Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la merke til at når jeg kjørte så ble den helt slapp og ville ikke gå opp på turtall. Skjedde i noen sekunder så forsvant det. Drog den på turtallet igjen men da skjedde det ingenting. Funket en stund etterpå, men så plutselig blei den helt slappe. Når jeg tar trykker på gassen så kommer det en lyd som ligner på at den ikke får luft eller bensin. Den hoster på en måte når jeg gir gass.

Ble bare verre og verre, og nå vil den ikke starte engang. Prøvde og koble ut LMM, men var helt lik.

Kan dette ver tett bensin filter? Har fylt på nye bensin fra shell, 98 V-power nitro+. Den gikk bedre etter jeg har hatt noen tanker på den. Den bensinen skal rense systemet, altså utsprøytnings ventiler.

Føler det er tett noen plass eller at den for ikke tilgang til luft eller benisin. Sveiv fint på tomgang av og til, men så plutselig gikk den ned til 400-500 rpm og motoren ristet noe sykt.

Noen som har hatt det same problemet?

Dette er en 525i e34 90 modell :)

Skrevet

Kan være mange ting. Du bør lese av evt feil koder i elektronikk.

Kan være tett katalysator. Kan være en defekt sensor i motoren. Kan være noe i bensin tilførselen. En god start er å lese av evt feil koder.

Skrevet

enkelt å sjekke LMM.

mens motor er i gang(tomgang) kobler du ut LMM. Hvis motor endrer gange når du kobler ut LMM eller inn LMM virker den som den skal, hvis ikke er LMM gåen.

Utkobling av LMM er lekende lett, man skrur bare av koblingen som går inn i LMM

Skrevet

Da kan det ver den, siden når jeg koblet den ut skjedde det ingenting forskjell, den var helt lik i måten den sveiv på.

Men mye ting som kan vær feil. Bensinpumpen og?

Kan gi oppdatering når jeg har fikset det :)

Skrevet
hvis du ikke får forskjell på gange ved utkobling/innkobling av LMM er det GARANTERT at det er noe feil med den.

Det er ingen garanti. Jeg har gjort dette selv på en 95 320i og fikk ingen forskjell. Og den lmm var i orden. Problemet var katalysatoren.

Skrevet

Hjernen har vel gått i nød program, så det trenger nødvendigvis ikke å vær LMM, da utkobling av LMM vil også få hjernen til å gå i nød program.. Men det er vel noen som har en LMM liggende som du kan få låne for å teste :)

Skrevet

Ja tenkte og låne den av noen og prøve. Men den gikk verre og verre, og til slutt så vil den ikke starte. Nå starter den ikke i det hele tatt. Kunne kjøre med den men den gikk rææv. Så til slutt kunne jeg ikke kjøre framover engang, så skrudde jeg den av og så nå skinner den bare men vil ikke starte.

Skrevet

Jeg tipper enten bensintilførsel, eller veiv,- og/eller kamakselsensor! Har hatt liknende opplevelse med en -95 mod 520i ;) Da var det kamakselsensoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...