Tommen325 Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Dette emnet har det sikkert vært 374 tråder om før, men kan man ikke ha en tråd hvor vi får samlet erfaringer fra andre som har kjøpt coilovere og har testet disse. Hvilken prisklasse bør man sikte på, hvilken type også videre. Må alle coilovere til E30 sveises? Har liksom ikke klart å fått et skikkelig svar på noe av dette foreløpig. Tips mottas med takk da jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 E30 coiloivers trenger IKKE sveises - i allefall ikke de som passer på 51mm fjørbein. Du får vel faktisk coilover til 45mm og, men de er MYE dyrere. Har du ikke 51mm fjørbein foran - kjøp dette først, da får du mye fler valg når det kommer til valg av coilovers etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen325 Skrevet April 24, 2012 Forfatter Share Skrevet April 24, 2012 Er 51mm fjærben på bilen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Jallacoilovers som K-Sport, D2, XYZ osv må vel sveises Kjøper du noe skikkelig så får vel hele beinet og kanskje må du sende dine bein inn som pant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen325 Skrevet April 24, 2012 Forfatter Share Skrevet April 24, 2012 Vet du om H&r må sveises? Fått et greit tilbud på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Nei, for det er skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen325 Skrevet April 24, 2012 Forfatter Share Skrevet April 24, 2012 Hehe, sweet. Får se om det ikke er verdt noen ekstra høvdinger å få det skikkelig på stell da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusA Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Jallacoilovers som K-Sport, D2, XYZ osv må vel sveises Vi kjøpte K-sport som ikke måtte sveises til vår budget 325? Det var komplett med spindler... Var i utgangspunktet skeptiske, men budsjettet bestemte at det ble noe billig greier. Så langt veldig fornøyd, spesielt med tanke på pris. Settet har nå vært igjennom nøyaktig 281 runder (6406km) med banekjøring rundt Nordschleife og så langt er den eneste kommentaren at låsemutteren på fjørbeina framme har en tendens til å løsne fra tid til annen og må sjekkes jevnlig. Men når det er sagt så har jeg også hørt historier om de som er misfornøyd med K-sport. (Og FK, KW og H&R for den sakens skyld selv om jeg tror at H&R er av de bedre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen325 Skrevet April 24, 2012 Forfatter Share Skrevet April 24, 2012 Det følger vell ikke med Tuv papirer på K-sport? Dette skal godkjennes hos biltilsynet så det er viktig at det er papirer på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Jeg var fornøyde med mine K-Sport helt til jeg fikk på KW settet, men jaggu, nå synst jeg KW også begynner å bli mindreverdig etter jeg har komt i kontakt med en som selger Nitron! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusA Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Det følger vell ikke med Tuv papirer på K-sport? Dette skal godkjennes hos biltilsynet så det er viktig at det er papirer på det. Det er helt riktig. Uten TUV papirer... Jeg var fornøyde med mine K-Sport helt til jeg fikk på KW settet, men jaggu, nå synst jeg KW også begynner å bli mindreverdig etter jeg har komt i kontakt med en som selger Nitron! Jeg tror KW varierer veldig med prisklassen? De billige variantene med Koni dempere har jeg hørt endel rart om, men de dyrere tror jeg er bra? Har aldri hatt KW selv. Nitron, Intrax, Reiger, Öhlins osv er jo i en helt annen divisjon og kan ikke sammenliknes... Da er det jo fort 10 000.-.... Pr hjørne... Men man får vel KW og H&R også i den prisklassen om man ønsker det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Jeg har jo Variant 2, som er sånn midt på treet. Er ikke Koni dempere i hvert fall. Er Reiger i samme divisjon som de der? Du har jo Moton også som er der "oppe" bland verdenstoppen. Han som jeg snakker med hos Nitron hadde Kw Competition på sin CSL, men bytta ut det til fordel for Nitron, og da ble det helt ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Jeg har KW Variant 1 på E30n, og jeg er godt fornøyd med det. Er vel med konidempere, men det var stivt og fint å kjøre med. Jeg slapp å sveise. Måtte bare bytte over bremser osv.. Ligger vel ganske fint i prisleiet og. Ikke for dyrt og ikke for billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen325 Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2013 Noen som har prøvd Fk highsport coilovere? Di kan vi bestille her på jobb og dem koster jo veldig lite! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Januar 29, 2013 Share Skrevet Januar 29, 2013 Jeg har FK coilovers, husker ikke helt hva de heter, men det er ikke den billigste utgaven og ei heller den dyreste (som vel er rustfri??). Synes det fungerer kjempefint. Stivt nok til banekjøring, og ikke for stivt til "vanlig" kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå