Daniel l Skrevet April 19, 2012 Share Skrevet April 19, 2012 1986 model med 1989 motor. Gikk på tomgang og stoppet. Kommer ingen gnist av pluggene, men de er våte. Byttet impulsgiver framme med veihjulet. Men fortsatt ingengnist Har volt fram til coil. Rotor og fordeler ser bra ut, ikke tydelig irr eller brent belegg på tappene. Noen forslag? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_odd Skrevet April 19, 2012 Share Skrevet April 19, 2012 Åssen motor har du? Kan jo være defekt coil for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel l Skrevet April 19, 2012 Forfatter Share Skrevet April 19, 2012 jeg har m20b25 Måten den døde på, kan det tilsies at det er coilen? Den gikk på tomgang helt fint et par minutter, så begynte den å gå ned på turtall, rolig og sakte helt til den ikke klarte mer.. Så startet den noen timer senere og samme skjedde. etter dette har jeg ikke hatt noe gnist når jeg har feilsøkt hvertfall Noen som har en coil tilsalgs eller som kan låne vekk en? Bergensområdet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Får coilen tilført 12v/har du gnist? Er pluggene gamle? Tenner den med startgass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel l Skrevet April 20, 2012 Forfatter Share Skrevet April 20, 2012 coilen fikk ca 8 volt, da med startkabler fra en annen bil. samme med bensinpumpen. Den duret ikke, men pluggene var våte. Prøvde Med startgass og ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel l Skrevet April 20, 2012 Forfatter Share Skrevet April 20, 2012 noen som har en pekepin på hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 8Volt? Det er da alt for lite! Lad batteriet! Hvis den tenner med startgass så vil første tanken være bensinfilter/bensinpumpa/dyser for da har du i utgangspunket gnist. Men uansett, lad batteriet først og fremst slik at du får korrekt spenning på coil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel l Skrevet April 20, 2012 Forfatter Share Skrevet April 20, 2012 okei, tror jeg skal bytte batteriet, siden jeg har ladet det utallige ganger. Men skal ikke det i teorien bli 12 volt inn fra mitt batteri når jeg har startkabler fra en annen bil som går? eller kan det "ødelagte" batteriet mitt hindre det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Hvis ditt gamle batteri "suger" ladespenningen så kan du risikere at spenningen blir lavere enn den skulle. Mål spenningen på ditt batteri. Både i hvilestilling og når du prøver starte. Hvis spenningen detter til 8 volt over batteriet når du vrir rundt tenningsnøkkelen så har du nok et dårlig batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Tenningsmodul? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel l Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Prøvde med nytt batteri som var toppladet, startet ikke da heller. Men fikk ikke målt på coilen med multimeter. Bensin får den, men virker som gnisten er helt borte. Skal ut å måle med multimeter nå, og se om pluggene gnistrer. Noe mer jeg evnt kan se over? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Jeg tror (med mistanke om lav spenning på coil) jeg ville lagt en extra jording fra karosseri og til motorblokka og prøvd å starte.... benytt f.eks en kraftig startkabel. Hvis du har litt dårlig jording av motor så kan dette forklare lav spenning. Skulle motor da starte så er jo problemet knyttet til dårlig kontakt på jordslissen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel l Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 okei vet du hvor den originale jordingskabelen er? på førersiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Sorry... kjenner ikke e30'n. Men den bør jo ikke være så vanskelig å få øye på En bred flat flettet lisse vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel l Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 sjekket pluggene nå med den hjernen som stod i bilen og da var det null gnist, men da jeg byttet til den hjernen jeg fikk med fra gamle motoren (320) da kom det gnist på pluggene, men gikk forferdelig ureint, måtte holde den litt på gassen for at den ikke skulle kubbe. men har det bare noe med at hjernen tilhørte en 320, og ikke 325 som jeg har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå