Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eu-kontroll idag resulterte i at bremserør bak på begge sider må skiftes og frontruten var slitt

Bremserørene gjaldt de siste 10-15 cm før overgang til mer bevegelig slange på begge sider, så her kommer mitt spørsmål, er det mulig å lage en skjøte på bremserøret og bare skifte ut siste slutt, enn å som jeg har forsått, ned me halve bilen for å skifte mye mer?

Er det lov med en skjøte på hver side bak på bremserørene?

Så over til frontruten, har delkasko.

Den e slitt mest der høyre visker snur, og en liten steinsprut nede på glasset (utenfor synsfelt)

Vil det være best å reparere, slipe ned ruten eller å skifte hele ut?

på forhånd takk :)

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker. Men tror det er bare er lov med 1 skjøt på vær side.

Det glasset ditt. Hvis det er kommet et sprek i det så må du nok bytte det ut. Når de prøver å fylle det inn med stoff så kan det være at det sprekker.

Skrevet

Det er lov å skjøte, men skal være fastmontert på skikkelig vis.

Frontruten ville jeg byttet.

Skrevet

Se link i signaturen min som viser skjøting av bremserør :)

Skrevet
Hvis du holder til i nærheten av Oslo kan jeg ordne deg en god deal på rutebytte. Billig :)

Kan det bli billigere enn egenandelen?

Skrevet

Løftet opp bilen en liten tur når for å inspisere litt nærmere på disse bremserørene, som fant ut av venstre bak er nok mer en 10-15 cm som må byttes ut, så da er det nok like greit å bare skifte hele driten, siden bensintank, eksos og litt diverse må ned. Men dette er en jobb jeg ikke ser meg så interessert i å ta fatt på selv med 30 cm klaring til garasjegulvet.

Noen som kan komme med en antydning på pris på å skifte begge bremserørene bak på et verksted?

E46 forresten

Skrevet
10000? jeg betalt 2500,- for å bytte begge røra bak på en E39 touring

Ja , men tror det er lettere på e39, e46 så må du vel slippe ned bensintanken, diff og eksos har jeg blitt fortalt.Da røren(e) går over tanken

Prisen var opplyst her på forumet,

Skrevet

Går fint uten å demontere så mye. Har fått skriftig tilbud om 1500-3000 fra et lokalt verksted på E46 selv.

Skrevet
Går fint uten å demontere så mye. Har fått skriftig tilbud om 1500-3000 fra et lokalt verksted på E46 selv.

Ja, ingeting er bedre enn det.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...