Bmweee Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Skrevet Mai 7, 2012 oki, dette må sjekkes.. Går nå ut fra bentley service manual for bmw.
evi Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 Husker ikke om de sa det var i bentley eller haynes de sa det var feil. Du får google litt
Bmweee Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Skrevet Mai 7, 2012 "Here is an important note: The Bentley manual had a misprint on the resistance values. It states that it should be 1280 +/- 10%. This is INCORRECT. The correct readiing should be 540 +/- 10%." Ja, som eg siterer fra et forum så er da bentley service manual FEIL på den resistanse verdien der. Men eg har fortsatt 515 ohm noe som fortsatt er utenfor de verdier den skal ha mtp +/- 10 ohm.. Kan det virke som "tabbe" å da bytte denne sensoren? Eg har virkelig ingen andre holdepunkt på feilsøkingen..
evi Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 +/-10% eller +/- 10 ohm? tror ikke det er løsningen men du kan jo for all del prøve..
evi Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 Hvordan ser tennpluggene ut? Øker den på turtall når du styrer gasspjeldet manuelt, eller bare "smeller" det? Kan du finne ut mer nøyaktig hvor det smeller fra kan du kanskje finne ut hva som forårsaker det.
Bmweee Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Skrevet Mai 7, 2012 Tennpluggene er sotet, såklart siden den absolutt ikkje går optimalt. Kan vere heldig å få den litt opp, men detter rett tilbake etter "oppturen". Den har aboslutt mer tendens til å bare smelle i innsuget enn å faktisk øke turtall. OG hører tydelig at dysene ikke går kontinuerlig.
KnutNilsen Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 har du kobla til data får å se om du får noen feil meldinger? jeg hadde ei dyse på m5en som ikke var koblet til, starta å sveiv på 5 og, så trur ikke d burde vere dysa di, men vet jo ikke sikkert da. ville kobla opp en pc på den å sett om du får opp noen nød modus eller feil meldinger... Har du selv hørt denne motoren svive i en annen bil i d heletatt ? Kan også høres litt ut som at registere står feil ?? Kan også vere bensin slangene som står feil på tilførsel og retur Bare noen lette tips
Bmweee Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Skrevet Mai 18, 2012 Får ingen feil meldinger på diagnose, Har hørt denne i egen bil da den ble montert, da gikk den pent. Register er ok, samt bensin slanger..står disse feil får man jo ikke start engang
hao Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Var usikker første gang jeg hørte lyden om jeg skulle nevne det. Kan det ikke være noe helt annet. Eks stempel, ventiler, råder. Det er i alle fall en jæv.. lyd som jeg ikke har hørt i forbindelse med det som er nevnt tidligere i tråden. Jeg er som sagt usikker men vil anbefale deg å lage en ny tråd eller gjøre om overskrift og forklaring(spørsmål) ang. det jeg nevnte. Poenget er å få nye til å se/høre på tråden, for jeg tror mange kan gjenkjenne lyden. Og som noe helt annet enn det du har jobbet med hittil.
Bmweee Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Skrevet Mai 18, 2012 Godt mulig, venter på noen nye sensore etc..ingen forskjell da så.. må eg gå i tenkeboksen..
Bmweee Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Skrevet Mai 18, 2012 helt samme ganga da ja, eneste den virker til å reagere på ved utkobling er jo da veivsensor..haha, da stopper den.
Kvasi Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 høres ut som den prøver å kompensere for noe. lyden/gangen minner om falskluft men hvis du er safe på at det er på stell.. Prøv å koble ut ei og ei dyse og se om du merker forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå