Gå til innhold

E36 traversbolt framme vil ikke helt inn! >:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! etter å ha byttet foringer i hele forstillingen, samt nye bærearmer og bolter, så sliter jeg med å montere den igjen. Det er venstre bakerste bolt i traversen som ikke vil skru seg helt opp i karosseriet!!? Alle de andre boltene skrus veldig lett opp, mens den siste bolten mangler 2 cm før den er helt oppe. Den står bom fast! Men får skrudd den ut igjen. Har prøvd å jekke traversen lengre opp, samt justere for å se om den var skeiv. Har også prøvd å begynne med denne bolten, men ingen sjangse. Kan jo liksom ikke slå den opp heller siden da vil jo gjengene ryke. Har prøvd å rengjøre hullet, WD-40, fett, bytte om på bolt, men den kommer ikke lengre inn. Styrestaget er også inne forresten.

Noen tips hadde vært supert!

mvh

Kimmey!

Skrevet

Hvis du har strammet de andre boltene kan det lønne seg å løsne dem litt. Da blir det mindre spenninger i traversen.

Du kan spraye litt wd40 på mutterdelen og ta på litt fett på bolten så det glir bedre.

Hvis du ikke har fått den inn da kan du gjenge opp mutterdelen, som nevnt ovenfor.

• 1 year later...
Skrevet

hei!
ser det er en gammel post, men har vært utenfor noe lignende selv. ble dradd til litt skjevt på ene bolten da jeg skulle montere traværs igjen foran.. hvordan gikk du frem for og fikse det ? :)

Skrevet

Veldig fort gjort og treffe skeivt der gjengene starter, derfor er det lurt og være to stk når man driver med dette, grunnen er at skruehullet i traversen kan sitte skeivt i forhold til der den skal inn i karosseriet, noe jeg tror har skjedd her :)

Skrevet

Veldig fort gjort og treffe skeivt der gjengene starter, derfor er det lurt og være to stk når man driver med dette, grunnen er at skruehullet i traversen kan sitte skeivt i forhold til der den skal inn i karosseriet, noe jeg tror har skjedd her :)

klar over det, skulle vært en hjelpende hånd til ja..

veit du om dette en del som går and og bytte ut ?

Skrevet

tenkte å borre fint opp igjen og gjenge ja.. :) men vet ikke hvor mye jeg har og gå på mtp.tykkelsen i stålet der innfestningen er

sitter vell ei hylse over der, men beste er klart å få tak i en delebil å skjære ut. Det er uansett en kjedelig jobb som har lett for å ruste igjen siden man ikke får overflatebehandla 100% ovenifra.

Får man ikke skrudd bolten i bunn når man holder på selve skrallehodet, så kjør gjengetapp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...