Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

"Here is an important note: The Bentley manual had a misprint on the resistance values. It states that it should be 1280 +/- 10%. This is INCORRECT. The correct readiing should be 540 +/- 10%."

Ja, som eg siterer fra et forum så er da bentley service manual FEIL på den resistanse verdien der.

Men eg har fortsatt 515 ohm noe som fortsatt er utenfor de verdier den skal ha mtp +/- 10 ohm..

Kan det virke som "tabbe" å da bytte denne sensoren? Eg har virkelig ingen andre holdepunkt på feilsøkingen.. :shock:

Skrevet

Hvordan ser tennpluggene ut?

Øker den på turtall når du styrer gasspjeldet manuelt, eller bare "smeller" det? Kan du finne ut mer nøyaktig hvor det smeller fra kan du kanskje finne ut hva som forårsaker det.

Skrevet

Tennpluggene er sotet, såklart siden den absolutt ikkje går optimalt. Kan vere heldig å få den litt opp, men detter rett tilbake etter "oppturen". Den har aboslutt mer tendens til å bare smelle i innsuget enn å faktisk øke turtall.

OG hører tydelig at dysene ikke går kontinuerlig.

• 2 weeks later...
Skrevet

har du kobla til data får å se om du får noen feil meldinger? jeg hadde ei dyse på m5en som ikke var koblet til, starta å sveiv på 5 og, så trur ikke d burde vere dysa di, men vet jo ikke sikkert da. ville kobla opp en pc på den å sett om du får opp noen nød modus eller feil meldinger... Har du selv hørt denne motoren svive i en annen bil i d heletatt ? Kan også høres litt ut som at registere står feil ??:) Kan også vere bensin slangene som står feil på tilførsel og retur :) Bare noen lette tips :)

Skrevet

Får ingen feil meldinger på diagnose,

Har hørt denne i egen bil da den ble montert, da gikk den pent.

Register er ok, samt bensin slanger..står disse feil får man jo ikke start engang

Skrevet

Var usikker første gang jeg hørte lyden om jeg skulle nevne det.

Kan det ikke være noe helt annet. Eks stempel, ventiler, råder.

Det er i alle fall en jæv.. lyd som jeg ikke har hørt i forbindelse med det som er nevnt tidligere i tråden.

Jeg er som sagt usikker men vil anbefale deg å lage en ny tråd eller gjøre om overskrift og forklaring(spørsmål) ang. det jeg nevnte.

Poenget er å få nye til å se/høre på tråden, for jeg tror mange kan gjenkjenne lyden. Og som noe helt annet enn det du har jobbet med hittil.

Skrevet

høres ut som den prøver å kompensere for noe. lyden/gangen minner om falskluft men hvis du er safe på at det er på stell.. Prøv å koble ut ei og ei dyse og se om du merker forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...