Gå til innhold

tempraturen vill ikke opp... e46 diesel

setten
 Share

Anbefalte innlegg

hei, tempraturen på min e46 diesel 2000mod vill ikke opp. får den nesten der den skal være når jeg står lenge på tomgang, men under kjøring ligger den på blå:S..

er på tanken at det er termostaten.

hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe av det samme på min E34 520i! Tar år og dag før den beveger seg opp mot normal driftstemptatur, hvis den i det hele tatt gjør det da. Ved småkjøring i lav fart så går den opp på driftstemp men så fort farta øker ute på landeveien så kryper den ned mot blått igjen.

Har bytta både vannpumpe og termostat :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme på min og en del andre her inne.

Byttet termostat og EGR-termostat, så var det fikset.

Er mest sannsynlig kun en av dem som trenger å byttes akkurat nå, men greit å ta begge samtidig :D

hm,okei :D får håpe det er det da. hvor kjøpte du termostat og EGR-termostat da? evt pris? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe av det samme på min E34 520i! Tar år og dag før den beveger seg opp mot normal driftstemptatur, hvis den i det hele tatt gjør det da. Ved småkjøring i lav fart så går den opp på driftstemp men så fort farta øker ute på landeveien så kryper den ned mot blått igjen.

Har bytta både vannpumpe og termostat :?

okei, samme til meg, går bra på tunggang/lavkjøring. men i fart på blå.. hm det var jo egentlig litt rart:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mine erfaringer så vil jeg si det er 99℅ sikkert at det er egr termostat.

Det er veldig lett i skifte

okei ;) blir nokk å bytte det da, 77dager til jeg kjører opp uansett så har god tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...