Gå til innhold

E36 318is subframe disaster !

monssen91
 Share

Anbefalte innlegg

Hei ! Har i det siste hatt litt klunkelyder når jeg trår inn clutchen på bilen min, men nå i det siste har det blitt værre. Gikk bak og sjekket, og det bakerste feste på førersiden har vridd seg ut fra karosseriet ! selve feste hadde sprukket og bøyd seg litt nedover. Hvordan gå frem for å fikse dette !? Hjelp !!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å fikser det samme på min 318is, på min var det framste feste på høyre siden

Har tatt ned bensin tanken også etter dette bildet, fant ut at det var best med tanke på at det skal sveises her

ps3rz0puhafm9ss33wi3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det har revna, må du kappe bort det og sveise inn nye gjenger/bolter.

Etter du har reparert skadene, kan du sveise på forsterkningene. Forsterkningene er ikke ment som reperasjon, men som forebyggendes vedlikehold slik at det ikke skal gå galt.

Husk forøvrig å sjekke svingarmsfestene i samme slengen, dem bruker somregel å råtne. Dersom du tar dem i samme slengen, slipper du å ta to - firhjulskontroller siden du bør ha det hver gang du løsner bakstillinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei takk ! slik so. Jeg ser det er det en sprekk på hver side av hullet, også er halve festet bøyd nedover slik at den har lurt seg ut. Det feste jeg snakker om ser ut til å gå fra diffen (?) er dette noe en kan gjøre selv om man er god å sveise ?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette kan man fikse selv. Gjorde på min gamle bil. Jeg kjøpte riktignok gulvseksjonen og byttet den komplett, men man kan også kappe ut det ødelagte området og sveise inn nytt vil jeg tro. Husk å tenk rustbehandling hele tidenl. Jeg sveisa med sveisegrunning, grunna etterpå, lakkerte og tektylerte med body shütz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bør du bestille

Chassis Reinforcer Plates

[these are M3 parts]

'Spacer Ring' Front Left (Part Number 41 00 2 256 495)

'Spacer Ring' Front Right (Part Number 41 00 2 256 496)

'Spacer Ring' Rear Left (Part Number 41 11 2 256 497)

'Spacer Ring' Rear Right (Part Number 41 11 2 256 498)

Fikk endelig sveist min idag, ble nødt til å skjære hull fra innsiden av bilen under baksetet for å få sveist fast den gjengetingen som skal stå fast i karosseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...