Kristiansan'årn Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 er på utkikk etter nye skiver til min 520i. har kikket litt på koed og ser de har bremser alt av bremser til e34'en, men lurer på hvor store bremser jeg kan putte på orginalt? tenker på det bremseskive dekselet som ligger bak bremseskiva, hva som passer og ikke passer, slik at jeg kjøper nye skiver, men de ikke passer. også planer om de derre greenstuff klossene også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Vel, du må nok bytte ut callipere også om du skal gå opp i størrelse på skivene. Jeg hadde skiver + callipere fra e31 850 csi fremme og fra en e32 740 bak på min E34 som hadde litt hester til slutt... Var ganske vill stoppekraft i de der og kostet ikke mye heller. Borra/slisset skiver og redstuff klosser til de bremsene du har kommer til å ja veldig liten effekt. Eneste tingen var at jeg hadde såvidt klaring nok i mine 17" BBS 14 spoke felger med de bremsene der men det er desidert det billigste alternativet tatt ytelsen i betraktning. Kan muligens ordne slike for deg om du vil. Bare send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2012 dette er touring kan jeg sette på 540 bremser? så på realoem.com og så at 540 bremsene er litt tykkere enn 520. dvs forran: 540 - 302x28 og 520 302x22, Bak : 540 - 300x20 og 520 302x10 så var bremse sjoldene bak like men ikke forran, betyr det da at 540 skiver ikke får plass forran, men de passer bak? så på koed, der var vist de bremsesjoldene likt til alle utenom ix. hvis alt claffer så må jeg ha nye caliptere også da for å få plass til dette? så da er egentlig spørsmålet: hva må jeg bytte hvis jeg vil ha 540 skiver på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 Hele fjærbeinet må du bytte hvis calipere, skiver osv skal passe correct meg hvis jeg tar feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2012 nei, tuller du?? :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Det er feil, 525ix caliper+skive er det eneste som ikke passer på andre e34 pga innpress forskjell. Men hvis du skal bytte til skive med annen dimensjon enn det du orginalt har på bilen din MÅ du også bytte caliper (samt såklart klave). Dette gjelder uansett om du velger skive med større/mindre diameter eller skive som er tykkere. Mao, skive må passe til den caliperen du har. Så må man også huskepå at om man bytter til større caliper bare på en aksel forstyrres bremsekraftfordelingen, du må derfor bytte til bremser både forran og bak som matcher hverandre. (feks bytter du til 540 bremser forran må du også bytte til 540 bremser bak NB, som nevnt i en annen tråd her så vil du også støte på andre problem om du bytter til bremser med større diameter, feks passer ikke mine 15" vinterfelger over M5 bremsene på min 520. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2012 Veldig intresant det du skriver, veldig utfyldene! Tusen takk! akkurat det jeg lurte på! er det da noen andre ting da enn for små vinterfelger? jeg har forresten 16" der så det går vel, Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå