Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Handla meg ein e36 318is for ei lita stund sia som er ombygd til m52b28-maskin.

Når eg kjører den og slepp opp gassen virker det som den kutter på tenninga, får et "dunk" i heile bilen.

Såg litt nermare etter, så viser det seg at det er 2 gasspjeld på innsuget, wtf..? Det som er nermast

innsuget er det som er i bruk, det andre står berre 100% åpent pga fjæra som holder det oppe.

Så spørsmålet er vel skal det vere 2 gasspjeld på m52b28'n..? Og korfor i så fall?

Kan det vere dette som gjer at den kutter tenninga på noken måte?

Slikt ser det ut:

(TPS er koblet til det innerste spjeldet vanligvis, hadde den berrre av når eg tok bildet)

r6gxy5obflvvhranwmdw.jpg

qhst5r78gyux02tmfna1.jpg

Skrevet

Er ett gasspjeld og ett for ASC (Traction Control)

Det spjeldet som sitter lengst inn mot innsuget er ASC og dette bremser motoreffekten når hjulene begynner å slippe.

Men selvfølgelig om dette lukker seg så kan den jo kvele motoren, du kan jo prøve å kople det fra med å trykke på bryteren inni bilen om du har den bryteren den heter enkelt og greitt ASC.

Men det kan jo være ett eller annet siden din er bygget om som gjør at det ikke fungerer slik det skal, Man kan også kople bort hele skjiten men da må man ha en litt lenger belg da man må sette gasspjeldet nærmere innsuget.

Skrevet

Takker for svar! :)

Så det er det det er til ja! :lol:

Slik det er nå er det det innerste spjeldet som er koblet til gasspedalen, det ytterste er ikkje koblet til nokenting, er berre fjøra som holder det åpent. Har ingen traction-control bryter inni heller, virker som dette berre er koblet vekk.

Kunne jo prøvd å bytta om, sett kordan det fungerer da :)

Skrevet
Takker for svar! :)

Så det er det det er til ja! :lol:

Slik det er nå er det det innerste spjeldet som er koblet til gasspedalen, det ytterste er ikkje koblet til nokenting, er berre fjøra som holder det åpent. Har ingen traction-control bryter inni heller, virker som dette berre er koblet vekk.

Kunne jo prøvd å bytta om, sett kordan det fungerer da :)

Nei nå tuller jeg visst litt her, det er gasspjeldet som er som er innerst og ASC ytterst.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt bort hele ASC enheten og fått tak i en belg som passer uten dette, tror Gs bildeler har.

Skrevet

Jaaa var det eg og fant ut når eg fekk sett nermare på det :)

Hadde av heila innsuget også når eg først var i gang, men fant ingen andre feil..

Einaste var at veivhus-ventilasjonen, som går via ein eller anna dings på innsuget (ein slags oljeutskiller kanskje?), den slangen som går ned til bunnpanna var potte tett, full i brun graut. Men det skal vel ikkje ha noke å sei, bortsett fra at det kommer olje i innsuget..?

Men har det noke å sei om ASC-enheten står på eller ikkje, siden den ikkje er i bruk? Er ein TPS på ASC-spjeldet, men stikket er ikkje i bruk.

Er det slik at hjernen veit at mellom LMM og gasspjeldet er det et gitt volum som taes hensyn til på noken måte? Viss du skjønner..? :roll:

Har et M50B25-innsug eg tenkte å berre sitte på, men mangler jo selvfølgelig den delen som går til tomgangsregulatoren fra innsuget.. Hadde vore arti om eg hadde blitt kvitt dunkinga då :)

Skrevet

Og du bør rense veivhus ventilasjonen din, i beste fall kan den blåse toppdeksel pakningen, i verste fall toppakningen.

Skrevet
Bare å fjerne den...Har ingen funksjon på bilen din. Motorhjernen vet heller ikke om den er der eller ikke

Den er grei.. ;)

Og du bør rense veivhus ventilasjonen din, i beste fall kan den blåse toppdeksel pakningen, i verste fall toppakningen.

Er jo kun oljereturen ned til bunnpanna som er tett, er fortsatt åpen inn til innsuget, vil vel ikkje få noke trykkoppbygning av den grunn? Vil få olje inn i innsuget da men..

Skrevet
Veivhusfilteret tetter seg også.

Dakan det by på problemer ja.. :)

Men vil det gå greit å kjøre veivhusventilasjonen redd ned i bunnpanna? Uten å gå via innsuget? Eller er eg heiltpå jordet..? Ville gjort ting lettere om eg bygger om til m50b25-innsug.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...