Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

2 nye sensorer bestilt og et pumperele. Satser på at det blir no forskjell! Begge coilene jeg har gir jo fra seg spenning så de bør jo funke?

• 2 weeks later...
Skrevet

Ta ut den nederste sensoren og lys inn på svighjulet og sjekk att tappen på svinghjulet er på .. er godt muligt at den er knekt av. Du trenger da en til og dreie motoren for deg mens du ser inn på svinghjulet

og gjør det seint så du ser grundigt..

Har du sjekka jodingen til hjerne??

Skrevet

Dreier jeg motoren rundt med å feste en kopp og en latmann på tappen nederst forran på motoren? :P om det ikke er for knotete forklart :P

Hvor sitter jordinga til hjernen? :)

Mange jordingspunkt skal det være på motoren?

Setter pris på all hjelp! :D :D

Skrevet

Ja riktigt forklart ;) mener og huske det er 22mm på reimhjulet.. er bare ett jordings punkt på motoren og det mener eg og huske er på venstre siden motoren ved motor feste .. jordingen til hjerne har ikke noe med den til motor og gjøre vist starteren sviver så er det nok jord til motoren..

Jordingen til hjernen derimot må du finne koblingsjema på for og finne er bare 2 taste trykk på google så. finner du det ;) kan og vere att tenndigslåsen din er føken og ;) men holder en knapp på at du mangler tappen på svinghjulet ditt så sjekk det først

Skrevet

Okey ;)

Det jordingspunktet er ok. Får søke opp koblingsskjema til hjernen da ;)

Hvordan kan jeg se/sjekke om tenningslåsen er fucked? :)

Hvor har tappen blitt av da? :P detti av? :P

Takk for tips :D

Skrevet

Målte spenning på den nye coilen i stad. Samme som den gamle. Målte også inn til fordeler. Samme som sist

Men er det gnist neeeeida.....

Så da blei jeg virkelig ikke no klokere..

Så tok å satte strøm på pumpa samtidig som slangen var av i motorrommet for å se at det faktisk gikk gjennom og at pumpa funka. Jaggu, det gjorde den! Spruta som en foss :P

Skjønner ikke no jeg :P Hva gjør at det ikke er no gnist? Og at pumpa ikke får no signal/strøm når jeg vrir om nøkkelen?

Skrevet

Har du sjekka svinghjulet ditt??+ Strøm på coilen er det altid.. for og laga gnist så pulser den til jord og det gjør den kun når den vet att motoren går rundt.. sjekk svinghjulet og spar deg for mye..

Skrevet

Har ikke det da jeg var aleine igår :P Men måtte bare forsikre meg om at hvertfall noe funka :P Skal få prøvd i dag å sett på det :D Hvordan ser tappen ut?

Skrevet

Du ser det vist den er der da er det ett lite ut hevet punkt der sensoern registrer..vist ikke du ser den er de bare til og og begynna og skru av kassa og få tak i svinghjul;)

Skrevet

Noen som har et bilde av denne tappe/tappene? Å sitter de på den taggete delen eller den glatte? :)

Edit:

4525-01.jpg

Er det sånn som den som sitter på midten til venstre her? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...