Yngvejos Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 Jeg har ett problem på e91en min. Når jeg har takluka i tilt sliter den ofte med å lukke seg. Når den fungerer som den skal, vipper den fremste luka seg litt nedenfor kanten på den bakre før den går opp og kommer kant i kant. Når luken ikke vil lukke, går den fremste luka ned sånn at den er kant i kant med den bakre og så går begge lukene opp igjen. Jeg må som regel prøve noen ganger før den går langt nok ned til å holde seg lukket. Er det noen som har vært borti dette før? Det kan virke som om den møter for mye motstand når den skal gå nedenfor den bakre luken og derfor gir opp og returnerer til åpen posisjon.
[P][M][H] Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 Henger meg her siden tenkte selv å poste ett innlegg om dette. Sliter selv med det ofte på min E61, men stortsett lukker den seg etter flere forsøk... Ikveld derimot prøvde jeg lenge å få den til å lukke seg, men klarte ikke. Tilslutt ga opp. La merke til at grunnen til at den gjør det er fordi høyre siden til den bakre luken går ikke ned i det hele tatt, så pga motstand derfra åpner den seg igjen. Noen som vet hva som kan gjøres med den?
Vagsfjord Skrevet Juni 23, 2013 Skrevet Juni 23, 2013 Det hadde jo vært kjekt om dere oppdaterte tråden med hva som ble utfallet. Måtte luka byttes eller kunne den repareres? Har selv problem med den bakre delen og vurderer å deaktivere den og bare bruke den fremste luka. DIY finner man her: https://docs.google.com/document/edit?i ... ga4O&pli=1
Daniel80 Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Jeg var i tyskland og fikk byttet pakningen på mitt panorama tak.. Senere samme dag oppdaget jeg at luken sto i tilt. Prøvde å lukke den , men den gikk automatisk tilbake i tilt stilling. Ringte verkstedet som forklarte at det sansynligvis var Anti-pinch sensoren som automatisk åpnet luken når den klemte for hardt (trodde det var fingrer i klem eller lign). Dette kunne ordnes ved å resette sensorene i luken og la luken være lukket 2-3 dager til den nye pakningen hadde klemt seg litt sammen. Resettingen utførtes ved å holde inne soltak knappen helt til luken hadde gjennomført en fullstendig syklus med opp og igjenn lukking av både glasstak og undertak. Ferdig når undertaket er helt lukket og ingnting beveger seg mere (ca 2min). Da kan knappen slippes. Dette fungerte fint for meg. Tenkte det var grei info for andre som sliter med lignende problem
Vagsfjord Skrevet September 14, 2013 Skrevet September 14, 2013 Reset fungerte ikke for meg så jeg endte opp med å deaktivere bakre luke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå