monssen91 Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Hei ! Har i det siste hatt litt klunkelyder når jeg trår inn clutchen på bilen min, men nå i det siste har det blitt værre. Gikk bak og sjekket, og det bakerste feste på førersiden har vridd seg ut fra karosseriet ! selve feste hadde sprukket og bøyd seg litt nedover. Hvordan gå frem for å fikse dette !? Hjelp !! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 her må bakstilling plukkes ned og du kan sveise inn m3 forsterkinger. Søk litt så finner du mye info, dette er absolutt ikkje uvanlig på e36 og e46 pre-facelift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Driver å fikser det samme på min 318is, på min var det framste feste på høyre siden Har tatt ned bensin tanken også etter dette bildet, fant ut at det var best med tanke på at det skal sveises her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monssen91 Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2012 Okei takker for svar! Er det bare å sveise inn nye fester, eller må jeg også kappe av det andre greiene ?! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mai 4, 2012 Share Skrevet Mai 4, 2012 Dersom det har revna, må du kappe bort det og sveise inn nye gjenger/bolter. Etter du har reparert skadene, kan du sveise på forsterkningene. Forsterkningene er ikke ment som reperasjon, men som forebyggendes vedlikehold slik at det ikke skal gå galt. Husk forøvrig å sjekke svingarmsfestene i samme slengen, dem bruker somregel å råtne. Dersom du tar dem i samme slengen, slipper du å ta to - firhjulskontroller siden du bør ha det hver gang du løsner bakstillinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monssen91 Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2012 Okei takk ! slik so. Jeg ser det er det en sprekk på hver side av hullet, også er halve festet bøyd nedover slik at den har lurt seg ut. Det feste jeg snakker om ser ut til å gå fra diffen (?) er dette noe en kan gjøre selv om man er god å sveise ? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monssen91 Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2012 Opp Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 Ja, dette kan man fikse selv. Gjorde på min gamle bil. Jeg kjøpte riktignok gulvseksjonen og byttet den komplett, men man kan også kappe ut det ødelagte området og sveise inn nytt vil jeg tro. Husk å tenk rustbehandling hele tidenl. Jeg sveisa med sveisegrunning, grunna etterpå, lakkerte og tektylerte med body shütz. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monssen91 Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2012 Så det er ikke mulig å punktsveise det gamle feste? det ser ikke så veldig ille ut Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 Alt går vel, men er jo en grunn til at skaden har oppstått, så hvis du har planer om å ha bilen en stund så bør du vel få sveist inn m3 forsterkningsplater Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monssen91 Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2012 Okei. Så da er det bare å fikse gamle festene for så og sveise fast m3 forsterkninger? Hvor mye koster de ? er det dumt å bruke bilen med 1 ødelagt feste ? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monssen91 Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2012 Noen som kan sende link til hva deler jeg trenger å bestille ? Ser nå at fremste feste på pasasjer side også er revnet. Tenkte også å bytte ut slitne foringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Disse bør du bestille Chassis Reinforcer Plates [these are M3 parts] 'Spacer Ring' Front Left (Part Number 41 00 2 256 495) 'Spacer Ring' Front Right (Part Number 41 00 2 256 496) 'Spacer Ring' Rear Left (Part Number 41 11 2 256 497) 'Spacer Ring' Rear Right (Part Number 41 11 2 256 498) Fikk endelig sveist min idag, ble nødt til å skjære hull fra innsiden av bilen under baksetet for å få sveist fast den gjengetingen som skal stå fast i karosseriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monssen91 Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2012 Okei. Stress ? må jeg bare ha m3 forsterkningene da ? og selges di på gs ? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Mai 21, 2012 Share Skrevet Mai 21, 2012 Disse fås på GS ja.. Også på BMW.. Det er stress. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå