Gå til innhold

e30 turteller og forbruksmåler virker ikke FANT LØSNING!

atlee
 Share

Anbefalte innlegg

Er ikkje 89" facelift då? Dette sleit eg med også når eg hadde e30:-(

89 er facelift. Men det er 1986 mod 325i som jeg ikke får turteller til å virke på.Prøvde bare instrumentet i 89 mod for å teste det.

Hvor ender den svarte ledningen i det 3 pins stikket v/hanskerom? Bak på instrument?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vært i garasjen og feilsøkt litt....

Den svarte ledningen fra tre pin stikket v/hanskerom ser ut til å ende i den blå kontakten bak på instrument. Pin nr 7 på øverste rekke.Får "pipelyd" når jeg tester med multimeter.

Noen som kan bekrefte om dette er riktig?

Hvis alt er i orden opp dit,hva mangler jeg eventuelt da? #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det tror eg stemmer. også er det vell pin 9 i motor stikket som er turtall.. Men er det fra coilen eller veiv sensoren den henter turtallet? Tror du skall prøve så godt du kan og sjå kor den svarte i hanske rommet går til og pipe den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det tror eg stemmer. også er det vell pin 9 i motor stikket som er turtall.. Men er det fra coilen eller veiv sensoren den henter turtallet? Tror du skall prøve så godt du kan og sjå kor den svarte i hanske rommet går til og pipe den og.

Men på preface går vel ikke turtallet gjennom motorstikket? Det er den svarte ledningen i 3pin stikket. Har kontakt fra 3pin stikket og og til pinne 7 bak på den blå kontakta på instrument.

Prøver å få tak i et annet 6er instrument....bare for å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper denne litt....

Har prøvd å feilsøke litt i kveld også...har nå fulgt den svarte ledningen i 3 pinstikket v/hanskerom gjennom alle kontakter, og den ender opp i blå kontakt på instrumenthus.(pinne7) på øverste rekke.Har kontakt hele veien.

Hva annet er det som må til for å få dette til å virke? Trenger gode råd her... :) Har også sjekket jording,og prøvd et annet instrument idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant endelig løsningen :) Har holdt på med dette i evigheter nå....legger det ut her,slik at andre kanskje får nytte av det.

Det som manglet hos meg var 12v spenning inn på kontakt c1 pinne 2.(Grønn/Blå ledning). Dette er den blå kontakten som skal inn på instrumenthus.Begynte å følge ledningen,og den ender opp i hovedledningsnettet på bilen.På venstre side like ved pedalene.( ca 15 cm bak pedalene mot førerstol) Den er koblet sammen med 7 andre ledninger i samme farge inne i ledningspakka (s319)så du må sprette opp den. Hos meg var det bare en grønn "klump". Bare masse irr,alt bare falt fra hverandre. Klipte av alle ledninger og loddet sammen på nytt,og vips så funket både turteller og forbruksmåler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...