Steinaraa Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Et spørsmål fra en nykommer til de erfarne eksperter: Jeg kjøpte meg en 2008 E92 denne vinteren. Har gjennom snøsesongen kjørt på 215/45R17 med pigg og vært veldig fornøyd med disse. Nå som våren er her har jeg skiftet til 225/40R18 foran og 255/35R18 bak - på orginal M-felg. Jeg opplever nå at bilen "vingler" en del, kanskje spesielt på sporete vei, men også på jevn asfalt. Jeg har aldri kjørt med så brede dekk tidligere, så dette er kanskje helt vanlig? Jeg liker ikke helt at bilen "drar" såpass til sides, både høyre og venstre, siden jeg kjører en del mellomlange distanser. Kjører med 2,1 bar i hjulene fram og 2,3 bar bak. Kan trykket ha noe å bety, og finnes det eventuelt noen smarte triks på den fronten? Har ingen vibrasjoner i rattet når jeg kjører, så hjulene virker å være greit balanserte også, men bør kanskje vurdere å sjekke opp dette. Takk for god hjelp fra ekspertpanelet!
BlueM Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Du må nok regne med en del sporing med de dimensjonene der ja. Har samme dimensjon på vår E90, og den er mer nervøs enn en bakfull chihuahua i en løveinnhegning. Du kan jo forsøke å endre lufttrykket litt, men jeg syntes ikke at det hjalp noe videre, så når bilen har sommerskoene på, så er det bare å holde i rattet med begge hendene. På den annen side så sitter jo bilen som spikret på veien da.
todleif Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Du bør øka lufttrykket med ca 0.5 bar både framme og bak. Du har altfor lite luft i dekka! Dekktype har og ein del å sei på sporinga.
KireS Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Enig med todleif, du må ha i mer luft. Fikk beskjed om å ha 36 pund i mine 225/45 17 og det er vel rundt 3 bar..?
E.H.D Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Har du orginale RFT dekk? Pleier å ble bedre med vanlige dekk.
Steinaraa Skrevet April 24, 2012 Forfatter Skrevet April 24, 2012 Har du orginale RFT dekk? Pleier å ble bedre med vanlige dekk. Ja, har orginale RFT-dekk. Jeg forstår det sånn at du mener det ikke er det optimale valget? Ellers, takk for god hjelp til dere alle, det betrygger et smånervøst nybegynnerhjerte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå