokka der, får ikke nullstille forbruk (kan dog gjørest ved å plugge fra batteriet), sikkert flere små ting som man oppdager etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet August 16, 2012 Forfatter Share Skrevet August 16, 2012 bah.. klarer ikke helt å bestemme meg enda. får vel se hva jeg får 16/9 og mk4 for først. android og a2dp frister dog veldig, men får se. har original telefon, og ser jeg mister telefonfunksjonen om jeg kjøper settet fra bavarian( vil oppgradere høyttalerne da de er elendige til enten bavarian settet eller om jeg får tak i harmann kardon anlegget). dette vil vel fungere via bluetooth uansett om jeg går for dynavin? eneste som er kjipt da er å ha midtkonsollen med en telefon som er ubrukelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vktdaniel Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 Hei jeg hvil fraråde alle om og ikke kjøpe dynavin med mindre du ikke eg glad i og levere spileren in på servise hele tiden dette er da snakk om den nye d99 kjøp heller en pionere eller alpin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 Du kan gjøre følgende oppgraderinger i bilen: 1. Bytt til MK4/16*9 nav for bedre look og nyere navigasjon. 2. Kjøp en Dice Mediabridge. Den nyeste har BT med A2DP. Kobles på CD veksler porten. 3. Gå for en Blaupunkt THA-475 PNP forsterker. 4. Bytt høyttalere til Focal om du ikke er fornøyd, men stort sett holder det i massevis med bedre forsterker 5. Sett inn en SUB som du kan ta signal fra via THA-475. Dette er det jeg personlig ville gjort og tror nok dette er det som er mest cleant gjort. Dynavin er sikkert fine, men du mister mye original funksjonalitet med den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet August 22, 2012 Forfatter Share Skrevet August 22, 2012 jeg har studert Dynavin en del i det siste, og bilder av spilleren i bil, og synes( for å si d rett ut), at den ser helt jævlig ut sammenliknet med original. android og internett frister, men originalt ser såpass mye mer innbydende ut at det blir nok det jeg går for. kunne tenkt meg å få tak i det originale harmann anlegget som er i disse bilene, men finner ikke noe særlig av det, så skal sjekke opp focal. ønsker så clean look som mulig da jeg ikke er noen råner , og har ingen ønsker om f.eks 12" i bilen med neon lys osv , så kan jeg gjemme det helt så er det å foretrekke. visste ikke at den siste dice hadde a2dp, da er det jo avgjort da jeg bruker denne funksjonen mye forslag til hvor det er best å kjøpe dice? tok kontakt med de direkte, og de sendte ikke til Norge. alternativet blir å få en kamerat i usa til å kjøpe for meg, og sende om det ikke er noe bedre alternativ. takk for all hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 22, 2012 Share Skrevet August 22, 2012 Tror du kommer lenger med plug-n-play settet til Blaupunkt. Løfter volumet en del uten nye høyttalere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 Gjør det settet virkelig så mye med original høyttalerne? Lydgjengivelsen nå er forferdelig, og bass tragisk selv om det er justert. Original anlegget i min 2002 omega dreper jo de jeg har i Bmw. Noe link til dette settet? Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Du kan kjøpe dice'n her: http://www.ebay.com/itm/Dice-Mediabridg ... 1c28cd166b Enkelt og greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Her har du link til THA 475. Finnes sikkert bedre forsterkere der ute, men denne har kabelsett som er laget for BMW http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=661&id= http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=580&id= Så det blir minimalt med tilpassninger for å få dette montert. Det som gjør det litt unikt. Men du får ikke bedre lyd, kun mer lyd. Men for mange er det nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 Jeg må nok ha bedre lyd. Er glad i god lyd, som de fleste er, og synes lydgjengivelsen og kvaliteten i original høyttalerne til bilen er utrolig dårlig. Kan godt hende jeg hadde syntes d var ok om jeg ikke gikk fra noe som er uendelig mye bedre. Da blir d å få tak i dice og 16/9 med mk4. Rop gjerne ut om dere vet noen som selger noen av delene:)Nok en gang, tusen takk for god hjelp og info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 23, 2012 Share Skrevet August 23, 2012 Missforstå meg rett, lyden virker bedre. Men du har samme hovedenhet om du oppgraderer til en THA 475 for eks. Så lyd kilden blir jo den samme. Men man får mye mer "krutt" til høyttalerne og dette gjør en merkbar forskjell i lydbildet. Jeg har en Pioneer forsterker koblet på E46en, og nye høyttalere foran. Mye bedre lyd selv om jeg har samme CD spiller foran. Men er mange som vil påstå at lyden ikke blir bedre bare mer lyd. Derfor jeg skrev det slik Alt i alt er det en god investering i mine øyne. Og du opprettholder original stereoen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet August 23, 2012 Forfatter Share Skrevet August 23, 2012 ok. jeg er ute etter en langt dypere bass, ikke så kraftig at jeg trenger subber, men alikevel langt mer enn det er. skal se om jeg får testet en blaupunkt, evt skaffet en billig brukt, og se hvordan det er. noen erfaring med bavarian settet? ser flere skryter av det, men lyd er jo så smakssak så det blir litt håpløst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå