730Morten Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 Bare hyggelig Custom! Føler det er greit å gi input der jeg kan Absolutt det eneste som var problem med KW'ene var å montere tårnlageret på fjærbeinet, da justeringsskuren til demperene foran er der man vanligvis hadde funnet en stor umbraco. Men gikk veldig kjapt og greit når jeg hadde fått ordnet til litt verktøy rååååå kasse!! regner med den gir lyd ifra seg ;)de kw v2 må de sveises? KW V.2 må sveises ja, men det er det KW selv som gjør, så det er bare til å sende inn de gamle eller betale depositum og sende de gamle etter du har montert de nye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 ja det er vel bare de forran det er snakk om eller? har null peil på hvordan det blir sveisa, har noen et bilde av sveisa coilovers/hvor de blir sveisa? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 6, 2012 Forfatter Share Skrevet September 6, 2012 Jeg har KW v.2 på touringen min selv, og den er helt enestående å kjøre, selv med svært lav profil. Rett og slett et fantastisk understell, selv om det koster en del i forhold til andre.Så du at du møtte meg like sør for Vingrom om onsdagen Julian? Touringen din virkelig lyste opp innimellom de andre triste og ordinære bilene du lå i følge med. Nei, det så jeg ikke Satt sikkert og bytta blikk mellom cd-spilleren og veien.. Hehe. Synd jeg ikke så den, syns bilen din er "småfin" for å si det slik.. Men det vet du Og takk Er ikke ofte det er mye spennende å se på vegene her i området nei, så godt å skille seg ut med litt. Er flere som har sett meg som ikke jeg har sett, så bilen blir da tydeligvis lagt merke til. Og det liker jeg jo så klart Noen som vet hvordan KW v1 er i forhold til v2? Er dempingen passe, eller gjør den justerbare dempingen på v2 underverker? Er så vidt jeg har skjønt kun dette som er forskjellen. Her er et bilde av noe jeg har kosa meg med i dag Før: Etter: Fremstolene skal byttes ut med sportsskinn etterhvert. Så hvis noen har bra fremstoler så skrik ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet September 6, 2012 Share Skrevet September 6, 2012 Må helt ærlig si at bilen ble enda finere med svart skinninteriør! Grom bil du har, følger med videre!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 6, 2012 Forfatter Share Skrevet September 6, 2012 Tusen takk, det synes jeg og! Ble liksom en helt annen atmosfære inni der nå. Gleder meg til å få tak i sportsskinn fremstoler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
730Morten Skrevet September 8, 2012 Share Skrevet September 8, 2012 ja det er vel bare de forran det er snakk om eller? har null peil på hvordan det blir sveisa, har noen et bilde av sveisa coilovers/hvor de blir sveisa? Her er bilder av slik mine ser ut. Det er vel bare det at fjærbeina sømsveises for styrken og at de sveiser på gjenger til høydejusteringen. Må si at den ser ut som en helt annen bil nå Custom! Liker best gamle BMW med svart skinn jeg! angående KW v.1 kontra v.2 stemmer det at det kun er justeringen på dempingen som er forskjellen. v.1 er satt opp fra fabrikk mtp stivhet på demperne, så det eneste vil være at v.2 kan du gjøre både mykere og stivere enn v.1. håper det hjalp deg med det du lurte på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet September 8, 2012 Share Skrevet September 8, 2012 Og den justeringsmuligheten er det bare bull å betale mere for på en sånn bil. I og med det koster noen lapper ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 8, 2012 Forfatter Share Skrevet September 8, 2012 Blir Var.1 på meg, koster nok fra før dette. Og satsingen på bilstereo gjør ikke økonomien noe bedre, hehe. Men nå er det snart NM så hvis jeg vinner der skal jeg roe meg ei stund og gjøre andre ting med bilen. 730Morten, hvor mye kom porto osv på? Altså alt annet enn selve kittet, som i mitt tilfelle koster ca 10.050,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
730Morten Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 Portoen på senk.no kom på 300,- men jeg bestilte erstatningsfjærbein, så jeg slapp å sende dem inn på forhånd kom på 12 800 totalt for v.2 om jeg ikke husker feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 Portoen på senk.no kom på 300,- men jeg bestilte erstatningsfjærbein, så jeg slapp å sende dem inn på forhånd kom på 12 800 totalt for v.2 om jeg ikke husker feil dyrt men da får du skikkelige greier:) hvordan justerer du hvor stive du vil ha demperene? på D2 sier vrir du jo bare på en knob på toppen av fjærbeinet Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 9, 2012 Forfatter Share Skrevet September 9, 2012 Skjer da litt i dag og Denne kommer inn: (Hertz EP4X) Denne blir solgt: (Rockford Fosgate T1500-1bd) til fordel for denne som kommer før helga: (Ground Zero 2800XII) Den øverste er en Hertz EP4X som skal brokobles på midbasserne, og vil dermed levere 320 watt RMS til hver av de to. Siden DD2515 basserne er koblet i 2ohm så leverer ikke Rockford Fosgaten mer enn 1000 watt RMS og blir derfor bytta ut med en Ground Zero 2800XII som leverer 2400 watt RMS i 2ohm. DLS UP6 frontsettet blir gitt i bursdagsgave til min mor, så fort jeg har fått tak i nytt. Må ha noe som er mer beregna på SPL og velger da å gå for DD sin VO-serie. Jeg må jo nevne at jeg får sponsor-pris på dette settet fra Judys Bilstereo og er MEGET fornlyd med det Det er da snakk om 4stk 8" midbassere og 2stk horndiskanter: 8"erne er på 150 watt RMS hver og har en følsomhet på 104dB! Diskantene er på 75 watt RMS med en følsomhet på 108dB. Sier litt om hvor høyt det vil spille. DLS settet har jo en uslåelig lydkvalitet, men det spiller også overraskende høyt. Det er også satt opp til 150w rms, men med en følsomhet på 89dB. Så dette kommer til å bli spennende, kommer ikke til å gå an å sitte i bilen med volumet på fullt lengre, hehe! Blir jo rene PA-anlegget i et ganske så lite lokale (les bilen).. Men blir morsomt med dørene åpne. Denne saken (som driver hele frontsettet mitt nå) skal fra nå av dra kun diskantene, med sine 2x150 watt RMS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 Hadde nesten vært morro å forstått hva i f**n du snakker om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 9, 2012 Forfatter Share Skrevet September 9, 2012 Hadde nesten vært morro å forstått hva i f**n du snakker om.. DETTE KOMMER TIL Å SPILLE DRITHØYT! Skjønte du mere nå? Kan vel trygt si at det kommer til å spille gørra av Cerwin Vega stuehøyttalere med 4x15". Både når det gjelder lydtrykk og lydkvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet September 9, 2012 Share Skrevet September 9, 2012 Må sei eg glede meg til og se resultatet. Mye ombygging for og få fronter osv til og passe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 9, 2012 Forfatter Share Skrevet September 9, 2012 Kjempebra at folk følger med! Dørtrekkene blir det gjort litt med, siden det skal sitte en 8" og en horndiskant i hver dør. Sparkepanelene er allerede tilpasset i MDF til 6,5" så der er det bare å skjære ut til 8", siden det skal sitte en 8" på hver side der også. Nå ser det derimot ikke noe pent ut rundt sparkepanelene, men det kommer det forhåpentligvis til å gjøre Vet ikke helt hvor diskantene skal sitte i døra, da de tar litt plass og skal få sitte helt øverst og så langt frem som mulig. Men finner nok ut noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå