lienback Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Jeg la merke til at når jeg kjørte så ble den helt slapp og ville ikke gå opp på turtall. Skjedde i noen sekunder så forsvant det. Drog den på turtallet igjen men da skjedde det ingenting. Funket en stund etterpå, men så plutselig blei den helt slappe. Når jeg tar trykker på gassen så kommer det en lyd som ligner på at den ikke får luft eller bensin. Den hoster på en måte når jeg gir gass. Ble bare verre og verre, og nå vil den ikke starte engang. Prøvde og koble ut LMM, men var helt lik. Kan dette ver tett bensin filter? Har fylt på nye bensin fra shell, 98 V-power nitro+. Den gikk bedre etter jeg har hatt noen tanker på den. Den bensinen skal rense systemet, altså utsprøytnings ventiler. Føler det er tett noen plass eller at den for ikke tilgang til luft eller benisin. Sveiv fint på tomgang av og til, men så plutselig gikk den ned til 400-500 rpm og motoren ristet noe sykt. Noen som har hatt det same problemet? Dette er en 525i e34 90 modell
MrBrum Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Kan være mange ting. Du bør lese av evt feil koder i elektronikk. Kan være tett katalysator. Kan være en defekt sensor i motoren. Kan være noe i bensin tilførselen. En god start er å lese av evt feil koder.
D.Toft Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 med tanke på at du ikke merket forskjell med eller uten lmm, så er nok denne deffekt
AutoMartin Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Enig med combatkit. Symptomene du snakker om kommer som regel når LMM kobles ut, og derfor burde det være god forskjell med og uten.....
OrjanBmw Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 enkelt å sjekke LMM. mens motor er i gang(tomgang) kobler du ut LMM. Hvis motor endrer gange når du kobler ut LMM eller inn LMM virker den som den skal, hvis ikke er LMM gåen. Utkobling av LMM er lekende lett, man skrur bare av koblingen som går inn i LMM
lienback Skrevet April 30, 2012 Forfatter Skrevet April 30, 2012 Da kan det ver den, siden når jeg koblet den ut skjedde det ingenting forskjell, den var helt lik i måten den sveiv på. Men mye ting som kan vær feil. Bensinpumpen og? Kan gi oppdatering når jeg har fikset det
OrjanBmw Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 hvis du ikke får forskjell på gange ved utkobling/innkobling av LMM er det GARANTERT at det er noe feil med den.
MrBrum Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 hvis du ikke får forskjell på gange ved utkobling/innkobling av LMM er det GARANTERT at det er noe feil med den. Det er ingen garanti. Jeg har gjort dette selv på en 95 320i og fikk ingen forskjell. Og den lmm var i orden. Problemet var katalysatoren.
OrjanBmw Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 jau. Men sjangsen for at det ikke er LMM hvis det skjer er minimal...
Morty999 Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 nå startet vell ikke denne? den starter uten lmm tilkoblet så er nok ikke det som er problemet.
S3T Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 Hjernen har vel gått i nød program, så det trenger nødvendigvis ikke å vær LMM, da utkobling av LMM vil også få hjernen til å gå i nød program.. Men det er vel noen som har en LMM liggende som du kan få låne for å teste
lienback Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Skrevet Mai 1, 2012 Ja tenkte og låne den av noen og prøve. Men den gikk verre og verre, og til slutt så vil den ikke starte. Nå starter den ikke i det hele tatt. Kunne kjøre med den men den gikk rææv. Så til slutt kunne jeg ikke kjøre framover engang, så skrudde jeg den av og så nå skinner den bare men vil ikke starte.
Kobar Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 Jeg tipper enten bensintilførsel, eller veiv,- og/eller kamakselsensor! Har hatt liknende opplevelse med en -95 mod 520i Da var det kamakselsensoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå