chrisen Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Vurderer å gå til anskaffelse av tårnstiver til min 03 E46ci 325. Vil det ha noe for seg? Eller har absolutt alle "gatebiler" det mest for looken sin skyld. Alltid lyst på stivere bil og bedre kjøreegenskaper, har til nå montert gule Koni, Gs-preformance skiver og redstuff klosser, for å forbedre egenskapene.
TRF Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Det spørs jo helt hva du ønsker å oppnå, stivere er ikke alltid bedre (snarere tvert om)
chrisen Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Skrevet Mai 4, 2012 For å omformulere meg litt, hvilke effekt vil en tårnstiver ha?
TRF Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Tanken bak tårnstiver er å minske vridningen som forekommer i karosseriet (altså øke vridningsstabiliteten noe). e46 er rimelig stabile biler i utgangspunktet, og jeg har aldri prøvd meg frem på en slik bil selv, men generelt kan en si at om du faktisk får stiva litt, så har du gjort bilen din mer understyrt. Dersom du har skikkelig godt feste og bilen vrir seg mye vil det dog lønne seg.
chrisen Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Skrevet Mai 4, 2012 Riktig, da ble jeg noe mer usikker selv. Har rimelig godt feste nå, men ønsker ikke en mer understyr bil. Var ute og prøvekjørte en e46 M3 her om dagen, så har fått noe å strekke meg etter kan si. Men får gjøre det beste ut av det man har.
GSS Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 I praksis har det nok svært lite å si, selv på tøff kjøring på bane. BMWCCN-medlemmer i Rogaland har gjort nøyaktige tester på en gammel e30. Minnes det var maks 1,2mm bevegelse mellom dempertårnene under hard kjøring. Finner dessverre ikke igjen artikkelen.
TRF Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Å gi noe mål på det er vanskelig, da det har veldig mye å si hvor mye feste du har ellers (dekk), hvilken stand karosseriet er i (rust, tidligere skader), hvilket karosseri (vridningsstabilitet når ny), og hva slags "hardkjøring" det er snakk om (fine svinger på en liten og trang bane, hopp osv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå