Julian Sommer Skrevet September 22, 2012 Forfatter Share Skrevet September 22, 2012 Da får jeg endelig gjort litt mer! Nå står dørtrekkene og tørker, så da kan jeg oppdatere litt her imens. Ble en 2. plass i NM i dag med 143,4dB. Elementene er fortsatt stive (nye) da de bare er spilt med i to uker. Håpte de skulle rekke å flytte mer på seg så scoren skulle bli høyere, men hadde ikke vunnet uansett uten en del mer jobb (lydisolasjon osv som kommer senere). Og nå over til stua (verkstedet). Jeg bruker dørtrekk som har vært modifisert fra før. Håpte ting skulle passe bedre sammen, men neida. Så alt måtte gjøres opp igjen. Jeg slapp å skjære hull i dørtrekkene, da. Var mer enn nok hull der fra forrige mann som har drevet her. Tegna til og skjært ut nye paneler i 19mm MDF: Paneler festes på dørtrekk med skruer fra baksiden av dørtrekket: Tettes godt med Tec7: Og da ble det slik: Så var det de "små" diskantene. God plass har vi ikke hørt om.. De får sitte slik frem til jeg får tak i støpeplast Lydisolerte dørtrekket i stedet for å smøre det med polyester. Er jo bare en mellomtone som skal sitte der uansett, ikke noe med bass i som trenger "kasse". Ble fint og dødt, er som å slå på ei 25mm spon-plate nå. Ting blir penere etterhvert, men må prøve å få det inn i bilen idag, så får heller ta igjen litt etterhvert. Må jo lydisolere og trekke kabler osv også får å få inn dette, pluss at jeg fortsatt ikke har noen midbass før 8"ene kommer inn i sparkepanel. Så har litt å drive med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 23, 2012 Forfatter Share Skrevet September 23, 2012 Fikk ikke lukka døra med diskantene slik Flytter litt på dem nå Edit: Prøve å ha dem slik da (og ja, det skal støpes etterhvert): Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet September 26, 2012 Share Skrevet September 26, 2012 Gratulerer med 2. plass ! Ikke dårlig det Ser ut som det blir et heftig sluttresultat ut av det du driver med! me like! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet September 26, 2012 Share Skrevet September 26, 2012 Dette blir bra, Julian! Må få hørt anlegget ditt neste sesong:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikMoi Skrevet September 26, 2012 Share Skrevet September 26, 2012 Sykt pen bil, Custom! Ble et sinsykt bra resultat utsenemessig. Fant du ut noe med chipping av bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 27, 2012 Forfatter Share Skrevet September 27, 2012 Tusen takk for kjempetrivelig respons! Bilen er chippet, men hva slags chip det er vet jeg ikke. Kjøpte en hjerne som var ferdig chippet. Mistenker TRF chip, for bilen går som et skudd i forhold til originalt (enda jeg har lekk fra ei dyse!). Biltema-gaugen viser 1,6 bar på det meste. Går utrolig smått med anlegget om dagen.. Jeg er jo typen som helst vil ha alt ferdig før jeg i det hele tatt har bestilt det.. Hehe. Og som vanlig er det masse mer jobb enn man har sett for seg. Det ene dørtrekket er i bilen for test av mellomtone og diskant. Og allerede spiller det høyere enn det komplette DLS UP6 frontsettet jeg har hatt frem til nå. Lydkvaliteten er heller ikke til å klage på, skikkelig HiFi følelse. Og blir nok ikke værre når det blir stereo i tillegg, hehe. Også har jeg nå fått den andre 8", så nå har jeg 2stk DD 508 som venter på å få komme seg inn i sparkepanelene. Satser på å få ei tilnærmet flat frekvenskurve ned til 60hz fremi, så tar 15"erne seg av resten nedover. Da skal det høres ut som all lyden kommer forfra, sentrert midt foran føreren (meg ). For de som vil høre så er det bare å ta seg en Lillehammer-tur, NBCustom Er sesong året rundt for min del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet September 27, 2012 Share Skrevet September 27, 2012 Gratulerer med pokal! Veldig inspirerende å lese her Hvordan blir det å tilpasse en 8" i kickpanelet? Kommer ikke den til å stikker langt ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 27, 2012 Forfatter Share Skrevet September 27, 2012 Gratulerer med pokal! Veldig inspirerende å lese her Hvordan blir det å tilpasse en 8" i kickpanelet? Kommer ikke den til å stikker langt ut? Takk for det Har ikke begynt enda, så vet ikke selv. Dere får vite det omtrent likt med meg, legger ut bilder "in action" Dette driver jeg med nå: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikMoi Skrevet September 27, 2012 Share Skrevet September 27, 2012 Tusen takk for kjempetrivelig respons! Bilen er chippet, men hva slags chip det er vet jeg ikke. Kjøpte en hjerne som var ferdig chippet. Mistenker TRF chip, for bilen går som et skudd i forhold til originalt (enda jeg har lekk fra ei dyse!). Biltema-gaugen viser 1,6 bar på det meste. Går utrolig smått med anlegget om dagen.. Jeg er jo typen som helst vil ha alt ferdig før jeg i det hele tatt har bestilt det.. Hehe. Og som vanlig er det masse mer jobb enn man har sett for seg. Det ene dørtrekket er i bilen for test av mellomtone og diskant. Og allerede spiller det høyere enn det komplette DLS UP6 frontsettet jeg har hatt frem til nå. Lydkvaliteten er heller ikke til å klage på, skikkelig HiFi følelse. Og blir nok ikke værre når det blir stereo i tillegg, hehe. Også har jeg nå fått den andre 8", så nå har jeg 2stk DD 508 som venter på å få komme seg inn i sparkepanelene. Satser på å få ei tilnærmet flat frekvenskurve ned til 60hz fremi, så tar 15"erne seg av resten nedover. Da skal det høres ut som all lyden kommer forfra, sentrert midt foran føreren (meg ). For de som vil høre så er det bare å ta seg en Lillehammer-tur, NBCustom Er sesong året rundt for min del Har selv chip fra TRF, og kan ikke akuratt klage på det sparket bilen gir! Høres bra ut med stereo-anlegget! Blir nok helt rå lyd!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet September 27, 2012 Share Skrevet September 27, 2012 Skal du marten på søndag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet September 27, 2012 Share Skrevet September 27, 2012 Lurer jeg på og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 28, 2012 Forfatter Share Skrevet September 28, 2012 Denne helga blir det kun "jobbing" med anlegget. Prøve å få det ferdig i helga, så jeg er klar til å reise nedover på show SPL på Dynabel den 7. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 28, 2012 Forfatter Share Skrevet September 28, 2012 Har da fått pusla litt mer. Lurer på hva jeg skal dekke den øverste lista på dørtrekket med. Her har jeg lagt på en rest jeg hadde med carbon-folie for å få et inntrykk av hvordan det ble. Ellers blir det vinyl, hvis det ikke blir trukket med stoff og/eller lakkert. Den røde lakken er bare for å ha en fast overflate å trekke på. Ser litt ujevnt ut noen steder, men det er mer enn bra nok til å trekkes, enten med stoff eller folie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 29, 2012 Forfatter Share Skrevet September 29, 2012 Er visst om natta det skjer Teaser: Kommer nok en grei update på ei mer normal tid i løpet av dette døgnet, satser på å få ferdig begge dørtrekkene i dag Får jeg til det så blir det litt trekking av kabler på Søndag, samtidig med at jeg monterer dørtrekk og begynner å se på innfesting av 8" i kickpanel. Hvis været blir like bra som yr.no sier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikMoi Skrevet September 29, 2012 Share Skrevet September 29, 2012 Er visst om natta det skjer Teaser: [ Bilde ] Kommer nok en grei update på ei mer normal tid i løpet av dette døgnet, satser på å få ferdig begge dørtrekkene i dag Får jeg til det så blir det litt trekking av kabler på Søndag, samtidig med at jeg monterer dørtrekk og begynner å se på innfesting av 8" i kickpanel. Hvis været blir like bra som yr.no sier Hvilken komponentsett bruker du? Passe grei størrelse på diskanten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå